فیلم الیور توئیست امروز ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۸۶۰۲۲
الیور توئیست در شبکه نمایش

یکی از داستان‌های زیبا و مطرح دنیا که براساس آن فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ساخته شده،‌ الیور توئیست است. شاهکاری از ادبیات انگلیس که «چارلز دیکنز» آن را نوشته است. نویسنده‌ای که قلم جادویی او را می‌توان به قلمی تشبیه کرد که داستان‌نویسی و ادبیات را به دو بخش قبل و بعد از خود تقسیم کرد.

برخی داستان‌ها آن‌قدر برای همه آشناست که نمی‌توان دوباره آنها را دید و خواند و شنید و خاطره‌‌ای به ذهن نیاورد. بینوایان، بی‌خانمان، ماجراهای هاکلبری فین، دیوید کاپرفیلد، دن کیشوت، سرود کریسمس، موبی دیک و ده‌ها داستان دیگر آثاری بوده که برای بیشتر مردم آشناست و در این میان نام و آوازه الیور توئیست جهانی است و به سختی می‌توان کسی را یافت که حتی یک‌بار این داستان را نشنیده باشد، اما همین روایت آشنا وقتی فیلم یا سریال می‌شود، دیدنی است. دیدن دوباره غذای بیشتر خواستن الیور، دودکش‌های بزرگ و بلند لندن که الیور باید آنها را تمیز کند، دارودسته فاگین پیر، بیل سایکس بی‌رحم، بچه‌هایی که دزدند، ولی شرور نیستند و صحنه‌های خاطره‌‌انگیز دیگر با نام الیور توئیست مترادفند.

در آخرین نسخه معروف سینمایی، رومن پولانسکی کارگردانی که جایزه برلین، صورتک بفتا، نخل جشنواره کن و نیز اسکار را در ویترین خانه خود دارد و ده‌ها جایزه و اعتبارنامه مهم بین‌المللی را بر دیوار خود آویخته است، به سراغ شاهکار دیکنز رفت و بار دیگر الیور توئیست را جلوی دوربین برد که این فیلم امروز ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

الیور توئیست پولانسکی که در پراگ چک ساخته شد، از حضور بن کینگزلی در نقش فاگین، رئیس جیب‌برهای لندنی بهره می‌برد. بارنی کلارک، نوجوان ده ساله انگلیسی نیز نقش الیور را بازی می‌کند و جیمی فورمن نقش داجر خوش‌دست، نوجوانی که دزدی را به الیور می‌آموزد برعهده دارد. فرانک فینلی هم به نقش براون لو، همان جنتلمنی که الیور را از سیاه‌روزی نجات می‌دهد، بازی کرده است.

کسانی که با الیور توئیست آشنایی دارند، می‌دانند فضای آن چقدر به سلیقه، جهان‌بینی و دنیای آثار پولانسکی نزدیک است. تمرکز اصلی الیور توئیست بر خشونت و شرارت پنهان انسان‌های آن زمان شهر مه‌آلود و کثیف لندن است که با سلیقه پولانسکی همخوانی زیادی دارد که همین دلیل خوبی برای تماشای این اثر سینمایی است. در کنار کارگردانی خوب پولانسکی باید به بازی درخشان بن کینگزلی با گریم فوق‌العاده‌ای که دارد، اشاره کرد که بر زیبایی‌های این فیلم افزوده است و می‌تواند مخاطبان شبکه نمایش را راضی کرده و تماشای آن را دلچسب‌تر کند. (مجید احمدی / جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها