خلیج فارس؛ شاهراه حیاتی منطقه

شلیک به صلح

با نگاهی گذرا به تاریخ در‌می‌یابیم گروه‌ها و جریانات ​افراطی​ همواره با تعصبات جاهلانه خود و با استفاده از پوشش دین و ایدئولوژی، مورد سوء‌استفاده قدرت‌طلبان بوده و به ابزاری برای حفظ منافع آنها تبدیل شده‌اند، به طوری که قدرت‌طلبان زورگو پس از دستیابی به خواسته خود از طریق این گروه‌های جاهل و جنایتکار، خودشان در صدد از بین بردن این گروه‌ها برآمده‌اند.
کد خبر: ۶۸۷۱۲۰
حامیان اصلی گروه‌های تروریستی چه کسانی هستند

هر روز که از خواب بیدار می‌شویم و پیچ رادیو را بازکرده، تلویزیون را روشن می‌کنیم یا روزنامه‌ها را ورق می‌زنیم، مواجه می‌شویم با خبر یک بمب‌گذاری، حمله انتحاری یا حرکت تروریستی که متعاقب آن نیز گروه یا گروه‌هایی مسئولیت این اقدامات غیرانسانی را به عهده می‌گیرند. هرچند صدای شعار مبارزه با تروریسم نهادها و کشورهای مدعی حقوق بشر، گوش فلک را کر کرده، اما تاکنون ادعای آنها در حد همان شعار باقی مانده و اقدام عملی در این خصوص انجام نداده یا نخواسته‌اند که انجام دهند.

این در حالی است که ایران که در طول این سال‌ها قربانی تروریسم بوده، از سال‌های نخست طلوع خورشید انقلاب اسلامی تاکنون، همیشه با ترور و تروریسم مخالف بوده و به مبارزه با آن پرداخته است، به طوری که دولت جمهوری اسلامی ایران در بیست و هشتم آبان 1382 لایحه مبارزه با تروریسم را تصویب کرد.

براساس آمار و اطلاعات کتاب جامع شهدای ترور کشور، جمهوری اسلامی ایران بیش از 17 هزار نفر از شهروندان و مقامات سیاسی خود را در مواجهه با گروه‌های مختلف تروریستی از دست داده که بیش از 12 هزار نفر آنان به دست عوامل گروهک منافقین شهید شده و بقیه نیز به دست عوامل گروهک‌های دیگر وابسته به دشمنان ازجمله فرقان، کومله، دموکرات، توده، اشرار، پژاک، جندالله (گروهک ریگی)، خلق عرب و تندر به شهادت رسیده‌اند. همچنین بیش از 5000 نفر، جانبازان این ترورها هستند.

حال سوال اینجاست که براستی حامیان اصلی گروه‌های تروریستی چه کسانی هستند و از حمایت خود چه نفعی می‌برند؟

گروه‌های تروریستی در چند سال اخیر و بویژه پس از آغاز بحران سوریه، به تهدیدی واقعی برای کشورهای منطقه تبدیل شده‌اند؛ اما این گروه‌ها از کجا آمده‌اند و از کجا پول و سلاح به دست می‌آورند؟

دولت اسلامی عراق و شام یا داعش گروه مسلحی است که با تفکرات سلفی افراطی و تروریستی​در تلاش است در سوریه و عراق به اصطلاح خلافت اسلامی ایجاد کند. سرکرده این گروه تروریستی ابوبکر البغدادی نام دارد که طبق اسناد و مدارک موجود، در پایگاه‌های نظامی آمریکا آموزش دیده است.

عناصر گروه داعش مانند جبهه النصره از بی‌رحم‌ترین تروریست‌های حاضر در سوریه و عراق هستند. فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از جنایت‌های این گروه تروریستی موجب شد حامیان گروه‌های مسلح در سوریه مدعی شوند از این گروه حمایت نمی‌کنند. حتی برخی گروه‌ها نیز برای افزایش دریافت حمایت‌های بین‌المللی، خود را مخالف این گروه جلوه داده و با داعش وارد جنگ شده‌اند.

اما با وجود اعلام برائت حامیان گروه‌های مسلح از داعش و جبهه النصره، کمک‌های حامیان خارجی همچنان به دست این دو گروه می‌رسد. این کمک‌ها در قالب حمایت‌ مالی، تسلیحاتی، لجستیکی، اطلاعاتی و آموزشی از سوی حامیانی مانند عربستان سعودی، قطر و ترکیه ​ همراه چند کشور غربی، موجب ادامه جنگ و ویرانی در سوریه شده است.

گروه داعش ساختاری سازمانی دارد که متشکل از امرای مناطق و فرماندهان عملیاتی است که از امرای القاعده در عراق دنباله‌روی می‌کنند.

گروه موسوم به ​ جبهه النصره لاهل‌الشام ​ از گروه‌های وابسته به القاعده در سوریه است که عقاید آن بر پایه تفکرات سلفی افراطی استوار شده است. این گروه تروریستی اواخر سال 2011 و با آغاز جنگ و بحران در سوریه تشکیل شد.

این گروه نیز مانند دیگر شاخه‌های القاعده با وجود ادعای اسلام هیچ‌گاه درخصوص رژیم صهیونیستی، اشغال سرزمین فلسطین و رنج مردم این سرزمین موضعگیری نکرده و حتی یک گلوله برای آزادی این سرزمین شلیک نکرده است.

عناصر جبهه النصره به طور مستقیم از دفتر فاروق طیفور، سرکرده اخوان‌المسلمین سوریه در استانبول و اتاق عملیات بین‌المللی ـ که در مرز ترکیه و سوریه تشکیل شده است ـ دستور می‌گیرند.

به نوشته هفته‌نامه فرانسوی اوکانارد آنشینیه، این اتاق شامل افسران فرانسوی، آمریکایی، قطری و ترک است.

همچنین عناصر این گروه از کشورهای مختلف به سوریه آمده‌اند که اکثر آنان عرب، ترک، ازبک، چچنی، تاجیک​ و اروپایی هستند.

اعلام مرگ بن‌لادن

رسانه‌های آمریکایی پس از چندین سال تاخت و تاز نیروهای این کشور در کشورهای منطقه خاورمیانه به بهانه مبارزه با تروریسم و القاعده، سرانجام اعلام کردند اسامه بن‌لادن سرکرده القاعده بامداد دوم می 2011 در عملیات نیروهای ویژه آمریکایی کشته شد.

این در حالی است که گزارش‌های بسیاری درخصوص ارتباط دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا و القاعده منتشر شده و در همین ارتباط، رابین کوک وزیر خارجه سابق انگلیس در سال‌های 1997 تا 2001 گفته است تشکیل القاعده و جمع شدن یاران بن‌لادن در نتیجه سوء تدبیر گسترده دستگاه‌های امنیتی غربی است و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا این عناصر را برای جنگ با روس‌ها آموزش داده بود. گزارش‌های بسیاری درخصوص این‌که کدام طرف حامی اصلی طالبان است، منتشر شده اما برخی طالبان را به سازمان اطلاعات پاکستان مرتبط می‌کنند و برخی نیز آن را ساخته و پرداخته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می‌دانند.

بندر بن سلطان، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان هماهنگی‌هایی با منافقین برای انجام اقدامات تروریستی انجام داده و اتاق عملیاتی نیز در کشور اردن برای آنها ترتیب داده است.

کمک به فعالیت اشرار در شرق ایران

بعد از حمایت‌هایی که عربستان از گروهک تروریستی ریگی داشت، گفته می‌شود بندر بن سلطان، رئیس سابق و بدنام دستگاه اطلاعاتی عربستان ـ که پدر خوانده تروریسم خوانده می‌شود ـ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از این گروه‌ها اختصاص داده است.

اوایل سال 1385 شمسی و پس از ظهور گروهک شیطانی و تروریستی موسوم به جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی، شبکه العربیه در مستندی فیلم‌های تبلیغاتی محض از عبدالمالک ریگی ـ تصاویری از تیراندازی به سمت کوه ـ پخش کرد و بعدها نیز این شبکه اولین و تنها رسانه‌ای بود که فیلم‌های ترور و سربریدن سربازهای ایرانی و اطلاعیه‌های گروهک تروریستی موسوم به جندالله را پخش می‌کرد. العربیه همراه تلویزیون صدای آمریکا تنها رسانه‌هایی بودند که امکان گفت‌وگو با این تروریست را پیدا کردند. زمانی که ریگی در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شد، العربیه نتوانست خشم خود را از این موضوع پنهان کند و از زبان کسی که خود را سخنگوی گروهک تروریستی ریگی معرفی می‌کرد، گفت «حرکت‌های تروریستی علیه ایران ادامه خواهد داشت» و درواقع این پیام، نه پیامی از زبان سخنگوی گروهک ریگی که پیامی از طرف سخنگوی رسانه‌ای گروه‌های تندرو در برخی کشورهای منطقه تلقی شد! همچنین انتشار برخی تصاویر از عبدالمالک ریگی در پایگاه نظامی آمریکا، نشان از ارتباط این فرد و گروهک وابسته‌اش به آمریکا داشت.

نزدیک به سه سال بعد، شبکه العربیه اولین شبکه‌ای بود که اطلاعیه گروهک شیطانی موسوم به جیش العدل درباره به شهادت رساندن 14 مرزبان ایرانی را منتشر کرد. وابستگی و حمایت عربستان سعودی از گروهک‌های تروریستی ایران وقتی واضح‌تر می‌شود که در همان زمان، پایگاه خبری فرانسوی Intelligence online نوشت: بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی، افزایش فعالیت خود را در منطقه بلوچستان ایران از جنبه حمایت از یک گروه بنیادگرای مخالف ایران با هدف برهم زدن ثبات این کشور آغاز کرده است.

این پایگاه خبری افزود: بندر بن سلطان از دستگاه اطلاعاتی پاکستان(ISI) خواست تا عناصر جیش العدل را درخصوص جنگ‌های چریکی آموزش داده، سلاح لازم را برای اجرای حملات در داخل ایران در اختیار آنها قرار دهد. بندر بن سطان حامی، مالی جیش العدل روابط ویژه‌ای با آمریکا برای پیش بردن سیاست‌های ضدایرانی دارد.

خبرگزاری رویترز نیز در نوشته‌ای به نقش بندر در روابط ایران و عربستان پرداخته، می‌نویسد عربستان که ایران را رقیبی برای نفوذ خود در منطقه می‌داند، با حمایت از مخالفان دولت سوریه و تلاش برای سرنگونی بشار اسد، به مواجهه با طرح‌های ایران نه فقط در سوریه، بلکه در تمام کشورهای عربی پرداخته است.

ظاهرا وی پشت پرده اغلب ناامنی‌های منطقه بوده، حال آن‌که عربستان بازوی اجرایی یک توطئه صهیونیستی در خاورمیانه است چراکه آنچه امروز در خاورمیانه می‌گذرد بیش از همه به سود رژیم صهیونیستی است! از کودتای نظامی در مصر و سرکوب انقلاب مردمی این کشور تا جنگ و تخریب در سوریه و حوادث تروریستی در عراق،همگی به معنای درگیر کردن کشورهای عربی و اسلامی با مسائل داخلی و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها