ایران: قیمت نفت تا پایان 2014 در حدود 100 دلار ثابت می‌ماند

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران پیش‌بینی کرد که قیمت جهانی نفت حداقل تا پایان سال 2014 در محدوده صد دلار ثابت می‌ماند.
کد خبر: ۶۸۷۳۰۴

سیدمحسن قمصری در گفت‌وگو با شانا افزود: بالاماندن قیمت نفت به دلیل افزایش تقاضا نیست، بلکه به صورت مصنوعی و با حمایت کشورهایی مانند آمریکا میزان افزایش آن تعیین می‌شود.

وی اظهار کرد: آمریکا برای توسعه ذخایر شیل‌های نفتی خود، هزینه‌های سرسام آوری می‌کند و از این رو به بالاماندن افزایش قیمت نفت خام برای جبران این هزینه‌ها نیازمند است.

قمصری با بیان این‌که رقم‌های متفاوتی درباره هزینه تولید شیل‌های نفتی اعلام می‌شود، گفت: این ارقام بین 85 تا 95 دلار برای هر بشکه متغیر است، از این رو آمریکا در تلاش است قیمت را به صورت مصنوعی بالای صد دلار نگه دارد.مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: در شرایطی که عرضه بیش از تقاضاست، به‌نظر می‌رسد قیمت‌ها باید روند کاهشی داشته باشد و بالا ماندن قیمت در چنین فضایی نشان‌دهنده تاثیر عواملی بجز روند طبیعی عرضه و تقاضاست.

در پایان صد و شصت و پنجمین نشست وزارتی اوپک در بیست و یکم خردادماه، اعضای این سازمان تصمیم گرفتند سقف تولید برای نیمه دوم سال 2014 میلادی همچنان در سطح روزانه 30 میلیون بشکه ثابت بماند، اما هم‌اکنون احتمال تغییر شرایط در صورت اختلال در صادرات نفت عراق وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها