بعضی‌ها اصلا نمی‌دانند کیست تخمدان چیست و چرا ایجاد می‌شود، اما تا اسمش را می‌شنوند، به ناباروری و نازایی فکر می‌کنند. عده دیگری هم هستند که باور دارند کیست‌های تخمدانی یعنی همان سرطان تخمدان و برای همین، با شنیدن این موضوع حسابی نگران می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۶۲۵۱
نگران کیست تخمدان نباشید

جام جم سرا: در صورتی که متخصصان زنان و زایمان تعریف دیگری برای کیست تخمدان دارند و تاکید می‌کنند، کیست‌ تخمدان همیشه بدخیم نخواهد بود.

دکتر آمنه‌السادات حقگو با تائید این مطلب می‌گوید: شایع‌ترین توده‌های تخمدان در سنین میان 22 تا 45 سال، همین توده‌های کیستیک است که البته به‌طور کلی حدود 80 تا 85 درصد این توده‌ها خوش‌خیم خواهد بود.

این جراح و متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با جام‌جم، کیست تخمدان را چنین تعریف می‌کند: به ساختمان‌های کیسه مانندی که حاوی مایع است، کیست گفته می‌شود. وجود این کیست‌ها در تخمدان، معمولا در سال‌های باروری یعنی در سنین میان بیست و دو تا چهل و پنج سالگی شایع است و در این سن و سال هم بیشتر آنها خوش‌خیم هستند.

کیست‌های مختلف؛ علل متفاوت

بی‌شک، خانم‌هایی که دچار کیست تخمدان می‌شوند، در پی یافتن راهی برای پیشگیری از ایجاد آن خواهند بود اما تا ندانیم کیست‌ تخمدان به چه دلیلی ایجاد می‌شود، نمی‌توانیم راه‌حلی برای پیشگیری از بروز آن پیدا کنیم. دکتر حقگو با اشاره به این موضوع، یادآور می‌شود: اغلب کیست‌ها ناشی از اختلال عملکرد تخمدان است یا از انواع نئوپلاستیک که می‌تواند خوش‌خیم یا بدخیم باشد. بنابراین در یک دسته‌بندی کلی، کیست‌ها را می‌توان به دو گروه ناشی از اختلال عملکرد و نئوپلاستیک تقسیم کرد.

این پزشک متخصص با تاکید براین‌که 80 تا 85 درصد کل توده‌های تخمدان خوش‌خیم هستند، خاطرنشان می‌سازد: احتمال این‌که توده‌های تخمدانی در سنین کمتر از چهل و پنج سالگی بدخیم شود، کمتر از 6 درصد است و با توجه به سن شایع بروز کیست‌های تخمدانی مشخص می‌شود، معمولا جای نگرانی در این‌باره وجود ندارد اما در صورت روبه‌رو شدن با این کیست‌ها، باید به پزشک مراجعه و براساس نظر او نسبت به درمان اقدام کنید.

وی در ادامه توضیح می‌دهد: احتمال بروز کیست‌های عملکردی تخمدان ـ که بر اثر اختلال عملکرد و اختلالات هورمونی ایجاد می‌شود ـ با استعمال دخانیات افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر، مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری احتمال ایجاد کیست‌های عملکردی را کاهش می‌دهد.

برخی کیست‌ها هم منشا مادرزادی دارد و برخی دیگر ناشی از متاستاز توده‌های رحم، معده، پستان و روده به تخمدان است. علاوه بر این‌، مصرف بعضی داروهای محرک تخمدان ـ که برای باروری از آنها استفاده می‌شود ـ می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد کیست باشد. دکتر حقگو ضمن بیان این مطالب، می‌گوید: اندومتریوز نیز بیماری مهمی است که می‌تواند عاملی باشد برای نازایی، ولی علت ایجاد آن ناشناخته است و بعضی عوامل محیطی و ژنتیک را در بروز آن موثر دانسته‌اند.

نشانه‌های متنوع؛ از درد تا نازایی

بعضی‌ها از درد شکایت می‌کنند، عده‌ای دچار اختلالات قاعدگی می‌شوند و گروهی هم اصلا متوجه وجود کیست‌ نخواهند شد تا زمانی که اقدام به بارداری ‌کنند و با مشکل مواجه ‌شوند. بنابراین نباید منتظر نشانه خاصی باشید چون به گفته دکتر حقگو، علائم و نشانه‌های هر یک از کیست‌ها براساس نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. همچنین با توجه به این‌که تخمدان در حفره شکمی قرار دارد، بروز کیست ممکن است در مراحل اولیه نشانه خاصی برای فرد ایجاد نکند مگر این‌که کیست‌ها از نوع عملکردی و فعال از نظر هورمونی باشد که نشانه‌های آن به‌صورت نداشتن تعادل هورمونی مانند خونریزی‌ غیرطبیعی نمایان می‌شود.

وی می‌افزاید: بعضی افراد هم فقط با درد ناگهانی روبه‌رو می‌شوند که این درد ناشی از پیچ خوردن توده است یا پارگی کیست و خونریزی داخل آن که در این شرایط، بیمار با درد شکمی حاد و به صورت اورژانسی به پزشک مراجعه خواهد کرد.

بعضی انواع کیست‌ها ممکن است علائم دیگری مانند اتساع شکم داشته باشند. به گفته این متخصص زنان، در چنین مواقعی کیست آن قدر بزرگ می‌شود که این مشکل را برای فرد ایجاد می‌کند یا حتی ممکن است بزرگ شدن کیست، درد و ناراحتی یا احساس فشار در قسمت‌های تحتانی شکم ایجاد کند. همچنین در صورتی که کیست روی دستگاه‌ها و اعضای مختلف بدن اثر فشاری داشته باشد، مشکلات دیگری مانند تکرر ادرار بر اثر فشار بر مثانه یا درد پهلو به دلیل وارد شدن فشار بر کلیه ایجاد خواهد کرد.

در بیماری تخمدان پلی‌کیستیک، کیست‌ها با نشانه‌های ظاهری خودشان را نشان می‌دهند و موجب رشد موهای زائد، آکنه و ریزش مو از نوع مردانه در خانم‌ها خواهند شد.

وی با اشاره به علائم متفاوت کیست‌های اندومتریوز، توضیح می‌دهد: این بیماری با نشانه‌های متفاوتی از جمله اختلال قاعدگی، درد زیر شکم، درد شدید هنگام نزدیکی و قاعدگی، درد در زمان اجابت مزاج و لکه‌بینی تظاهر می‌کند و حتی ممکن است ناباروری، تنها علامت کیست‌ تخمدان باشد.

درمان کیست تخمدان؛ جراحی یا دارویی؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند تنها راه درمان کیست‌های تخمدان، جراحی و خارج کردن توده است در حالی‌که دکترحقگو می‌گوید براساس سن و شرایط جسمی بیمار، علائم بیماری و مشخصات سونوگرافی و آزمایش‌های خون باید درباره روش درمان تصمیم‌گیری کرد.

به گفته این متخصص زنان و زایمان، اغلب کیست‌ها که کیست‌های فیزیولوژیک تخمدان هستند با یک درمان دارویی معمولی برطرف خواهند شد و حتی اگر بیمار کیست ساده‌ فیزیولوژیک داشته باشد و هیچ دارویی هم مصرف نکند، انتظار می‌رود کیست پس از دو ماه کوچک‌تر شود، اما اگر بعد از این مدت، اندازه کیست تغییر نکند یا بزرگ‌تر شود، باید دنبال پیدا کردن علت اصلی و درمان صحیح آن باشیم.

وی با تاکید براین‌که اندازه توده در انتخاب روش درمان بسیار مهم است، می‌گوید: کیست‌های فیزیولوژیک تخمدان که خودبه‌خود ممکن است برطرف شوند، اندازه‌ای کوچک‌تر از شش سانتی‌متر دارند. بنابراین برای توده‌های ساده که محتویات داخل آن مایع و شفاف است و کدورتی دیده نمی‌شود، معمولا جای نگرانی وجود ندارد اما در صورتی که مایع داخل کیست شفاف نباشد، دیواره‌های ضخیمی در آن دیده شود یا اندازه‌اش بیشتر از شش تا هشت سانتی‌متر باشد، نیاز است بررسی‌ دقیق‌تر انجام شود.

دکتر حقگو درباره روش‌های جراحی کیست‌های تخمدان توضیح می‌دهد: کیست تخمدان را می‌توان با روش جراحی باز یا لاپاراسکوپی عمل کرد و جراح براساس شرایط بیمار، نوع کیست و آزمایش‌های وی باید روش مناسب را انتخاب کند. البته تبحر جراح و امکانات در دسترس او نیز بر انتخاب روش جراحی تاثیرگذار خواهد بود.

خوراکی‌های مفید و مضر برای کیست‌های تخمدان

در‌باره بعضی انواع کیست‌ها که علل ناشناخته دارند، هیچ رژیم غذایی مفید یا مضری مشخص نشده، اما انواع‌دیگری از کیست‌های تخمدانی هستند که با نحوه تغذیه فرد ارتباط خواهند داشت. دکتر حقگو در این‌باره می‌گوید: پیروی از رژیم‌های‌ غذایی غنی از چربی و گوشت قرمز، احتمال بروز بیماری اندومتریوز را افزایش می‌دهد و به همین دلیل توصیه می‌شود، کسانی که سابقه این بیماری در خانواده‌شان وجود دارد، بیشتر از رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنند.

وی می‌افزاید: بارداری‌ و شیردهی از دیگر عواملی است که می‌تواند احتمال روبه‌رو شدن با این بیماری را کاهش دهد و یکی از عوامل محافظت‌کننده به‌شمار می‌آید.

بیماران زیادی هم هستند که وقتی متوجه کیست تخمدان می‌شوند، نمی‌دانند ورزش و فعالیت‌ جسمی به ضررشان است یا نه. دکتر حقگو در این‌باره توضیح می‌دهد: برای بعضی انواع کیست‌ها و براساس اندازه آن، پزشک فعالیت ورزشی سنگین را ممنوع می‌کند تا احتمال پاره شدن کیست کاهش یابد، ولی برای کیست‌هایی که اندازه‌شان کوچک است، محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد.

نیلوفر اسعدی‌بیگی / گروه سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱۹ انتشار یافته: ۹۲
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۲
خیلی عالی و مفید بود ممنون
nesa
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
ممنونم. نگران بیماریم بودم ولی خدا رو شكر بیمار نیستم
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۱
۰
سپاسگذارم
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
سلا م خیلی تشكر میكنم از توضیحات شما من هم از نگرانی در مورد بیماری خودم در آمدم .مرسی.
ح.د.۲۸ساله
United States
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
۳
۱۸
باسلام من كیست اندومتری درتخمدان چپ دارم ولی هیچكدام ازعلائم رانداشتم به متخصص مراجعه كردن برای من عكس رنگی تجویز كرده آیامانع بارداری است
مریم
Germany
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۱۲
۰
سلام ممنونم از توضیحات مفیدتون.

ببخشیدمن یك سوال داشتم خدمتتون.من5سال قبل كیست تخمدان درقسمت چب داشتم كه باعث پیچش تخمدانم شده بود.با عمل جراحی كیست برداشته شد.سونوگرافی انجام دادم كیست نداشتم.ولی الان ترس دارم كه باردار نشم.خیلی میترسم.الانم بعداز هربار پریودشدنم درد دا م.وخیلی زیاد تكرر ادرار.
مهسا
-
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
سلام عزیزم میشه بمن بگی عمل جراحی باز كردی یا بسته؟ اخه منم باید جراحی شم لطفا راهنماییم كن لطفا بگو چه جوریه درد زیر عملش به چه صورته؟ راستش منم خیلی میترسم من كیست درمویید دارم و باید عمل جراحی باز بشم ممنون میشم راهنمایم كنی ..
كوثر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۱۲
۱۰
من ۲۳سالمه والان ۵ساله كیست دارم وتحت نظردكترم ولی تموم نمیشن دكترمیگه مال تخمدانته تموم نمیشه
راضیه كشاورز
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۳
۰
سلام فقط تشكر بابت اطلاع رسانی عالی بود
سحر
Afghanistan
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
۳
۸
داكتر صاحب مه از افغانستان هستم مه pcoدارم كه عادت ماهانه ام نورمال است دیگر علایم از این بیماری را ندارم نمیدانم تا چه اندازه بیماری ام طول میكشد كه باردار شوم یكسال میشود از عروسی ام
نادیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
۶
۳۰
سلام ببخشید من كیست داشتم اما دیر به دكتر مراجعه كردم و الان كیستم پاره شده ..ایا صد در صد باردار نمیشوم و یا راهی برای درمان نیست
ayda
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
۱۱
۱۵
سلام خسته نباشید من از بچه گی كیست و تنبلی تخمدان دارم و9 ساله داروی هورمونی و ضد یازداری مصرف كردم كیست هام نه بزرگ میشه نه كوچیك میشه فقط تعدادشون زیاد شده مثل جوش های ریز اطراف تخمدان اولا پریود نمیشدم حالا پریود میشم ولی تموم نمیشم دارویی به جز داروی ضد بارداری برای قطع خون ریزیم وجود داره؟ایا بچه دار میشم؟ممنون میشم راهنماییم كنین
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
۹
۴۲
سلام ۲۳ سال دارم و در تخمدان چپم كیست ۶ سانتی وجود دارد و حدود یك ماهه درد شدیدی از ناحیه لگن تا نوك انگشتان پام حس میكنم میتونه مربوط به كیستم باشه؟ برای درمان كیسم تحت درمان هستم آیا با رفع كیست درد ناخیه لگن برطرف میشه؟ ممنون میشم راهنماییم كنید
ناامید
-
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۳
۱۶
سلام من 17سالمه .ودوساله كه ازدواج كردم امابه دلیل كیست ریزی كه داشتم باردارنمیشم توروخدایه چیزی بگید كه خیالم راحت شه كلی دكتررفتم امابازنشد ایاتنهاراه حل اینه كه سرموبزارم وبمیرم
باوجودسن كم ام اطلاعات چندانی ندارم لطفاكمكم كنید
سحر
-
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
نگران نباش منم كیست دارم ولی الان باردارم
سولماز
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
كیست با دارو حل میشه اصلا چیز نگران كننده ای نیست. تقریبا همه دخترا و خانوما دارن. پیش یه متخصص خوب برو ایشالا به زودی مامان میشی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
سلام عزیزم منم کیست دارم ویک بار هم جراحی داشتم والان با وجود کیست باردار شدم فقط به خدا توکل کن حتما خوب میشی
سولماز
-
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
۸
۳۴
سلام خسته نباشید. من 23 سالمه. بعد از درد زیرشكمی و سمت راست كه مشكوك به آپاندیس بوده با سونوگرافی متوجه كیست 27 میلیمتری در تخمدان راست و كیست 52 میلیمتری در تخمدان چپ شدم كه پس از مراجعه به پزشك ماما ایشون یه آمپول كه فكر میكنم اسمش piroxicam بهم تزریق كرد و یك بسته قرص مارولین كه از روز پنجم قاعدگی مصرف كنم. و برای تسكین درد قرص سلكوكسیب تجویز كردن. ایشون منو خیلی ترسوندن كه اصلا خم و راست نشم و مراقب باشم كیست نتركه كه اگر بتركه مجبور به تخلیه تخمدان میشم! با توجه به اینكه فعلا تعطیلات آخر هفته س و امكان دسترسی به پزشك متخصص وجود نداره، آیا وضعیت من خیلی خطرناكه؟؟؟؟
طلا
-
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۹
۱۰
با تشكر از مطالب مفیدتون.من در هفته 33 بارداری هستم تا هفته26 هیچ مشكلی جنینم نداشت هفته33 دكتر سونوگرافی از وجود یك كیست چهار سانتی در شكم جنینم خبر داده كه در اثر هورمونهای بارداری دكترم میگه ایجاد شده و ممكنه كه بعد از تولد از بین بره ممكنه جراحی بشه خیلییی نگرانم مبخواستم نظر شما رو بدونم؟خواهشا منو از نگرانی در بیارین.با تشكر
خانم حسینی
-
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۱
۱۲
سلام 22 ساله هستم طرف چپم دردشدیدی داشتم سونو انجام دادم كیست6 سانتی خونریزی كرده هنوز درددارم ورم هم داره
شادی
-
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
ادرس دكتر امنه فرمانیست تلفن مطبش ۲۲۶۸۸۸۱۸
زهرا جوادی
-
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۱
۱۰
با سلام ببخشید من كسیتم پلی كیستیكه واقعا دیر كیستم میره؟چیكار كنم زود از بین بره؟كمكم كنید
سمیه احمدی
-
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۱
۸
باسلام من كیست تخمدان دارم وتبلی تخمدان باردار هم نمیشم دكتر گفت باید لاپراسكوپی انجام بدی با قرص ال دی از بین نمیرود
فرشته
-
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۲
۸
من كیست آبكی دارم آیا با لاپاراسكپی میشود انجام داد وعمل كرد؟اندازه 9 سانت
فرزانه
-
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۱
۸
مرسی اطلاع رسانیتون فوق العاده بود
ومطب یا شماره دكتر حقگو رو میتونم داشته باشم؟
نسترن
-
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۷
۱۷
سلام من بعد از انجام سونوگرافی واژینال متوجه شدم یه كیست ۳*۳در تخمدان راستم وجود داره برای درمانش چه راهی رو پیشنهاد میكنید؟آیا نیاز به عمل دارم یا با دارو برطرف میشه؟
هما رحیمی
-
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۱۱
سلام . من 45 سالمه دوتا دختر هم دارم .خونریزی شدید داشتم رفتم دكتر گفت پولیپ دارم عمل كردم. بعد از 3 ماه دوباره خونریزی شدید با لخته دارم یك ماهه. قطع هم نمیشه. رفتم سونو گفت دیواره رحمت ضخیم شده.نمیخوام باز عمل كنم. در اثر چی اینجوری میشه. آیا با دارو رفع میشه؟واقعا اعصابم خورده.دكتر گفت هورمونات ریخته به هم.ضمنا استرس هم زیاد دارم.كارم زیاده.سرپرست خانوارم.
زری
-
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
۰
۳
سلام من چند ساله كیست پی سی او دارم هزارتا دكتر رفتم هیچكاری برام نكردن قرصاشونم اثری نداش همچنانكیستام باقی مونده الانم نامزدم، 24سالمه تا4 یا5سالم نمیخام بچه دار شم اگه انقد جلوگیری كنم احتمال نا... هس برام یا با قرصای دیگه میشه حامله شد بعد 4سال ؟اگه براتون مقدوره به ایمیلم جواب بدین چون من واقعا بعدا نمیتونم بیام سایتو پیداكنم نظرتونو بخونم خیلی ممنونم به دادم برسین جواب مطمئن كننده بدین تورو خدا
ن .خ
-
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
۶
۴۱
سلام من 29ساله هستم تازه متوجه شدم تخمدانم چپم یه كیست هموآرژیك داره كه 45میلی هست . دردزیرشكمی دارم گاه گاه،خونریزی هم دارم آیا باقرص ضدبارداری خوب میشه یا جراحی آیا امكان حاملگی وجودداره درضمن یه دختر 5ساله دارم
هانیه
-
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۹
۱۶
من 2 ساله كیست 9سانتی اندومتریز دارم دكترا گفتن باید جراحی بشه تا الان اذیتم نمیكرد الان 2 ماهی میشه هم دردش زیاد شده هم لكه بینی بین پریودیم دارم چیكار كنم میخوام باردار شم میگن با كیست نمیشه//اگه عمل كنم میتونم باردار شم عملم موفقیت امیز هست؟؟؟؟
مرضیه
-
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۱
۵
سلام
من یكماهه بعداز لكه بینی های مداوم سونوگرافی انجام دادم كه متوجه شدم كیست تخمدان دارم, و مایع ازاد در لگن
یكماهه دارم مدام دارو استفاده میكنم اما لكه بینی كم نشده
شما راهی در نظر دارید؟؟
صبا
-
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۶
۱۵
سلام من ۱۸سال سن دارم بیست روزی هم میشه كه عروسی كردم بعد از چهار پنج روز بعد از عروسی درد شكم و كلیه داشتم تا اینكه رفتم سونوگرافی انجام دادم متوجه شدم كه كیست تخمدان سمت راست ۶۸ میلی دارم چند روزی هم بیمارستان بستری بودم دكتر بهم گفت كیستت نیاز به جراحی نداره. اما میترسم كه كیستم بزرگتر بشه و پاره بشه. الان من نمیدونم باید چكار بكنم پیش متخصص زنان هم رفتم برام قرص جلوگیری نوشت و گفت وسایل سنگین برندار از شما خواهش میكنم كه خیلی سریع پاسخ متو بدین
فائرع
-
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
منم كیست دارم ولی دكترم واسم قرص صد بارداریم ننوشته
masi
-
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۴
۱۸
سلام من كیست هموراژیك داشتم در ادنكس راست عمل باز كردم حالا بعد 5 ماه فهمیدم یك كیست دارای سپتای داخلی به سایز 54م.مدر ادنكس راست دارم .و ورم شكم دارم یا خطرناكه باید دوباره عمل بشم یا با قرص ضدبارداری رفع میشه لطفا ج بدین خیلی نگرانم
س
-
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
۸
۳
سلام درمان كیست چه روشی است
فائرع
-
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۱۰
سلام من ۲۱ سالمه و دوسال ازدواج كردم بعد از پریودم درس روز تخمك گذاریم شكم درد و یه هفته لكه بینی داشتم...بعد سونو گفتن یه كیست تخمدان سمت راست دارم ..ولی كوچیكه ..هیچ دارویی هم واسه درمانش ننوشته..من میخوام بارداربشم بنظرتون مشكلی ایجاد نكنه ؟؟
جاویدی
-
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۲
۱۰
باعرض سلام دختری 28 ساله ومجرد هستم كه دوچار كیست تخمدانی درموءید شدم و چند تا دكتر رفتم با قرص مشكلم حل نمیشود. خو اهش میكنم راهنمایی بفرمایید، ممنون
پ
-
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۳
سلام من چهل و یك ساله ام والان شش ماه عروسی كردم و بچه دار نشدم آیا این مساله حاكی از بچه دار نشدم است چون خیلی تو فكر هستم از ؟
پ
-
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۱۵
با سلام خواستم بگم كه كیست باعث نازایی مبشود. من یه كیست 3سانتی دارم آیا نیاز به عمل دارد با تشكر
پ
-
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۴
۹
سلام خواستم بگم آیا كیست شكلاتی درمان خاصی دارد اگر دارد لطفا راهنمایی كنید با تشكر
در
-
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۶
۱۰
سلام خسته نباشید، من كیست تخمدان سمت راستم دارم اندازش 83 سی سی درد هم دارم، دكتر فقط قرص ال دی داده آیا به عمل نیاز است
محبوب
-
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۱۰
۳۵
سلام یه كیست ساده به ابعاد ۳۳ میلی در تخمدان چپم است . ایا باید عمل بشوم یا قرص رفع میشود؟
زهره
-
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۵
۹
باسلام من۳۳سال دارم یكسال ونیم است ازدواج كردم قبلا كیست تخمدان داشتم الان یكسالی هست ندارم ولی بچه دارنمیشم علتش رو میشه بگید یاراه درمان باتشكر
farnaz
-
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
۶
۸
سلام23سال دارم1سال ازدواج كردم وحامله نمیشدم ی بسته قرص متفورمین500مصرف كردم كه بعلت دردشدیدشكم دكتررفتم متوجه دوكیست به اندازهmm30قطرحاوی سپتاوذرات اكوژن داخلی درتخمدان راست دیدندكه مطرح كننده كیست هموراژیك بود.یه كیست دفورمه باجدارضخیم بقطر25mmدارای فلوی رینگ دیدندكه مطرح كننده كورپوس لوتعال سیست هموراژیك پرفوره وبااحتمال كمEpتخمدانی است ومایع ازادلگنی مشاهده شد ایا نزدیكی برای من وباردارشدنم خطردارد؟طلفا جواب بدین
مینا
-
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۵
۱
سلام
من حدود 4ماه است كه دچار اختلالات قاعدگی شده ام. بار اول حدود یك ماه ونیم خونریزی شدید داشتم كه با سونوگرافی مشخص شد اندومترم 13است. با قرص و دارو خونریزی قطع شد . ولی الان دوباره حدود یك ماه است كه خونریزی و گاهی لكه بینی دارم. رفتم سونوی واژینال می گه اندومترم 17است . باردارم نیستم و یك كیست ساده دارم. 31سال سن دارم. از این همه خونریزی خسته شدم. لطفا راهنمای كنید.
حدیث
-
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۲
۷
سلام خسته نباشید من 1سال ازدواج كردم 20سالمه و چند ماهی میشه كه دوران عادت ماهیانه ام بهم خورده به دكتر مراجعه كردم و ازم سونوگرافی گرفت متن سونوگرافیم اینه :رحم دارای ابعاد طبیعی بوده اكوی میومترمتناسب هموژن می باشد ضایعه فضاگیردر میومتردیده نشد 
ضخامت آندومتر6mmمی باشد هر دو تخمدان با حجم افزایش یافته در حدود 18و حاوی فولیكولهای كوچك پریفرال مشاهده شدند اكوی استرومال تخمدانها افزایش یافته اند یافته های فوق به نفع نمای سونوگرافیك PCOمی باشد تطابق با علائم بالینی و آزمایشگاهی توصیه می شود ضایعه فضا گیر در آنكس ها رؤیت نمی شود 
مایع آزاد در كولدساك مشهود نیست .این جواب سونوگرافی من بود دكتر گفت كیست دارم و قرص ركین بهم داد دو بسته مصرف كردم و بعضی مواقع زیر دلم خیلی درد میكنه و حالت تهوع میگیرم و پریودیم هم نامنظم و یك قرص ال دی میخورم سه روز بعد پریود میشم یه سوال دیگه ام داشتم میخواستم ببینم من برای درمان عفونت و جلوگیری از بارداری میتونم از قرص روكین استفاده كنم ضرری نداره چن ماه استفاده كنم؟دكتر زیاد رفتم ولی خوب نشدم عفونت هم دارم برا عفونتم دكتر بهم دو سه جلسه پماد داخلی بهم داد ب اسم های تریپل سولفا _كلوتریمازول ناژو 1درصد _لكوركس_یه جلسه ام شیفاف داد به اسم فیتوواژكس و سه عدد قرص فلوكونازول ولی هیچ كدوم خوبم نكرده یه مدت كوتاه خوب میشم ولی بعد یه مدت بازم عفونتام شروع میشه ازم همچنان مایع سفید رنگ حالت جامد و بد بو میاد دكتر گفت عفونت قارچی قرص مترونیدازول ام 6بسته خوردم میخواستم راهنماییم كنید خیلی نگرانم ممنون میشم راهنماییم كنید
نیلوفر
-
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۲
۳
سلام من ۲۸سال سن دارم ۳۳ روز پیش در بیمارستان كورتاژ شدم هنوز خونریزیم ادامه داره وقطع نمیشه دكتر بهم قرص استرومارین و داكسی سایكلین و مفنامیك اسید تجویز كرده.ولی هیچ تاثیری نداشت سونو گرافی رفتم یك كیست ساده ۲۵*۳۷میلی متری در تخمدان راست مشاهده كرد ولی گفت كوچیكه و مشكلی نیست دارویی هم نداد آیا ادامه داشتن خونریزیم میتونه برا كیستم باشه یا چه دلیلی داره خیلی ناراحت و افسرده ام كمكم كنید خواهشا
حامد
-
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
۴
۱۳
باسلام.من همسرم در زمان پریود خیلی درد داشت دكتر همسرم آزمایش پاپ اسمیر و ca125تجویز كرد در آزمایش ca125همسرم حدود 102بوده در ضمن ما یك فرزند داریم و سن همسرم 28 میباشد .آیا همسرم به سرطان تخمدان مواجه هست یا خیر .من خیلی به همسرم وابسته و پسرم هم همینطور تو رو خدا منو راهنمایی كنید
پروانه
-
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۸
۱۹
سلام 28 سال سن دارم و ازدواج نكرده ام. یك كیست به ابعاد 33*57 میلیمتر با سپتاهای داخلی و اینترنال اكو در تخمدان راست دارم (كیست كامپلیه/هموراژیك). نظرتون چیست؟؟
سودا
-
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۵
۱۰
سلام وقت بخیر من كیست تخمدان دارم و 24 ساله هستم..یا درد ناگهانی و شدید در قسمت زیر شكم متوجه مشكلم شدم از خرداد 94 تا اذر 95 بطور مقطعی و با تجویز پزشك قرص مصرف كردم ولی اثری نداشت و اندازه كیست ها در هر دو تخمدان بزرگتر شد و به میزان 6 و 8 دهم در راست و 4 و نیم در سمت چپ وجود داره بعضی میگن عمل و بعضیا مخالفن نمیدونم چیكار كنم
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۲
۱
سلام دوستای عزیز من 26ساله هستم از مجردی كیس pcoداشتم الان هم ازدواج كردم كیس ریز دارم تخم دانهام ضعیف شده هرچی دارو میخورم رفع نمیشن نمیدونم چیكار كنم شوهرم دلش بچه میخواد خیلی نگرانم پریودیم هم دوماه عقب میره خیلی نگرانم
سحر نجمی
Germany
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۹
سلام و خسته نباشید دختر خانم هستم ٣٩ سال دارم و تا به حال ازدواج نكردم دو كیست دارم به اندازه ٦ و ٧ سانتی اما خودم متوجه نشده بودم بخاطریكه هیچ علایمی از داشتن ان ندیدم و هم در این مدت نزد دكتر مراجعه نكرده بودم و یك روز متوجه شدم كه در شكم خود چیزی سخت شدم وقتی دكتر رفتم گفت كیست بزرگ دارم و باید عمل كنم و تخم دان ام را بكشند و دیگر نمیتوانم بار دار شوم و وقت بسیار كم دارم كه بار دار شوم برایم دكتر گفت كه اگر میخواهی عمل را از روی شكم انجام دهیم باید تا شش ماه دیگر عروسی كنی و عمل بگیری در غیر ان دوباره تخم دانت كیست تولید میكند و دوباره باید عمل جراحی شوی و حال من نمیدانم و در دو راهی قرار گرفته ام نمیدانم كه ایا اجازه بدهم كه تخمدان را از بین بیرند و یا اینكه از روی شكم عمل كنم و هم نمیدانم اگر ازدواج كنم امكان بارداری در من وجود دارد یا خیر ؟منتظر نظر شما هستم و سخت رنج میبرم از این حالتم . از توجه تان سپاسگذارم
هلما
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۲
۶
سلام من دوساله اقدام ب بارداری كردم الان متوجه شدم تخمدان چپم كیست داره به اندازه40در50میلیمتر.دكترقرصمدروكسی پروژسترون نوشته شبی دوعدد ازشانزدهم پریودی...ایا با این قرص كیست ازبین میره یا بعد اون میتونم باردار بشم
ترنم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۴
۱
سلام من 28 ساله هستم نه هفته است كه باردارم ، درد شدیدی در ناحیه شكم داشتم كه رفتم سونو بهم گفت روی تخمدان چپم یه كیست 30میلیمتری هست حالا خیلی نگرانم هستم آیا برای بارداریم ضرری نداره در ضمن من پنج سال پیش هم باردار بودم كه طی شش هفته اول دچار درد و خونریزی شدیدی شدم و اورژانسی عمل شدم كه كیست تخمدان داشتم و تركید تو شكمم و جنین هم با خونریزی بعد عمل از بین رفت و جالب اینجاست در بارداری اول پس از هشت ماه كه قرص ال دی مصرف میكردم با یكماه عدم مصرف باردار شدم الان هم كه با تقریبا دوسال قرص تری فازیك مصرف كردم باز بعد یك ماه مصرف نكردن باردار شدم لطفا راهنماییم كنید ممنون
هادی
Germany
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۰
۲
خسته نباشین ممنون از توضیحات كامل تان
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۱
۵
سلام من الان دو ماه میشه باردارم رفتم سونوگرافی سه كیست دارم خیلی نگرانم نمیدونم چكار كنم رفتم پیش دو تا دكتر یكی گفت باید عمل بشم دكتر دیگه یك ماه استراحت داده چكار كنم بهتره
Behnaz
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۲
۵
سلام خسته نباشیدمن سونوگرافی رفتم درتخمدان سمت راست كیست 25میلیمتری با سپتا واكوی اینترنال دارم این خطرناكه؟؟؟
sahar
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۶
۶
سلام من ۲۲سالمه یه كیست چهار میل دارم الان قرص ال دی میخورم الان میخوام حامله بشم چیكار باید بكنم
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۳
۰
سلام خسته نباشید..من 20سالمه و قاعدگیم همیشه منظم بود ولی این ماه تا3روز بیشتر نبود.یعدازچند روز زیردلم دردمیگرفت،رفتم.دكتر زنان سونوگرافی دادم گفتن توی دوتا تخمدانام دوتا كیست به قطر26 م م و دیگری به قطر 25..قرص جلوگیری دادن كه هنگامی كه پریود شدم بخورم.ولی هنوز خیلی به پریودیم مونده..وخیلی درد و حالت تهوع دارم...ایا این كیستا بزرگن؟چكاركنم برای درد و حالت تهوع؟
مهین.....
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
سلام.من زنی 29ساله ام كه ی پسرم دارم ی كیست ساده فولیكولاربه قطر45م م مشهود است ده روزه از قاعده اگی میگذره كه هیچی مصرف نكردم برای درمانش چه چیزهای مصرف كنم لطفا جواب بدین .آیا خطری داره یا نه
سارا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۲
سلام.مادرم با خونریزی شدیدو دل درد رفت دكتر بعد ازمایش و سونو بهش گفتن كیست به اندازه37x40روی تخمدان راست هست .بهش دارو دادن.بعد مدتی نه دل دردش خوب میشه نه خونریزیش.بچه هم داره و قصد بارداری نداره .ایا میتونه عمل كنه
عفت باقری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۱
۲
عالی بود خیلی خیلی استفاده كردم خداخیرت بدهد.ممنونم.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
۲
۷
سلام من دچار كیست سمت راست ۴۴mmهستم وخونی هست كیستم ایاباید عمل بشم خیلی درد وحالت تهوع دارم‌
صفایی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
با سلام و خسته نباشید من در سن 21 سالگی ازدواج كردم و اكنون 25 سالمه و حدود یك سال ونیم شروع به بارداری نموده ام ولی متوجه شدم پلی كیست دارم با خوردن داروهای متعدد هنوز موفق به بارداری نشدم حتی چندین متخصص بطور متمادی مراجعه كردم ولی نتیجه ای نگرفتم خواهشمند است در این خصوص مارا راهنمایی فرمایید كه با چه روش و عمل جراحی منتج به نتیجه شویم.
A
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
۰
۲
سلام من۱۸ سالمه و۵ ساله كه ازداوج كردم میخوام بچه داربشم رفتم دكترگفته توهردوتخمدانات كیست داری چقدرطول میكشه تا خوب بشه آخه دوساله كه اقدام كردم چ ۵ماهه كه میرم دكترولی هیچ تقیری نكرده
خ
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۱
۲
سلام من دختر 14ساله هستم ودچار كیست تخمدان شدم 2ماهه قرص زد بارداری مصرف میكنم ولی فایده نداره ایا مشكلی پیش ماد
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۲
سلام من 26سالمه حدود دوسالی میشه كه درد شكمی داشتم زمانی كه پریود میشدم اما فكركردم طبیعیه و به پزشك مراجعه نكردم حالا سونو دادم و تخمدان راستم كیستی به ابعاد20*34وتخمدان چپم دوتا به ابعاد20*29و19*28وجود داره پزشكم گفتكه باید لاپاراسكوپی انجام بدم. میخواستم بپرسم آیا با انجام لاپاراسكوپی مشكلی برای تخمدان ایجاد نمیشه یعنی برای بارداری مشكل بوجود نمیاد. كیستمم از نوع آندومتریوز هستش.آیا درمان دارویی نداره؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین
فائزه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
خطرناكه؟من 17سالمه و كیست تخمدان گرفتم چیكار كنم؟
sama
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
منم ۱۷ ساله ام...
ببخشیدا مثلا شما این سایت رو زدین كه راه درمان درست رو بهمون بگید. اینو كه خودمونم میدونیم كه باید بریم پیش دكتر...
حالا نه خیلی هم دكترای این زمونه خوبن.... میگن عمل كنین آخه اگه شماها دكتر بودین كه اسم عمل رو نمی آوردید... من تو این سن عمل كردم كه حالا شده تو تا كیست ۸سانتی...
هانیه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۱
۴
سلام،خسته نباشید!من بطوراتفاقی برای چكاپ كلیه، سونوگرافی رفتم،ونشون داد ك كیست آدنكسال دارای سپتا ب قطر45م.م در سمت چپ دارم،اما هیچ دارویی بمن ندادند!میخواستم بدونم احتمال داره دكتر ب اشتبا دارو تجویز نكرده?یا اصلا نیاز ب دارو نداره!ویا بخاطركوچك شدن كلیه ام برای كیست دارو تجویزنكردند?
من هیچ علائمی هم ندارم،ن درد،ن تهوع،اما گاهی پریودم ب تعویق میفته!حتی برای كوچك شدن كلیه ام هم علائمی ندارم!آیا امكان دارد عكس سونوگرافی اشتباه باشد،ب نظرتون من دوباره سونوگرافی بروم??
خیلی دچارسردرگمی هستم،كمكم كنید،ممنون
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
۲
۲
سلام خدمت شما
من 20سالم هستش و وقتی ازدواج كردم پریودم خیلی نامنظم شده رفتم دكتر سونو انجام دادم و دكتر گفت كه یك كیست سمت چپم هستش یك بسته قرص ال دی به من داد كه بخورم اما چون من این هفته دارم میرم مشهد گفتم یك بسته اضافه بخرم و بخورم اما هنوز بسته جدید را شروع نكردم،من دیروز قرصم رو خوردم امروز هم آخریم دونه ی(بسته اولی) رو خوردم اما دیروز به خون ریزی افتادم هر بار كه ادرار میكنم كمی لك میبینم علت این خون ریزی چیه پریود شدم؟مگه میشه آدم قرص ال دی مصرف كنه و پریود شه
خواهش میكنم زودتر جواب منو بدین ممنونتونم
Źhale
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۰
سلام من ۱۹سالمه دقیقا۳سال پیش بخاطر دردای خیلی شدید زیرشكم ب پزشك مراجعه كردم سونوهم دادم ك دكتر گفت كیست های بسیار ریز زیادی داخل تخمدانت داری ب طوری بود ك عكس سونورو وقتی دیدم نیمی از رحمم ب داخل جمع شده بود طی ی دوره درمانی باقرص و آمپول بهتر شدم ولی بخاطر اینك ب قرصا حساسیت داشتم گذاشتم كنار.بعدازاون قضیه پیگیر نشدم تا الان ك دوباره خیلی دردای شكمی وحشتناكی ب سراغم میاد اونم فقط روزای اول قاعدگی ب طوریك روز اوایل قاعدگی در روز ۵.۶ساعت نمیتونم تكون بخورم.سونوهم دادم ولی گفتن چیزی نیست.ولی واقعا دردام خیلی زیاده و احساس بدی دارم.نمیدونم چیكاركنم حس میكنم پزشكا نمیدونن چ مشكلی دارم
مهلا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۱
درد كیست چ زمانی است؟
سرو ناز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
با سلام وقت یبخیر
مجرد هستم و 38 ساله. با علامت موی زاید، اضافه وزن ، عادت ماعانه نامنظم. سن 20 سالگی به متخصص زنان رفتم باازمایش و سونو، تشخیص پی سی او داد. بااینكه گزارش سونو، كاملا نرمال بود و هر توده..... رد كردتاكید میكرد نشانه به نفع پی سی او نیست. پزشك رو این سندرم تاكید میكند.
بااینكه تمام ازمایشات هم نرمال و طبییعی ست و تیرویید و هورمون مردانه هم حد طبیعی ست.
نظر شمادراین مورد چیست؟
راه حل پیشنهادی شما چیست
زارعی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
سلام دختر مجرد،۲۲ساله ای هستم حدود، ۳ماه پیش متوجه شدم در هر دو سمت تخمدان كیست دارم ۳و ۶سانت بعد از ۲ماه مصرف داروی ال دی باز،هم سونو گرافی انجام دادم كه یك كیست ۶۳میلیمتری،تشخیص،داده شد، پزشكم گفتن عمل بعز،از،یك هفته ك باز،هم سونو كردم گفتن۷۴میلیمتر شده ایا درمانی،جز،عمل جراحی دارد؟نیاز،ب جواب،فوری دارم
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
برید طب سنتی..خیلی خوبه..ی دكتر دارو گیاهی خوب تو شهرتون پیدا كنید برین پیشش..سردی هم خیلی بده برا رحم..سعی كنین چیزایی كه طبع سرد داره نخورید مثل بادمجان و هندوانه وماست و شیر و..
مهین.
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
۰
۳
سلام.عرض ادب
امیدوارم مشكل همه حل بشه
من زنی 29ساله هستم كه ی میخواستم حامله بشم نشدم دكتر برام قرص متفورمین وكارنی تین ولتراكس وفولیك اسید و پرو لاكتین برام تجویز كرده وروز 13قاعده گی سنوگرافی دادم كه گفتن یك كیست ساده فولیكولار به قطر 45 م م مشهود است آیا من مشكلم حل میشه یا نه؟؟؟
ممنونم میشم پاسخ دهید
باتشكر
پریسا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
۱
۱
با سلام، من یك كیست 2در 3سانتی متر دارم كه تازه موقع تخمك گذاری فقط متوجه درد شدیدی شدم كه توسط سونوگرافی فهمیدم كیست هس البته من همیشه هنگام تخمك گذاری درد معمولی دارم كه دو سه روز ه برطرف میشه ولی اینبار شدید و طولانی تر بود، بنظر شما بهتر است دارو مصرف كنم تا ازبین برود یا صبر كنم خودبه خود رفع شود
پریسا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
۰
۰
پزشك قرص های پیشگیری تجویز كردن كه از شب سوم پریود باید شروع شه،و هنوز شروع نكردم.هم چنین قرص متفورمین و اسلیم كوییك دادن كه برا لاغریم هست ضمنا من فقط پنج كیلو اضافه وزن دارم و اكثرا فشارم پایینه قند خونم هم نرماله حال با خوردن این دو قرص یا دستا و پاهام یخ می زنه یا بعدش كل بدنم گر میگیره و حس میكنم كه باید بخوابم تا خوب شم كه متاسفانه راحتم نمیتونم بخوابم وحتی صورتم هم طی دوروز كه مصرف كردم جوش های ریز زیر پوستی زده با توجه به اینكه هنوز قرص سوم یعنی پیشگیری رو هنوز شروع نكردم من نگرانم كه اونوقت چجوری میشم میخواستم بپرسم كه آیا فقط با قرص های پیشگیری كیست ساده 2در 3سانت رفع میشه یا باید این دودارویی كه اصلا اثر مثبت نداشته رومن هم مصرف بشه چون من تصمیم دارم این دو دارو رو مصرف نكنم و برای لاغری از روش های طبیعی استفاده كنم خیلی ممنون میشم راهنماییم كنید
فرشته
Afghanistan
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
۰
۰
سلام من حدود ۳سال است تحت درمان هستم بخاطر مشكل كیست،،،،،،الان ۲سال آز ازدواج من میگذره ،،و باردار نشدم ،،،،،ایا به جراحی نیاز دارم یا باید صبر كنم باز هم
صفایی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
باسلام و خسته نباشین آیا كسانی كه پلی كیست دارن ومدت 2 ساله كه باردار نمیشن برای تیر آخر آی یو آی را توصیه میكنین
ارزو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
باسلام من سی سالمه واخرین تاریخ پریودم ۲۶بهمن ماه بوده سیزده روز از پریودم گذشته بود كه ازمایش بتا دادم وعددبتا۵۸۸بوددكترازمایشگاه گفت مشكوك به كیسته ولی دكتر ماماگفت بارداریه البته من یك ماه قبل كه برای سونوگرافی مثانه رفتم گفتن كیست تخمدان سمت راست دارم الان من نمیدونم كه باردارم یاكیست دارم چرادكترازمایشگاه تشخیص كیست دادن ایا عددبتا برای سیزده روز كم یا زیاد بوه
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۴
سلام وقتتون بخیر
۲۰سالمه مجرد تو تخمدان سمت راستم كیست در موئید به اندازه۳۳mm.28mm
به غیر عمل كاری دگ ای نمیشه كرد؟
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
باسلام.من 22 ساله و متاهل هستم. احساس درد در ناحیه شكم داشتم كه بعداز مراجعه به سنوگرافی كیست در تخمدان چپ مشاهده شده است و دكتر پس از مشاهده گفته كه باید جراحی شم . میخواستم بدونم چطوری میتوانم با خانم دكتر حقگو در ارتباط باشم تا یك مشورتی انجام بدم. لطفا راهنمایی بفرمایید
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
۱
۱
سلام .من ۳۲سالمه و چهار بارداری منجر به سقط و یك بارداری موفق داشتم.بعد از اخرین سقطم كه اسفند ۹۵بود لكه بینی من تموم نشد رفتم سونو كه تشخیص به كیست تخمدان سمت چپم داد.نوشته بود كیست اكوفری به ابعاد ۲۶*۳۷
دكتر برام قرص روكین تجویز كرده هنوز چند عدد از قرصم مونده ولی من همچنان لكه بینی دارم .علتش چیه.ایا با این قرص برطرف میشه
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
۰
۱
سلام خسته نباشین من ۲۷ سالمه دوبار در هر دوطرفم كیست تخمدان عمل كردم كه بادرد شدید مواجه میشدم اورژانسی عملم میكردن الان از عمل اولیم هفت ساله گذشته عمل دوم یه ساله لا پراسكیم كردم عكس رنگیم گرفتم قبل از عمل دوم حامله بودم كه سقط شد الان دیگه هرچی رفتم دكتر میگن سالمی ولی بار دار نمیشم دوبارم ای وی اف كردم تر خدا یه راحلی واسم بزارین دیگه خسته شدم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
۰
۱
سلام. من ۲۲ سالمه و مجرد هستم. همیشه دوران قاعدگی دردناكی داشتم و دارم، ۳ ماه پیش قبل از پریودی ، درد خیلییییی وحشتناكی داشتم و رفتم بیمارستان و بعد از ۴ مرحله سونوگرافی تشخیص دادن كیست داشتم و پاره شده. تنها دارویی كه دادن یه قرصی هستش كه روز ۱۵ ام بعد از پریودی باید مصرف میكردم تا ۱۰ روز اما من نخوردم! حالا بعد از ۳ماه دوباره دردم بشدت زیاد شده. آیا احتمال اینكه دوباره كیست وجود داشته باشه هست؟ ممنونم.
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
۰
۳
با سلام ۳۱ سالمه ۱ ساله ازدواج كردم كیست تخمدان داشتم كه تركید و یه سری دارو از جمله آمپول پروژسترون و قرص جلوگیری دادند
آیا بعد از دو هفته و اتمام پریودی مشكل نزدیكی وجود دارد؟
ساناز
United States
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
۴
۵
باسلام و خسته نباشید.
خانوم دكتر عزیز بنده ۳۳ ساله هستم و یك فرزند ۹ ساله دارم قبل از بارداری هر دو تخمدانم كیست داشت و با قرص ال دی برطرف شد ولی سال گذشته مجدد كیست تخمدان گرفتم كه اندازش ۵ بود و مایع هم مشاهده شده بود كه باز هم با قرص ال دی برطرف شد متاسفانه دوباره رحمم كیست گرفته البته كیست ساده و سایزش ۴ و دوباره دارم قرص ال دی مصرف میكنم .میخوام بدونم آیا رحمم كیست زاست و مدام باید قرص ال دی مصرف كنم ؟و آیا قرص ال دی خارجی بگیرم تاثیرش بهتره یا فرقی نداره .ممنون میشم راهنماییم كنید
Nnnnnnnnnn
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
۰
۲
سلام
ثوریییییی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
۱
۱
سلام

نیازمندی ها