دبیرکل «انصار حزب‌الله»: گشت امربه معروف، احتیاج به مجوز ندارد

گشت موتورسواران «انصار» می‌آید

دبیرکل انصار حزب‌الله خبر داد: فعالیت گروه‌های سیار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر انصار حزب‌الله تداوم پیدا می‌کند. محتشم با بیان اینکه این گروه‌های سیار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر متشکل از اقشار مختلف و علاقه‌مند هستند که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در اصلاح امور موثر می‌دانند، افزود: این گروه‌ها با ساماندهی انصار حزب‌الله فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۳۸۱۶

جام جم سرا: وی با اشاره به برخی از مطالب مطرح‌شده در مورد این گشت‌ها که با عنوان گشت‌های موتوری مطرح شده است و همچنین واکنش نیروی انتظامی در این ارتباط اظهار کرد: ما در لفظ مناقشه نداریم و اگر تعبیر گشت‌های موتوری تداعی‌گر نوعی تشابه و تداخل با گشت‌های متعارف نیروی انتظامی است ما از این لفظ عبور می‌کنیم و تاکید داریم که این گشت‌ها تداخلی با گشت‌های متعارف نیروی انتظامی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه‌های ذی‌ربط از فعالیت این گشت‌ها مطلع هستند و آیا در این ارتباط مجوزی گرفته‌اید، افزود: این موضوعی نیست که دستگاه‌های قانونی از آن بی‌خبر باشند؛ البته اینگونه اقدامات، تجمع و یک اقدام سیاسی نیست که احتیاج به مجوز داشته باشد.

محتشم افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه شرعی، انقلابی و همگانی است. دبیرکل انصار حزب‌الله همچنین در پاسخ به این سوال که این گشت‌های سیار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فعالیتشان در چه حد خواهد بود اظهار کرد: این گشت‌ها فعالیتشان در حد لسانی است و تلاش دارند که بازدارنده باشند البته اگر جایی شاهد منکری ساماندهی‌شده و توطئه‌گونه باشیم کار فردی صورت نمی‌گیرد و با اتکا به مسوولان ذی‌ربط اقدام عملی انجام می‌شود.

گفتنی است سایت انصار حزب‌الله در این ارتباط اعلام کرده روز یکم تیر، اولین گروه‌ گشت‌های موتوری امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر برای عمل به این فریضه راهی خیابان‌های تهران شدند، این گروه‌ها متشکل از اقشار مختلف مردمی از رییس ستاد اجرایی انصار حزب‌الله گرفته تا فعالان فرهنگی، اصحاب رسانه و حتی کسبه صنوف مختلف شهر تهران بودند.
به گفته این سایت، پارک‌ها، مراکز خرید و معابر موجود در محدوده جغرافیایی مشخص‌شده به‌عنوان محل ماموریت و نقاط توقف گشت‌های انصار حزب‌الله تعیین شده بود که افراد مشخص طبق ضوابط تعیین‌شده در آن به وظیفه خود عمل می‌کردند.(شرق)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها