ائتلاف ناتو در افغانستان کوچک می‌شود

در کنار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، سربازانی نیز که از سنگاپور، اسلوونی، مغولستان و مالزی فراخوانده شده بودند، بار سفر می‌بندند که همین امر ائتلاف ناتو را به کوچکترین حد خود می‌رساند.
کد خبر: ۷۱۳۱۰۵
ائتلاف ناتو در افغانستان کوچک می‌شود

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ائتلاف ناتو پیش از یک دهه است که در افغانستان می‌جنگند اما قرار است عملیات‌های جنگی آن طی 17 هفته به پایان برسد. در جریان نشست دو روزه ناتو در چهارم و پنجم سپتامبر در ولز مشخص خواهد شد که چه کشورهایی چه تعداد سرباز پس از 2014 برای آموزش نیروهای افغان، نیرو مستقر خواهند کرد.

همچنین این نکته مشخص خواهد شد که چه کسی قرار است حقوق نیروهای پلیس و سربازان افغان را پرداخت کند. جیمز استاوریدیس فرمانده نیروهای ناتو از 2008 تا 2013 گفت: خون‌های زیادی ریخته شده و هزینه زیادی در افغانستان پرداخت شده و هیچ کس نمی‌خواهد ببیند این کشور دچار اتفاقاتی شده است که در عراق جریان دارد.

وی افزود: گمان می‌کنم که مردم این مساله را درک می‌کنند که لازم است به آموزش و مشاوره خود به سربازان افغان ادامه دهیم و این روند باید سال‌ها ادامه یابد. هم اکنون حدود 30 هزار و 700 نیروی آمریکایی در افغانستان هستند و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد که 9800 سرباز پس از سال 2014 در افغانستان نگه دارد.

شمار سربازان غیرآمریکایی مستقر در افغانستان حدود 14 هزار و 400 نیرو است که از ماه مه 2011 بیش از 65 درصد کاهش داده است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها