رونالدو: هیچ معجزه‌ای برای پرتغال وجود ندارد

پرتغال فقط یک گام دیگر تا وداع از جام جهانی فاصله دارد و این یعنی این که کریس رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر جهان نمی‌تواند به ادامه حضور در این رقابت‌ها فکر کند.
کد خبر: ۶۸۷۷۰۱

دیدار پایانی این تیم مقابل غنا گرچه برای او و هم‌تیمی‌هایش حیاتی است، اما خودش معتقد است تیم پرتغال در حد و اندازه‌های یک تیم معمولی هم نیست و نمی‌تواند شانسی برای موفقیت در برزیل داشته باشد. «شاید پرتغال یک تیم متوسط است و اگر بگوییم که ما تیمی سطح بالا هستیم، دروغ گفته‌ایم. ما چند بازیکن خود ازجمله فابیو کونترائو را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و از طرفی دیگر نمی‌توانسیتم از په‌‌په که محروم بود بهره ببریم. تمام این مسائل باعث شد تا در بازی مقابل آمریکا دست‌مان بسته‌تر باشد. پرتغال تیمی محدود است و در بهترین سطح خود نیست. همین موضع باعث می‌شود تا قادر به شکست تیم‌های سطح بالا نشویم.»

شاگردان بنتو در حالی در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار گرفته‌اند که در جام جهانی 2006 توانستند به عنوان چهارمی مسابقات دست پیدا کنند، اما در برزیل حتی داشتن بهترین بازیکن جهان هم به کمک آنها نیامد هر چند در این دوره یک رونالدوی نصف و نیمه را دیدیم و او بیشتر درگیر مصدومیتش بود تا بازی‌های جام جهانی.

«معجزه‌ای هم وجود ندارد. پیش از شروع مسابقات هم می‌دانستیم در گروه دشواری قرار گرفته‌ایم و باید با تیم‌هایی رقابت کنیم که شاید از ما بهتر باشند. هرگز هم به این موضوع فکر نکرده‌ام که می‌توانیم به قهرمانی جهان برسیم. باید واقع‌بین باشیم، چون می‌دانیم که سطح تیم پرتغال چیست. نمی‌خواهم با صحبت درباره مصدومیتم خودم را توجیه کنم، چون آب از سرم گذشته است. من اینجا هستم تا بجنگم و تلاش می‌کنم تا بهترین عملکردم را برای پرتغال داشته باشم. سعی می‌کنم در زمین هم دوندگی خودم را داشته باشم و چیزی درباره مصدومیتم نگویم. هر روز هم در روزنامه‌ها چیز جدیدی درباره زانوی من و موارد دیگر می‌نویسند به این دلیل نمی‌خواهم خودم را توجیه کنم. من اینجا هستم تا با جان و دل به پرتغال کمک کنم.»

رونالدو برای حذف احتمالی تیم ملی کشورش که زیاد دور از ذهن نیست، هیچ بهانه و توجیهی نمی‌آورد. او تیم‌های دیگر را فراتر از انتظار توصیف می‌کند و به ضعف تیمش مقابل رقبایی که همگی برای کسب نتیجه وارد جام شده‌اند، اعتراف می‌کند. «با توجه به انتظاری که از خودم داشتم و نتوانستم عملکرد دلخواهم را در این تورنمنت به نمایش بگذارم خودم را لایق این نمی‌دانم که اینجا باشم و پاسخ شما را بدهم. شاید بازیکنان ما فصل طولانی را در تیم‌های باشگاهی خود داشته‌اند، ولی بازیکنان تیم‌های دیگر هم درگیر بازی‌های لیگ‌های داخلی، جام حذفی و حتی لیگ قهرمانان بوده‌اند و نمی‌شود بهانه‌ای آورد. به این موضوع اعتقاد ندارم که پرتغال به دلیل کم‌کاری بازیکنانش در این تورنمنت نتیجه نگرفته است. تمام تیم‌ها برای کسب پیروزی پا به زمین می‌گذارند. می‌دانستیم که در این رقابت‌ها یک مدعی نیستیم و هرگز هم نبوده‌ایم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها