وزارت بهداشت: اوضاع تحت کنترل است

مسمومیت صدها دانش آموز دختر در زاهدان

ریختن قرص برنج در فاضلاب علت حادثه اعلام شد

مرگ 3 نفر و مسمومیت 17 نفر از ساکنان یک مجتمع

20 نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی در یکی از محله‌های بندرعباس به طرز مرموزی مسموم شدند، به طوری که سه نفر از آنها جان خود را از دست داده و 17 نفر دیگر روانه بیمارستان شدند.
کد خبر: ۶۹۲۸۹۱

به گزارش مهر، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در این باره گفت: از ساعت 24 شامگاه چهاردهم تیر امسال تا بامداد دیروز 20 نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس که دچار مسمومیت شده بودند از سوی خانواده‌هایشان به بیمارستان‌های مختلف شهرمنتقل شدند.

فاطمه نوروزیان افزود: با توجه به مشکوک بودن مسمومیت آنها، یک گروه از کارشناسان اداره بهداشت شهرستان بندرعباس برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام و به بررسی مواد خوراکی و آب آشامیدنی که افراد بیمار از آن استفاده کرده بودند، پرداختند، که معلوم شد آب و خوراک مورد استفاده آنها سالم بوده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان بهداشت احتمال دادند بروز مسمومیت با استنشاق گاز ناشی از قرص سمی که در یکی از واحد‌های مسکونی محل حادثه نگهداری می‌شده، رخ داده باشد.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این حادثه باعث مرگ دو زن و یک کودک چهارساله شد و هفده نفر دیگر هنوز دربیمارستان بستری هستند.

علت حادثه

رئیس اورژانس کشور در ارتباط با این حادثه به جام‌جم گفت: پس از این حادثه تیم‌های اورژانس با حضور در محل، مصدومان را به بیمارستان‌ها منتقل و یک تیم از کارشناسان اداره بهداشت نیز تحقیق در باره علت حادثه را آغاز کردند.

دکتر امین صابری نیا افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهدیکی از ساکنان مجتمع برای باز کردن چاه فاضلاب از ماده «فسفید آلومینیوم» یا به اصطلاح عامیانه «قرص برنج» استفاده کرده و با ریختن آن در چاه فاضلاب همراه دیگر ساکنان خانه اش را ترک کرده است.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: در پی این اقدام و انتشار گاز ناشی از این ماده در لوله‌های فاضلاب ساختمان، ساکنان مجتمع بی‌هوش و بشدت مسموم شدند.

وی خاطر نشان کرد: در این حادثه 22 نفر شامل 11 زن و 11 مرد و کودک مسموم و توسط ماموران اورژانس به سه بیمارستان شهر بندر عباس منتقل شدند که از این تعداد دو زن و یک کودک به دلیل مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند. وی اضافه کرد: دو زن باردار نیز سرپایی درمان شدند و 17 مصدوم دیگر در مراکز درمانی بستری هستند که برخی از این بیماران به دلیل وخامت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی گفت: با دستور قضایی پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها