جام‌جهانی تمام شد، ولی آنچه می‌ماند، حرف‌هایی است که تا همیشه می‌توان به آنها استناد کرد. در این جام حرف‌های بی‌شماری بود که ماندگار است. سایت یورو اسپرت نگاهی دارد به بهترین نقل قول‌های جام‌جهانی به تفکیک علت آنها که بر زبان جاری شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۵۵۰۶

نیمه‌نهایی؛ برزیل یک ـ آلمان 7

برزیل وارد نیمه‌نهایی شد تا مقابل آلمان قرار بگیرد. تیم محبوب قهرمانی بود، اما با دردی بزرگ این بازی را ترک کرد. یک شکست باورنکردنی دیگر در طول تاریخ به نام برزیل رقم خورد.

لوئیز فیلیپه اسکولاری: «احتمالا این بازی را به خاطر می‌سپارم، چراکه شکست 7- یک سنگین‌ترین باخت تاریخ برزیل بود، اما زمانی که سرمربیگری برزیل را قبول کردم می‌دانستم ریسک بزرگی کرده‌ام.»

فرانس بکن باوئر: «این چی بود؟ باور کردنش سخته.»

اولیور کان: «ما برزیل را یکجا منفجر کردیم. امشب همه تیم‌شان را ویران کردیم. من نمی‌دانم چرا پسر بچه‌های برزیلی روی شانه‌های هم گریه می‌کنند. آنها توانایی بیش از این را نداشتند. در همه تصاویر می‌توان آنها را می‌دید که پیش از بازی و بعد از بازی گریه می‌کردند. این تیم تجربه کافی برای حضور در تورنمنت پرفشاری مانند این در کشور خودش را نداشت. آنها امروز از نظر احساسی کاملا از هم پاشیدند.»

گری لینه‌کر: «حدود 50 سال که فوتبال نگاه می‌کنم این غیرعادی‌ترین، عجیب‌ترین و مبهم‌ترین فوتبالی بود که دیدم.»

دیه‌گو مارادونا: «من از اول هم برزیل را دوست نداشتم، اما فکر نمی‌کنم آلمان هم تا این اندازه ابهت، قدرت و انگیزه داشته باشد.»

گاز گرفتن لوئیز سوارس

در بازی پایانی گروه چهارم مسابقات لوئیز سوارس اروگوئه‌ای شانه جورجیو کیه‌لینی ایتالیایی را گاز گرفت تا پس از این اتفاق توجه همه را به خودش جلب کند و هر کسی درباره آن اظهار نظر کند.

لوئیز سوارس:«هر دو ما در آن منطقه کنار هم بودیم. او با شانه‌اش مرا هل داد و چشم من به شانه‌اش برخورد کرد.»

فیفا: «این نوع رفتار در هیچ مسابقه فوتبالی قابل تحمل نیست بخصوص در جام‌جهانی فوتبال که میلیون‌ها چشم به دنبال ستاره‌ها در زمین هستند.» این اظهارات فیفا مربوط به زمانی بود که هنوز حکم بزرگ‌ترین محرومیت تاریخ جام‌جهانی را برای سوارس اعلام نکرده بود.

مادربزرگ سوارس: «همه می‌دانند که آنها با لوئیز چه کاری انجام دادند. آنها می‌خواستند او را از جام‌جهانی خارج کنند و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دادند. آنها او را مانندیک سگ از آنجا بیرون کردند.»

نیکولا مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا: «آنها نمی‌توانند فراموش کنند که فرزند مردم اروگوئه دو کشور بزرگ در فوتبال را حذف کرد، بنابراین دنبال چنین بهانه‌ای بودند.» رئیس‌جمهور ونزوئلا به حذف ایتالیا و انگلیس توسط لوئیز سوارس اشاره دارد.

دیه‌گو ماردونا: «چه کسی سوارس را کشت؟ این فوتبال است، این یک برخورد است. حتی ممکن بود آنها به دستانش دستبند بزنند و او را مستقیم به گوانتانامو بفرستند.» مارادونا از جمله کسانی بود که از محرومیت طولانی سوارس اعلام ناراحتی کرد.

اسکار تابارز: «این تصمیم در حالی گرفته شد که بیشتر رسانه‌ها بعد از بازی نتیجه‌گیری خودشان را داشتند و در کنفرانس خبری فقط به این موضوع توجه می‌کردند. نمی‌دانم ملیت آنها برای کجا بود، اما همه آنها انگلیسی صحبت می‌کردند.» سرمربی اروگوئه در پی محرومیت سوارس ناراحتی‌اش را به این شکل از هجمه رسانه‌های انگلیسی علیه مهاجم تیمش اعلام کرد.

جروم والکه: «او نیاز به درمان دارد»

جورجیو کیه‌لینی: «در مورد اتفاقی که درون زمین میان من و سوارس پیش آمد هیچ حس لذت، انتقام یا عصبانیتی ندارم و کاری است که انجام شده. تنها به خودش و خانواده‌اش فکر می‌کنم، چراکه باید با دوره سختی روبه‌رو شوند.»

مصدومیت نیمار

جام‌جهانی برای فوق ستاره برزیلی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی به پایان رسید. جایی که او پس از هجوم جونا زونیگا از کلمبیا از ناحیه کمر آسیب دید و دچار شکستگی شد.

نیمار: «خدا مرا نجات داد. اگر این شکستگی دو سانتی‌متر جابه‌جا می‌شد امروز باید با ویلچر حرکت می‌کردم.» نیمار مانند همیشه بعد از این صحبت‌ها شروع به گریه کردن کرد.

رونالدو (مهاجم برزیل): «این یک حرکت وحشیانه و یک خطای غیرقانونی بود. این یک خطای شیطانی بود.»

تیاگو سیلوا: «به نظرم این یک خطای بزدلانه بود. من یک دفاع هستم و می‌دانم شما نباید هیچ‌وقت چنین خطایی انجام دهید.»

جونا زونیگا: «من نمی‌خواستم به او صدمه بزنم. داشتم از پرچم کشورم دفاع می‌کردم.»

لیونل مسی

لیونل مسی یکی از بازیکنانی بود که با دریبل‌ها و گلزنی‌هایش توانست تیم ملی آرژانتین را بعد از 24 سال به فینال جام‌جهانی برساند. از همین رو در جام‌جهانی بیش از هر بازیکن دیگری مورد بحث قرار گرفت.

کارلوس کرش: «مسی می‌توانست بهترین بازیکن دنیا باشد، اگر انسان بود.» سرمربی تیم ملی ایران پس از این‌که تیمش در دقیقه 91 با گل این بازیکن شکست خورد، این نقل قول را داشت.

استفن کشی: «مسی یکی از بازیکنانی است که در هر لحظه می‌تواند کاری عجیب انجام دهد. او مقدس است. بازیکنان خوبی در تیم آرژانتین هستند، اما مسی از مریخ آمده است.»

الخاندرو سابیا: «وقتی شما بازیکنی مانند مسی دارید که هیچ‌گاه و واقعا هیچ گاه توپ را از دست نمی‌دهد، مانند داشتن آب در بیابان است.»

دیگر موارد

رابین فن‌پرسی: «یک بازی دیوانه وار بود. ما پنج گل زدیم. بله درسته ما پنج گل زدیم، اما می‌توانستیم 6، 7 یا حتی 8 گل بزنیم.» اینها حرف‌های مهاجم تیم ملی هلند پس از پیروزی 5- یک مقابل مدافع عنوان قهرمانی بود.

کریستیانو رونالدو: «دوست دارم 110 درصد آماده باشم، اما تنها 100 درصد آمادگی دارم و فکر می‌کنم برای کمک به کشورم همین قدر کافی باشد.» کاپیتان تیم ملی پرتغال به دنبال نگرانی‌هایی که درخصوص مصدومیت زانویش به وجود آمده بود، این صحبت‌ها را برای مردم کشورش انجام داد.

وحید هلیل هودزیچ: «همه مدافعین بلژیک مانند فراری نیستند و شما هم این را می‌دانید. بعضی از آنها مانند اسکودا هستند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها