موسوی: بعد از ولاسکو خودمان را ثابت کردیم

بازی‌های خوب محمد موسوی در مسابقات مختلف بویژه لیگ جهانی 2014 موجب شد تا بارها رسانه‌های بین‌المللی از او به عنوان ستون اصلی موفقیت‌های تیم ملی ایران یاد کنند. حتی سایت فدراسیون جهانی والیبال در یادداشتی نوشت: موسوی و ایران، ایتالیا را بلوکه کردند.
کد خبر: ۶۸۸۲۰۵

موسوی که به عنوان بهترین مدافع لیگ جهانی والیبال تا پایان هفته پنجم انتخاب شد، درباره شانس صعود ایران به مرحله نهایی لیگ جهانی به ایسنا گفت: الان همه بازیکنان به دو دو تا چهار تا کردن افتاده‌اند! حساب می‌کنند که ما چند امتیاز می‌خواهیم که به دور بعد صعود کنیم. کواچ قبل از بازی آخر گفت که به هیچ وجه نباید به امتیاز‌ها فکر کنیم. همیشه وقتی درگیر امتیاز‌ها شدیم بد بازی کردیم. باید فکر خود را روی بازی بگذاریم. باید برای بردن یک مسابقه را آغاز کنیم. حالا می‌توانیم به عنوان تیم دوم صعود کنیم. این خودش روحیه تیم ما را بالا می‌برد. باید حساب و کتاب را از خودمان دور کنیم. باید تلاش کنیم هر چهار بازی پیش رو را ببریم. باخت تیم را از نظر روحی و روانی خراب می‌کند.

حتی خوشبین‌ترین کارشناس‌ها هم تصور نمی‌کردند ایران بتواند در برابر تیم‌های قدرتمندی مثل ایتالیا و برزیل و لهستان شانس صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی را داشته باشد، اما حالا ما مدعی حضور در دور بعدی مسابقات هستیم. موسوی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی رخ داده که تیم ملی اینچنین رقبا را از پیش رو برمی‌دارد، گفت: قبلا همه بازیکنان یک دغدغه مشترک داشتند. آن‌قدر ولاسکو در ایران بزرگ شده بود که کار بازیکنان دیده نمی‌شد و زحمات آنها به چشم نمی‌آمد. همه می‌گفتند همه موفقیت‌های والیبال نتیجه کار ولاسکو است. به همین دلیل خود ما انگیزه زیادی داشتیم که بعد از ولاسکو هم خودمان را ثابت کنیم. می‌خواستیم ثابت کنیم ولاسکو به تنهایی همه موفقیت‌های والیبال ایران را به‌دست نیاورد. او مربی بسیار بزرگی بود و ما را به خودباوری رساند، اما این نبود که همه کار را ولاسکو انجام داده باشد. هرکدام از بازیکنان تیم ملی والیبال ایران سال‌ها تلاش کردند، زحمت کشیدند و واقعا حالا ثمره آن را می‌بینیم. والیبال ایران راه خود را پیدا کرده و این مسیر را ادامه می‌دهد. حالا اگر یک نفر اضافه و کم شود این راه باید ادامه پیدا کند. حتی اگر روزی خود من هم در تیم ملی نباشم، دوست دارم تیم ملی خوب بازی کند.

موسوی درباره رابطه خوب خود با اسلوبودان کواچ نیز گفت: او واقعا یک مربی دوست‌داشتنی است و توانسته رابطه خوبی با بازیکنان برقرار کند. البته هنوز نتوانستیم به شرایط تاکتیکی مورد نظر کواچ برسیم. زیرا هنوز فرصت تمرین زیادی در کنار هم نداشتیم. از روزی که او هدایت تیم ملی را در دست گرفته مدت زیادی نمی‌گذرد. تمام این مدت هم درگیر مسابقات بودیم. به همین دلیل نیاز داریم یک ماه تمرین سنگین توپی داشته باشیم تا شرایط مورد نظرش را به شکل کامل در زمین پیاده کنیم. ولاسکو حداقل دو سال با تیم کار کرد تا توانست آنچه خودش می‌خواست را برآورده کند. با همه اینها خوشبختانه هماهنگی خوبی با کواچ داریم و توانستیم چند بازی مهم را پیروز شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها