29 کشته و زخمی در حملات طالبان

با تشدید حملات جنگجویان طالبان در افغانستان و در حالی که گفته می شود نیروهای تحت فرمان ناتو سرگرم خروج از این کشور هستند؛ روز شنبه ۱۶ افغان کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۶۹۴۹۷۵
29 کشته و زخمی در حملات طالبان

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا از کابل، وزارت کشور افغانستان با صدور بیانیه ای تایید کرد در یک حمله خونین در منطقه پنجوی در استان قندهار در جنوب افغانستان بر اثر انفجار بمبی که طالبان کار گذاشته بودند پنج زن و سه مرد از سرنشینان یک خودرو کشته و دو کودک نیز زخمی شدند.

گفته می شود قربانیان این حمله از اعضای یک خانواده بودند.

در استان تخار در شمال افغانستان نیز یک نماینده مجلس افغانستان به نام قاضی کبیر اواسط روز از یک سوءقصد در امتداد جاده اصلی منطقه خواجه گهر جان سالم به در برد. در این حمله یکی از ستیزه جویان در تیراندازی نیروهای محافظ قاضی کبیر زخمی و دستگیر شد.

صبح شنبه در استان ننگرهار در شرق افغانستان نیز یک بمب کنار جاده ای هنگام عبور یک خودرو جیپ نظامی منفجر شد اما به این خودرو آسیبی وارد نشد و یک بمب نیز هنگام عبور یک خودرو غیرنظامی منفجر شد که به مرگ دو مسافر خودرو و زخمی شدن یک کودک انجامید.

به گفته مقامات افغان ، عبدالصمد ، قاضی ضد فساد در شهر هرات مرکز استان هرات در غرب افغانستان نیز بر اثر تیراندازی مردان مسلح از داخل خودرو از ناحیه دست زخمی شد.

سید فضل الله واحدی استاندار هرات ضمن اعلام این خبر به شین هوا گفت شب گذشته نیز در حمله ای به یک ایست بازرسی امنیتی در محله بازار منطقه شینداند هرات سه مامور پلیس کشته شدند.

در همین محله یک تاجر نیز اواسط روز شنبه به ضرب گلوله کشته شد. در استان جوزجان در شمال افغانستان نیز یک افسر پلیس در حمله ستیزه جویان با آر پی جی به یک خودرو پلیس کشته شد. در این حمله خودرو پلیس منهدم شد.

یکی از سخنگویان ارتش افغانستان به شین هوا گفت اوایل صبح روز شنبه در دو درگیری در استان نورستان در شرق افغانستان سه سرباز ارتش زخمی و پنج جنگجوی طالبان کشته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها