گفت‌وگو با دکتر ناصر اقدمی، رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان

همه آنچه باید درباره سلول درمانی بدانید

رئیس پژوهشگاه رویان خبر داد:

ضایعات ناشی از سکته قلبی، ترمیم‌پذیر شد

رئیس پژوهشگاه رویان درباره آخرین تحقیقات این مرکز در زمینه سلول‌های بنیادی گفت: در ترمیم ضایعات ناشی از انفکتوس قلبی در انسان کارهایی انجام شده است و تا به حال یک کارآزمایی بالینی نیز صورت دادیم که از طریق آن می‌توانیم بیماران را به نتایج خوبی برسانیم.
کد خبر: ۶۸۶۸۸۶
ضایعات ناشی از سکته قلبی، ترمیم‌پذیر شد

جام جم سرا: حمید گورابی در خصوص وضعیت کنونی سلول‌های بنیادی گفت: اکنون در مرحله تحقیقاتی در عرصه های غضروف، استخوان، برخی کارهای پوستی هستیم که با آزمایش ها و تست هایی روی حیوانات آزمایشگاهی مانند میمون ها و گاهی در مرحله تست بر روی نمونه انسانی، هستیم. هر مرحله ای ارزش خودش را دار د و در حال حاضر به این نتیجه رسیدیم که می توانیم در حوزه غضروف سلول های بنیادی، کارهای مفیدی روی انسان انجام دهیم.

به نقل از مهر، گورابی همچنین اظهار داشت: در ترمیم ضایعات ناشی از انفکتوس قلبی نیز در انسان کارهایی انجام شده است و تا به حال یک کار آزمایی بالینی صورت دادیم که می توانیم بیماران را به نتایج خوبی برسانیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

رئیس پژوهشگاه رویان افزود: در بخش سلول درمانی در ترمیم ضایعات نیز فعالیتهایی انجام شده و امیدواریم که به نتایج خوبی برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها