والیبال ایران؛ متحد برای صعود

امروز بلندقامتان والیبال کشورمان برای دومین بار در تهران به مصاف ایتالیای نامدار می‌روند تا با تکرار پیروزی قاطع جمعه شب مقابل این حریف، گامی دیگر برای صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی بردارند؛ آن‌هم در شرایطی که انتظارات از تیم ملی والیبال، روز به روز و بازی به بازی در حال افزایش است.
کد خبر: ۶۸۶۸۴۷

شکست 3 بر صفر لاجوردی‌پوشان مقابل ایران که نتیجه‌ای بی‌سابقه در تاریخ بازی‌های دو تیم به شمار می‌رفت، به حدی برای ایتالیایی‌ها تحقیرآمیز بود که سرمربی این تیم در پایان بازی جمعه شب نمایش تیمش را پایین‌تر از حد صفر دانست و به خاطر این شکست از مردم کشورش عذرخواهی کرد.

این عذرخواهی، یعنی ایتالیایی که امروز مقابل تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت، دیگر آن ایتالیای دست و پا بسته بازی نخست نیست که در گیم سوم حتی به امتیاز 16 هم نرسید. بروتو در آستانه بازی دوم گفت: ما یک تیم هستیم. زایتسف هم یکی از ماست و من هرگز از نبود او تاسف نمی‌خورم. هر تیمی باید بتواند مبارزه کند و ببرد. این همان تیمی است که برابر لهستان 3 بر2 برنده شد. در کل من به این تیم ایتالیا باور دارم و امیدوارم برخلاف بازی اول بتوانند انتظاراتم را برآورده کنند.

البته این هشدار بروتو را بازیکنان و کادر فنی تیم ملی جدی گرفته‌اند و قصد ندارند با ذهنیت بازی قبلی، به مصاف ایتالیا بروند. سیدمحمد موسوی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران در آستانه این بازی گفت: قطعا حالا که 3 بر صفر بازی را بردیم انتظارها از تیم ما بیشتر می‌شود. به همین خاطر باید بیشتر تلاش کنیم تا با کسب یک سه امتیاز دیگر شانس‌مان را برای صعود به مرحله نهایی افزایش دهیم. امیدوارم در بازی‌های بعدی بتوانیم قدرت واقعی خود را نشان دهیم.

8 امتیاز تا صعود

تیم ملی در آستانه نخستین حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال است. از گروه A علاوه بر ایتالیا دو تیم دیگر هم جواز صعود به مرحله نهایی را به دست می‌آورد که در این رقابت فعلا برزیل قافیه را به دو تیم ایران و لهستان واگذار کرده است.

هرچند لهستان با 11، ایران با 10 و برزیل با 8 امتیاز رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند، اما برزیل با دو بازی بیشتر، شرایطی به مراتب بغرنج‌تر از دو تیم دیگر دارد. برزیلی‌ها فقط سه بازی دیگر تا پایان مرحله گروهی پیش رو دارند که اگر هر سه را هم با پیروزی‌ قاطــــع 3 بر صفر یا 3 بر یک پشت سر بگذارند، 17 امتیازی خواهند شد.

این یعنی در بدترین حالت تیم ملی والیبال کشورمان با کسب هشت امتیاز از پنج بازی آخرش بالاتر از برزیل قرار می‌گیرد و به مرحله نهایی صعود می‌کند. این هشت امتیاز برای شاگردان کواچ می‌تواند به این ترتیب به دست بیاید:

پیروزی ایران مقابل ایتالیا با نتیجه 3 بر صفر یا 3 بر یک (3 امتیاز)

پیروزی ایران مقابل لهستان با نتیجه 3 بر صفر یا 3 بر یک (3 امتیاز)

پیروزی ایران مقابل لهستان با نتیجه 3 بر 2 (2 امتیاز)

در این صورت حتی در صورت باخت مقابل لهستان در دو بازی آخر، باز هم با 18 امتیاز به عنوان یکی از سه تیم برتر این گروه به مرحله نهایی صعود خواهیم کرد، اما اگر برزیل از سه بازی آخرش کمتر از 9 امتیاز بگیرد، به همین نسبت تیم ملی والیبال ایران هم به امتیازات کمتری برای صعود نیاز خواهد داشت.

هرچند صعود از این گروه به عنوان تیم سوم، والیبال ایران را به خواسته‌اش یعنی حضور در جمع شش تیم برتر دنیا می‌رساند، اما راه صدرنشینی هم برای شاگردان کواچ باز است، آنها می‌توانند با قدرتنمایی مقابل ایتالیا و لهستان، حتی به عنوان تیم اول گروه A قدم به مرحله نهایی لیگ جهانی بگذارند که افتخاری بزرگ و بی‌سابقه برای والیبال ایران به حساب می‌آید.

شاگردان کواچ اگر در بازی امروز مقابل ایتالیا و دو بازی مقابل لهستان در تهران سه پیروزی سه امتیازی به دست بیاورند، قبل از سفر به ورشو و انجام دو بازی با لهستان در این کشور، 19 امتیازی خواهند شد و هم امتیاز با ایتالیا در صدر جدول قرار خواهند گرفت. در این صورت دو بازی پایانی تکلیف صدرنشین این گروه را مشخص می‌کند؛ جایی که ایتالیا در خانه خود به مصاف برزیل می‌رود و ایران هم در لهستان مهمان این تیم قدرتمند اروپایی خواهد بود.

اعتراف رزنده: صعود نمی‌کنیم

تیم ملی والیبال برزیل که روزهای خوبی را در لیگ جهانی والیبال تجربه نمی‌کند امسال برخلاف دوره‌های گذشته نشانی از تیم مدعی ندارد و در گروه A مسابقه‌ها در رده آخر ایستاده است. قهرمان 9 دوره لیگ جهانی در ادامه نتایج ضعیف خود جمعه شب نیز در لهستان بازی را به میزبان خود واگذار کرد تا شانس صعودش به فینال رقابت‌ها کم شود. برناردو رزنده، سرمربی تیم ملی والیبال برزیل در پایان این دیدار در نشست خبری گفت: مثل روز روشن است که در حال حاضر ما دیگر یکی از بهترین تیم‌های دنیا نیستیم. اگر نتوانیم شرایطمان را بهبود ببخشیم با این وضع که داریم لحظه تلخ جدایی ما از این رقابت‌ها فرا خواهد رسید. هیچ تیمی نمی‌تواند در طول تاریخ بهترین تیم دنیا باشد.

پیروزی مجدد شاگردان ولاسکو

در ادامه هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی، روسیه تیم دوم رده‌بندی جهانی برابر صربستان به میدان رفت و در سه ست پیاپی به برتری دست یافت. روسیه در حالی این بازی را به سود خود به پایان برد که در دو دیدار قبلی مقابل حریف خود مغلوب شده بود. در سایر دیدارهای برگزار شده نیز آرژانتین که هدایت آن را ولاسکو بر عهده دارد، در سه ست پیاپی آلمان را شکست داد. بلژیک نیز 3 بر یک از سد فنلاند گذشت. در گروه B رقابت‌ها آمریکا که از 6 بازی 6 پیروزی به دست آورده، در صدر قرار دارد و تیم‌های صربستان و روسیه با 11 امتیاز برای صعود به فینال تلاش می‌کنند. در گروه C بلژیک با 16 امتیاز از هفت بازی پیشتاز است و بالاخره در گروه D دو تیم فرانسه و آرژانتین رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و 20 امتیازی هستند.

ورود خبرنگاران خانم؛ ممنوع!

با تصمیم جدید مسئولان، ورود خبرنگاران خانم به سالن‌ والیبال ممنوع شد. پیش از این مسئولان فدراسیون که خود نقش چندانی در این تصمیم نداشتند تلاش می‌کردند با اخذ مجوز‌های لازم برخی از اعضای تیم‌های ملی بانوان و خبرنگاران را وارد سالن کنند تا حداقل ناظر فدراسیون جهانی نکته منفی در گزارش خود قید نکند تا شانس میزبانی ایران برای مسابقات آینده کم نشود؛ اما بعد از بازی اول ایران و ایتالیا که با برتری شاگردان کواچ خاتمه پیدا کرد، شرایط متفاوت شد. مسئولان ذی‌ربط در آخرین اقدام خود تصمیم گرفتند مانع ورود خبرنگاران خانم به سالن والیبال شوند که بی‌شک این تصمیم هم قابل توجه ناظر فدراسیون جهانی قرار خواهد گرفت و هم در امر پوشش خبری مسابقات مهمی مانند لیگ جهانی والیبال 2014 خلل ایجاد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها