ما مردم تمیزی هستیم! نیستیم؟! به‌خصوص در فصل تابستان!! می‌پرسید چه ربطی دارد؟! الان خدمتتون با دلیل و مدرک این قضیه‌رو اثبات می‌کنم.
کد خبر: ۶۹۱۵۷۱

جام جم سرا: ما برای هرچه تمیزتر شستن ظروف کثیف در طول روز و شب، ده‌هابرابر یک اروپایی، آب مصرف می‌کنیم. البته بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مصرف آبِ بیشتر است که باعث برق‌افتادن ظرف‌ها می‌شود. حالا هی فلان مایع ظرفشویی میلیاردهاتومان صرف کمپین تبلیغاتی بکند که «ما غلیظیم و با یک قطره کاری می‌کنیم کارستان و...» ما که خودمان می‌دانیم همه اینها دروغ‌های جوامع مصرفی! است. ما خودمان سرمایه ملی داریم، همان را مصرف می‌کنیم!!!
از اینها گذشته، پیاده‌رو جلو خانه‌مان برای ما حکم ناموس را دارد. خدا نکند برگی از درخت روی سنگفرش‌های نازنینمان بیفتد. طی یک برنامه بلندمدت چنان با فشار شلنگ آب، برگ تجاوزگر را به اشد مجازات می‌رسانیم که دادگاه لاهه برود جلو بوق بزند. حالا‌ گیریم که این کار ١٥دقیقه طول بکشد و کلی آب روانه فاضلاب شود. مهم این است که همه بدانند آنکه با ما درافتاد، ور افتاد. اما... تمیزی ماشین آدم از نان شب واجب‌تر است. آن‌هم با این‌همه ساخت‌وساز و گردوخاک و ذرات معلق و... حداقل هفته‌ای چهاربار با آب تصفیه‌شده به این مهم! اهتمام می‌ورزیم. فقط حتما میزان کلر موجود در آب را اندازه‌گیری کنید که خدای ناکرده رنگ اتول‌تان ایراد پیدا نکند.
البته شما الان فکر می‌کنید زبانم لال ما مردم بی‌فکری هستیم. خیر آقاجان! اینطورها هم نیست. ما برای صرفه‌جویی در مصرف آب هم چشم‌انداز داریم. مثلا کمتر حمام می‌رویم یا کلا حمام نمی‌رویم. بله؟ می‌پرسید چرا؟!
آیا می‌دانید هربار حمام‌رفتن شما چقدر آب به هدر می‌دهد یا همین لباس‌شستن. من افرادی را می‌شناسم که برای جاانداختن فرهنگ مصرف آب، جوراب‌هایشان را هم نمی‌شورند. خب اینها خودش یک‌جور فرهنگ‌سازی است دیگر. البته چند نکته پیچیده هم در این میان وجود دارد. مثلا ما هنوز نفهمیده‌ایم چگونه می‌شود با یک لیوان آب، کل پروسه خطیر مسواک‌زدن را به اتمام رساند.
به‌شخصه دوست دارم هنگام مسواک‌زدن و... صدای شرشر آب گوشم را نوازش دهد!!!
به‌هرحال ما مردمی هستیم که به آرامش و پاکیزگی به یک اندازه اهمیت می‌دهیم.(اشکان خطیبی/شرق)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوما به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها