شاید واضح به نظر برسد این که می‌گویند بیشتر آب بنوشید، بیشتر بخوابید، نق زدن و شکایت کردن را متوقف کنید تا زندگیتان بهتر شود؛ اما گاهی اوقات ما نیاز به تذکراتی کوچک و گامهایی ساده داریم که بتواند یک تفاوت خیلی بزرگ در زندگیمان ایجاد کند و سلامت و شادی کلی را در لحظات آن جاری سازد. این گامهای ساده را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۶۹۲۸۰۷
۱۰ گام ساده برای احساس شادی و سلامتی

جام جم سرا: برای پیدا کردن این ۱۰ نکته ساده درباره شادی و سلامتی توصیه های یک متخصص تغذیه و سبک زندگی به نام «آنا الکساندر» را به نقل از نوین زی بخوانید:

از بین بردن درهم ریختگی‌ها
همیشه جای تعجب است که چرا این افراد این همه بدبختی را نگه می‌دارند؟ از دست تمام چیزهایی که لازم ندارید یا برایتان خوب نیست خلاص شوید، کمد پر از لباسهایی که نپوشیدید را خالی کنید تا فضای بیشتری برای دیدن لباسهایی که در واقع می‌پوشید ایجاد کنید.
بعد از لباسهایتان به آشپزخانه بروید و از دست غذاهای ناسالم هم خلاص شوید. کابینت خود را از تمام غذاهای فرآوری شده مانند آنهایی که حاوی آرد سفید، شکر و روغنهای ناسالم هستند تمیز کرده و شرشان را کم کنید.

مکمل غذایی زندگیتان
مکمل‌های امگا ۳ بگیرید. این چربیهای فوق العاده که در ماهی آزاد، بذر کتان و گردو وجود دارند، به ظاهر پوستتان درخشندگی داده، با استرس مبارزه می‌کند، و التهاب در بدن را کاهش می‌دهد.

فقط آب را اضافه کنید
قبلا این جمله را زیاد شنیدید، اما ارزش تکرار کردن را دارد. خیلی مهم است که در طول روز ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید تا عملکرد بدن به درستی حفظ شود. آب کافی، سموم را دفع کرده و عادی و منظم نگهتان می‌دارد. همیشه یک بطری آب با خود داشته باشید. وقتی چشمتان به آن می‌افتد حتما ازش خوهید نوشید!

بخش شکایت و نق زدن را فراموش کنید
شکایت درباره بدست نیاوردن چیزهایی که می‌خواهید را تمام کرده و به جای آن شرایطی را ایجاد کنید که چیزهایی که می‌خواهید را بدست بیاورید.
حداقل سه هدف در هر سال برای خودتان مشخص کنید. اهدافی که تحریکتان کند، ملموس باشد و در یک خط تموم شود. اهدافتان را به زمان حال بیاورید (من هر سه شنبه و پنج شنبه به باشگاه می‌روم). این کار این باور را به شما می‌دهد که شما واقعی هستید!

یک آیین روزانه ایجاد کنید
اگر برای خودتان ۱۰ دقیقه وقت در روزکنار می‌گذارید، اینکار با شگفتی استرس روزانه و اضطراب و ناراحتی را از بین می‌برد.
صبح‌ها ۵ دقیقه از وقت خود را به مدیتیشن اختصاص دهید. پنج دقیقه اضافی برای آرامش گرفتن قبل از خوابتان بگذارید. کتابی بخوانید که برایتان الهام بخش باشد، حمام کنید، یا یک فنجان چای گیاهی در یک محیط ساکت و آرام بنوشید.

فقط حرکتش بدهید
ورزش کردن نه تنها به تناسب اندامتان کمک می‌کند، بلکه خلق و خو و اخلاقتان را هم بهبود می‌بخشد، انرژی را افزایش داده و حتی زندگی جنسیتان را هم تغییر می‌دهد. فعالیتی را که دوست دارید و واقعا می‌خواهید انجامش بدهید پیدا کنید. کلاس یوگا بروید، پیاده روی یا اسکیت کنید. اصلا مهم نیست، فقط بدنتان را با ورزش و مانند اینها تکان بدهید.

قدرت نوشتاریتان را بهبود دهید
اگر دارید فکر می‌کنید «من برای یک دفترچه خاطرات خیلی پیر شدم» اینجوری به آن نگاه کنید که: نوشتن در یک دفتر روزانه به شما کمک می‌کند افکار و احساسات خود را روشن کرده، استرس را کاهش داده و به طور موثرتری مشکلات را حل و فصل کنید. آلزایمر را هم به تاخیر می اندازد. یک یادداشت از روز خود بردارید، مثلا چیزی که آن روز یاد گرفتید را بنویسید، یا فقط یک دلیل که چرا و برای چه چیزهایی سپاسگذار هستید.

همه چیزی که احتیاج دارید عشق استه
شاید کلیشه‌ای به نظر بیاید، اما عشق واقعا دنیا را می‌گرداند. راههایی پیدا کنید تا عشق بیشتری در زندگی بگیرید. در جدول کاریتان زمانی را برای کسانی که دوست دارید اختصاص بدهید. با یک کودک بازی کنید، دوستانتان را بغل کنید، به کسانی که دوستشان دارید ابراز علاقه کنید، و به کسانی که نمی‌شناسید لبخند بزنید. این حرکات کوچک می‌تواند یک تفاوت بزرگ بوجود بیاورد.

سبزیجات بخورید
سبزیجات یک منبع فراوان از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است که به ما کمک می‌کند تا سلامت و پر انرژی بمانیم. پس بهانه آوردن را بس کنید و هر روز چندتا از آنها را بخورید. پزشکان حداقل پنج وعده از سبزیجات مختلف را در روز توصیه می‌کنند.

به موقع بخوابید
بیشتر ما به حداقل ۸ ساعت خواب در شب نیاز داریم. این نیاز ناخواسته است. در اینجا دلایلی وجود دارند برای اینکه چرا ما به مقدار کافی از استراحت نیاز داریم.
خواب استرس را از بین می‌بره، التهابات را کاهش داده، و به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا آسیب‌ها را مرمت کنند، خواب کافی ما را در سطح مطلوبی از عملکرد ذهنی و جسمی نگه می‌دارند.
برای اینکه مطمئن شوید به اندازه کافی می‌خوابید، الکساندرا پیشنهاد می‌دهد که حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب کامپیو‌تر، موبایل، تلویزیون و هر وسیلهٔ دیگر شبیه به این‌ها را خاموش کرده تا از دنیای بیرون دور شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها