ملک‌مطیعی از زندگی و سال‌های دوری‌اش از سینما می‌گوید

ناصر ملک مطیعی: برای شهرت باید جنبه‌ داشته باشی

یکی دو ماه قبل از جشنواره فجر بود که ناگهان خبر رسید ناصر ملک مطیعی قرار است با نقشی کوتاه در فیلم «نقش نگار» به کارگردانی علی عطشانی به سینماها بازگردد.
کد خبر: ۶۹۴۳۴۳
حضور ناصر ملک مطیعی در نسخه 108 دقیقه ای «نقش نگار»

همان خبر کوتاه کافی بود که کلی هیجان و هیاهو بین رسانه‌ها ‌ایجاد شود و خب بازگشت یکی از محبوب‌ترین بازیگران قبل از انقلاب پس از سه دهه به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و آن چنان فشار رسانه‌ای به جشنواره وارد شد که نهایتاً فیلم عطشانی فرصت حضور در جشنواره را پیدا نکرد و پس از آن هم شنیده شد که حذف سکانس‌هایی که ملک مطیعی در آن‌ها حضور پیدا کرده یکی از شروط گرفتن پروانه نمایش برای‌ این فیلم است اما با خبری که داریوش بابائیان پخش کننده ‌این فیلم به صبا داد مشخص شده که «نقش نگار» بدون حتی یک پلان حذف شده پروانه نمایش گرفته و به زودی قرار است راهی سینماهای کشور شود.
بابائیان در خصوص پروانه نمایش ‌این فیلم گفت: «پروانه نمایش نقش نگار بدون حتی یک پلان حذف صادر شد. مدت زمان‌ این فیلم که در پروانه 108 دقیقه ذکر شده نشان‌دهنده ‌این موضوع است که فیلم به طور کامل اکران می‌شود و شایعه‌های حذف سکانس‌های ناصر ملک مطیعی به هیچ وجه درست نیست و تمام سکانس‌های مربوط به ‌این بازیگر قدیمی‌ و پیشکسوت در فیلم باقی مانده است.»
البته ‌این تهیه کننده و پخش کننده قدیمی ‌سینما دلیل حضور ملک مطیعی در‌ این فیلم را داشتن تضمین فروش نمی‌داند و می‌گوید: «حضور صرف بازیگر قدیمی ‌مانند ملک مطیعی دلیلی برای تضمین فروش‌ این فیلم نیست چرا که نسل جدید نمی‌تواند با هنرمندان قدیمی‌ همزاد پنداری و ارتباط بر قرار کند.‌ این روزها سینمای ‌ایران نشان داده که اگر فیلمی ‌خوب باشد در هر شرایطی می‌فروشد و مردم از آن استقبال می‌کنند. نقش نگار فیلم خوبی است و قطعاً فروش خوبی خواهد داشت.»



با‌ این حال بابائیان یک کپی از پروانه نمایش ‌این فیلم را هم در اختیار صبا قرار داده تا صحت گفته‌هایش را ثابت کند. به ‌این ترتیب علی عطشانی که با کلی زحمت ملک مطیعی را راضی به حضور چند دقیقه‌ای جلوی دوربین فیلم جدیدش کرده می‌تواند امیدوار باشد که زحمتی که کشیده به باد نرفته است.

«نقش نگار» داستان جوانی به نام فرزاد است که بدون هماهنگی پدرش قصد ازدواج با نگار را دارد. رضایت موقت پدر همه چیز را برای مراسم خواستگاری مهیا می‌کند، اما گذشته نگار همه شرایط را دچار تغییر می‌کند. بهرام رادان، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، شیوا خسرو مهر، الهه حصاری و رضا ناجی بازیگران اصلی ‌این فیلم هستند. ملک مطیعی هم 32 سال پس از «برزخی‌ها» جلوی دوربین یک فیلم سینمایی قرار گرفته است. بابائیان از احتمال اکران ‌این فیلم در اکران دوم عید فطر خبر داد.
بابائیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با صبا از مدیریت جدید سازمان سینمایی هم تقدیر و تشکر کرده است و گفته: «مدیریت جدید سازمان سینمایی در ‌این دوره سعی کرده راه را برای کلیه فیلمسازان هموار کند و فیلم‌هایی که نیمه کاره ماندند، مانند ‌آیینه شمعدون یا فیلم‌هایی که سرنوشت اکرانشان مبهم بود مانند نقش نگار را به نمایش در آورد که ‌این مسئله جای تقدیر دارد.» بابائیان که ‌این روزها حسابی شلوغ است جدا از پخش فیلم «نقش نگار» پخش فیلم‌های پخش فیلم‌های «دنیای پر امید»، مردن به وقت شهریور و احتمالاً‌ آیینه شمعدون را در صورت کامل شدن برعهده خواهد داشت. (روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها