مقایسه نسبت خانوارهای تک نفره از کل خانوارهای موجود در کشور نشان می‌دهد که پس از یک روند نزولی، از سال 1370 درصد خانوارهای تک نفره رو به افزایش نهاده و در سال 1390 به 7.1 درصد رسیده است.
کد خبر: ۶۹۱۰۱۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن ستاد وزارت راه و شهرسازی در خبرنامه فصل بهار خود اعلام کرد: در حدود 7 درصد از مسکن‌های موجود در کشور، فقط یک نفر ساکن است و با توجه به افزایش سرعت تحولات فرهنگی و اجتماعی پیش‌بینی می‌شود این درصد در سال‌های آینده نیز افزایش یابد.

این گزارش افزود: افزایش سهم خانوارهای تک نفره کشور، لزوم کوچک سازی مسکن تقاضای مسکن از سوی خانوارها را یادآوری می‌کند؛ چراکه هرگونه تغییر شکل در خانوار، باعث تغییر در میزان و نوع نیاز به واحدهای مسکونی می‌شود.

همچنین آمارها نشان می‌دهد میانگین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوارهای ایرانی پس از طی یک روند نزولی در دهه 70، از سال 1380 شروع به افزایش کرده و در سال 1392 به حدود سه برابر سال 1380 رسیده است. بنابر این گزارش نسبت قیمت مسکن (با 75 متر مربع مساحت) به درآمد خانوار شهری کشور در دوره زمانی 1370 تا 1392 بررسی آمارها همچنین نشان می‌دهد که در مراکز استان‌ها در سال 1391، بالاترین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوارهای شهری مربوط به شهر تهران و سپس شهر قم و همدان است و شهرهای یزد، اهواز و ایلام به ترتیب کمترین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوار را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها