سری جدید یک فیلم، یک حقیقت به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه با نگاهی به مراحل ساخت و پشت صحنه سریال به‌یادماندنی مختارنامه در شبکه مستند تولید شد و در ایام شهادت امام علی (ع) و لیالی قدر از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۹۹۸

علی فروزان‌نژاد، کارگردان این مجموعه که از چهارشنبه هر شب ساعت 19 به نمایش درمی‌آید، در این باره گفت: پیش تولید این برنامه از دو سال قبل شروع شد و با توجه به حجم کار و تعداد بازیگران و عواملی که جلوی دوربین ما حاضر شدند، تصویربرداری آن به طول انجامید. ضمن این‌که با توجه به مشغله آقای داود میرباقری، گروه تصویر‌برداری ما تا شاهرود سفر کرد تا بتواند همزمان با تصویربرداری سریال یلدا با ایشان و جمعی از بازیگران و عوامل مختارنامه گفت‌وگو کند.

فروزان‌نژاد ادامه داد: تاکنون سابقه نداشته است در یک برنامه مشابه، با این تعداد بازیگر و هنرمند گفت‌وگو شود. ما برای ساخت این مجموعه با بازیگرانی همچون مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، ماه‌چهره خلیلی‌، حسن میرباقری، رضا رویگری، فرخ نعمتی، انوش معظمی، صدرالدین حجازی، کاظم هژیرآزاد و محمد فیلی گفت‌وگو کردیم.

کارگردان یک فیلم، یک حقیقت با اشاره به تدوین سخت این مجموعه گفت: جلوه‌های ویژه مختارنامه و نحوه ساخت برخی صحنه‌های آن مانند صحنه کابوس مختار یا بیرون آمدن لشکر او از دل زمین در این مستند شرح داده شده است.

این مجموعه در پنج قسمت 45 دقیقه‌ای در لیالی قدر از شبکه مستند پخش می‌شود.

پشت صحنه تولید سریال راستش را بگو، ساخته محمدرضا آهنج هم امروز ساعت 17 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید. این مستند که سال 1391 از شبکه یک پخش شد، از برنامه پشت ماه پخش می‌شود. پشت ماه به تهیه‌کنندگی محمد هوشمند با هدف به تصویر کشیدن پشت پرده بهترین سریال‌های رمضانی سال‌های اخیر در شبکه مستند تولید شده و در ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش می‌شود.

در این برنامه پشت صحنه سریال راستش را بگو به تصویر کشیده می‌شود و فاطمه ثمرقندی تهیه‌کننده، محمدرضا آهنج کارگردان این مجموعه، مصطفی رستگاری نویسنده و بازیگران این سریال از خاطرات تولید آن‌که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده بود اما به دلایلی با تاخیر به نمایش درآمد، صحبت خواهند کرد.

مستند پرواز ساخته دلاور دوستانیان امشب ساعت 23 در آخرین شب بزرگداشت این کارگردان مستند در برنامه شب‌های مستند پخش و نقد می‌شود.

برنامه شب‌های مستند به تهیه‌کنندگی بابک میزانی با هدف پخش و نقد بهترین‌های سینمای مستند ایران از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود.

سه مجموعه بعد مجهول، زندگی اسرارآمیز پرندگان و نیروهای شگفت‌انگیز طبیعت نیز امروز از شبکه مستند پخش می‌شود.مستند ده قسمتی بعد مجهول که از امروز ساعت 17 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید با بهره گرفتن از پیشرفته‌ترین تجهیزات تصویر‌برداری حرکات گیاهان را به تصویر کشیده است. در این برنامه سه دوربین حرکات آرام، دوربین تصویربرداری در تاریکی و دوربین رباتی که در محیط‌های کوچک قرار داده می‌شود، حرکات رشد و نمو گیاهان را ثبت کرده‌ است.

زندگی اسرارآمیز پرندگان با گذشتن از محدودیت‌های فناوری فیلمبرداری، نوع جدیدی از کارکرد فیلمبرداری با جزئیات متحیرکننده را به پرده سینما آورده است. دوربین‌های مادون قرمز مرغان خون‌آشام را در اعماق غارهای قیرگون پیدا می‌کند. فیلمبرداری با حرکت بسیار کند از رموز پرواز پرندگان پرده برمی‌دارد و دوربین‌های فرابنفش دنیا را از
زاویه دید پرندگان نشان می‌دهد.

این مستند که اولین قسمت آن امشب ساعت 22 پخش می‌شود، شگردهای پرواز پرندگان، شکار، جفت‌یابی، نگهداری از جوجه‌ها و دفاع از خود در برابر درندگان را به ما نشان می‌دهد.

نیروهای شگفت‌انگیز طبیعت که درباره استفاده انسان از توانمندی‌های بی‌نظیر جانوران است، امشب ساعت 22 و 30 دقیقه به نمایش درمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها