به گفته یک متخصص دندانپزشک، برخی مردم تصورات اشتباهی درباره عوارض جرمگیری دارند حال آن که بهتر است هر شش ماه یک بار دندان‌ها جرمگیری شوند تا با کاهش میکروبها عمر دندانهایشان افزایش یابد.
کد خبر: ۶۹۸۲۷۲
یک باور غلط درباره عوارض جرمگیری دندان

جام جم سرا: فرهاد شفیعی درباره اینکه آیا جرم‌گیری برای دندان‌ها عوارض دارد گفت: هیچ عوارضی ندارد و در واقع با جرم‌گیری میکروب‌های موجود در دهان که موجب پوسیدگی دندان می‌شود به مراتب کاهش می‌یابد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی با اشاره به اینکه بعد از جرم‌گیری برخی تصور می‌کنند که از بلندی لثه‌ها کاسته شده و بین دندان‌ها فاصله افتاده، اظهار داشت: در واقع به دلیل جای خالی جرم‌ها روی لثه و دندان‌ها فرد چنین احساسی می‌کند.

این متخصص یادآور شد: جرم‌گیری دندان‌ها هر شش ماه یکبار خصوصا در افراد با سن بالاتر توصیه می‌شود حتی‌الامکان فاصله زمانی را کاهش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
هموطن كم درآمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
۰
۰
بله آقای دكتر به فكر جیب مردم هم باشید الحمدالله بیمه خود را در رابطه با داندن كنار كشیده ، خوب از كجا بیاریم اینهمه هزینه را هر شش ماه كه سهل است بگو هر 60 سال!! كیه كه توان داشته باشد؟ اگر راست میگویید با بیمه كار كنید مردم هم توان داشته باشند وقتی درخصوص دندان صحبت میكنی میگویند بیمه برای زیبایی پول نمیدهد خوب انسانهای سیر از گرسنگان خبر ندارد! زیبایی چیه بنده خدا از دندان درد عمران بسر آمده ولی توان مالی نداریم كه به دندان پزشك مراجعه بكنیم هر بار بخواهی به مطب دندانپزشكی بروی بایستی یگ گونی پول با خودت ببری ! از كجا بیاوریم؟ محتاج نان شب هستیم!! به ولای علی!! داندان پزشكان خدا را در نظر بگیریدبه كی بگیم ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
mh.h
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
۰
۰
ممنون
همون
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
۰
۰
نه بابا هر كی جرم گیری كرده مینای دندوناش از بین رفته و خیلی زودتر دندوناشون خراب شده، من كه هر كی از اطرافیانمون جرم گیری كرده میگه بیشتر باعث اسیب دیدن دندونا میشه
كریم
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
سلام این دكتر برای دكان خودش این حرفها را دارد می زند جرم گیری دندانهای من را داغون كرد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
۰
۰
مهم قابل توجّه مسئولان عزیزبیمه تامین اجتماعی
سر منشاء همه بیماریها از عدم بهداشت دهان و دندان است اگر مسئولان خیلی محترم بیمه بجای هزینه كردن در قسمت ها مختلف می آمدند به این موضوع زیاد اهمیت می دادند درصدبیشتر بیماریها كاهش پیدا می كرد من خودم به ندرت آنهم برای سرماخوردگی اگر از بیمه استفاده كنم ولی خواه ناخواه سن كه بالا برود دندانها دچار پوسیدگی می شوند و احتیاج به ترمیم دارند و با این وضع بیمه نمی توان به دندانها رسیدگی كرد و این باعث می شود به بیماریهای دیگری مبتلا شویم حتماً تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان با این مشكل عمده دست و پنجه نرم می كنند از مسئولین محترم تمنّا دارم اگر به فكر سلامتی مردم هستند برای نشان دادن حسن نیّت خود به این وضع كنونی خاتمه دهند و بهداشت دهان و دندان را زیر پوشش كامل بیمه ببرند و مطمئن باشند دیگر بیماریها كمتر می شوند و هركس كه به این مردم مظلوم و بی دفاع خدمت كند اجر و ثواب آن در نزد خداوند متعال محفوظ است و خداوند ناظر بر اعمال و كردار ما می باشد. (انشاء الله پیگیری شود)
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها