هر دو می‌خواهند به فینال برسند

هواداران آرژانتین و برزیل به تفاهم رسیدند

هواداران برزیل و آرژانتین در آمریکای جنوبی معنای واقعی کارد و پنیر هستند، اما جام‌جهانی 2014 آنها را توانست کنار هم به آرامش برساند و بالاخره روزی رسید که آنها در یک نقطه به تفاهم رسیدند.
کد خبر: ۶۹۰۹۶۳

حالا هر دو طرف می‌خواهند تیم‌های کشورشان در فینال جام‌جهانی مقابل یکدیگر قرار بگیرند. البته هنوز در مسائل دیگر اختلاف آنها پابرجاست. مسائلی مانند این‌که دیگو مارادونا بهتر است یا پله و این‌که مسی مقام بالاتری نسبت به نیمار دارد و از این دست مشکلات که همه اینها می‌تواند با رویارویی دو تیم در ریودوژانیرو در سیزدهم جولای مشخص شود. اما در حاشیه جام‌جهانی گروهی را می‌بینیم که بسیار باهم رفاقت نزدیکی دارند و با هم به شوخی درباره رقبای تیم‌هایشان صحبت می‌کنند و هر کدام از دید خودش تیمش بهترین تیم آمریکای جنوبی است.

طبق پیش‌بینی‌ها حدود 70 هزار آرژانتینی برای تماشای بازی های جام‌جهانی به برزیل سفر کرده‌اند و بخش عمده‌ای از آنها پیش از بازی روز گذشته مقابل سوئیس خودشان را به بزرگترین شهر برزیل رسانده بودند. این در حالی است که پلیس برزیل ماه گذشته از ورود تعداد اندکی از هواداران آرژانتینی که هولیگان‌های این کشور هستند و به نام «باراس براواس» شناخته می‌شوند، ممانعت کرد تا از تنش‌های احتمالی آنها پیش از ورود به برزیل جلوگیری کند. توماس‌سرامی خبرنگاری است که خودش را از کوردوبا برای بازی آرژانتین مقابل سوئیس به سائوپائولو رسانده بود. او هم مانند افراد دیگری که در این گروه بودند تنها می‌خندید. او می‌گفت به خاطر فوتبال می‌خواهیم فقط همدیگر را شاد کنیم: «ما فکر می‌کنیم بهتر از برزیلی‌ها هستیم و آنها هم به همین صورت فکر می‌کنند.» او و دیگر اعضای گروه یک هفته گذشته را در ماشین سپری کرده و در ماشین خوابیده‌اند و مانند بسیاری دیگر از آرژانتینی‌ها از کشورشان با ماشین به برزیل سفر کرده‌اند و از این‌که این مزیت را نسبت به مردم سایر کشورهای حاضر در جام‌جهانی دارند که توانسته‌اند براحتی به برزیل بیایند، خوشحال هستند.

شهرداری سائوپائولو برای جا دادن به گروه‌های این‌چنینی که به این شهر می‌آیند، به هواداران اجازه داده است تا ماشین‌ها و خانه‌های متحرک‌شان را در مکانی به نام سامبودرومو دو آنهمبی که همواره میزبان اتفاقات بزرگ شهر است، قرار دهند. در شمال شهر یک مکان تجاری معروف در اختیار آنها قرار گرفته و در جنوب پیست موتورسواری اتودورمو دی اینترلاگوس برای مهمانان شهر در نظر گرفته شده است. مسئولان شهری سائوپائولو می‌گویند این امکانات به همه هواداران فوتبال اختصاص دارد و در مورد هواداران آرژانتینی نگرانی خاصی ندارند. همچنین اطلاعات رایگانی در شهر برای مهمانان آرژانتینی در نظر گرفته شده که آنها را با هتل‌ها و محل کمپ‌ها آشنا می‌کند و کمپ‌هایی که آنها می‌توانند در ازای پرداخت 22 دلار شب‌ها را در آن سپری کنند. همچنین به ده‌ها هزار اسپانیایی زبان که به برزیل سفر کرده‌اند در مورد بلیت‌های تقلبی و استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی توصیه‌ها و بهترین رستوران‌ها و کافه به آنها معرفی شده است. اگر آرژانتین بتواند به راه خود ادامه دهد و به نیمه‌نهایی بازی‌ها برسد، روز نهم جولای باردیگر هواداران این تیم می‌توانند به سائوپائولو بیایند و بازی تیمشان را تماشا کنند.

لئوناردو بارکینی، معاون روابط خارجی سائوپائولو می‌گوید امیدوار است که باردیگر هواداران آرژانتینی را در این شهر ببیند. به گفته بارکینی آنها با دیگر هواداران تفاوت دارند و بسیار خونگرم و مهربان هستند. البته شوخی و کل‌کل‌هایی که میان هواداران این دو کشور همسایه وجود دارد، هنوز هم نگرانی‌هایی را برای مسئولان دو کشور به همراه دارد. هفته گذشته درگیری شدیدی میان طرفداران این دو تیم در پورتو آلگره که در 430مایلی مرز آرژانتین قرار دارد، رخ داد که خوشبختانه مصدومیت و جراحت هیچ یک از دو طرف گزارش نشد. چند بار طی یک دهه گذشته هواداران این دو تیم با یکدیگر درگیر شدند که حتی درگیری آنها به هجوم به میانه میدان فوتبال و شورش بزرگی انجامید. در دهه 1930 و 40 میلادی داورها از کنترل بازی این دو تیم عاجز بودند چراکه نوع بازی فیزیکی هر دو زمینه درگیری بازیکنان و در نهایت هواداران دو تیم را فراهم می‌کرد.

«تا پیش از این‌که تیم وارد زمین بشود در برزیل همه چیز خوب است، اما وقتی تیم به میدان می‌آید بعضی چیزها تغییر می‌کند.» این را آلوارو گاباس بیست و نه ساله می‌گوید که یک حسابدار است و از پارانا در شمال آرژانتین به همراه 10 نفر از دوستانش با اتوبوس به برزیل آمده است و تاکنون حدود 20 هزار دلار به همراه دوستانش هزینه کرده است. او امیدوار است که برزیل و آرژانتین را در فینال ببیند. پیش‌بینی می‌کند آن بازی را تیمش با دو بار گلزنی لیونل مسی، با نتیجه 3 ـ 1 با پیروزی پشت سر بگذارد. «این‌که جام قهرمانی برای ما نباشد کمی غیرممکن است». اما او هم مانند بسیاری دیگر از آرژانتینی‌ها می‌داند که میان دو کشور اختلافات زیادی در فوتبال وجود دارد. «ما هیچ جنگی نداریم اما بارها در بازی دو تیم میان هواداران‌شان درگیری رخ داده است».

اگر آرژانتینی‌ها بتوانند جشن جام‌جهانی برزیلی‌ها را خراب کنند و خودشان را به فینال برسانند، آن موقع برزیلی‌ها با هیجان و دلهره بیشتری به دنبال رویای ششمین قهرمانی‌شان خواهند بود. فینالی میان برزیل با 5 قهرمانی و آرژانتین با دو قهرمانی ثابت می‌کند که این دو کشور هنوز از بهترین‌های فوتبال جهان هستند. چنانچه در این بازی برزیل شکست بخورد غمی که این کشور را فرا خواهد گرفت بی‌شک بیشتر از شکست فینال 1950 دربرابر اروگوئه خواهد بود.

منبع:‌ وال‌استریت ژورنال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها