ایران زمین

بازسازی شبکه‌های توزیع آب روستایی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از اصلاح و بازسازی شش کیلومتر از شبکه‌های توزیع در سطح روستاهای استان از ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۷۶۰

علی‌اکبر بسکابادی افزود: با توجه به عمر بالای شبکه‌های توزیع در برخی روستاهای استان و در جهت نگهداری و رفع حداکثری هدر رفت آب، اصلاح و بازسازی این شبکه‌ها در دستور کار این شرکت است.وی با اشاره به بازسازی سه کیلومتر شبکه توزیع در روستاهای شهرستان سربیشه گفت: شهرستان بیرجند با اصلاح و بازسازی دو کیلومتر در رده‌بعدی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: دیگر شهرستان‌های استان نیز با توجه به عمر به مراتب پایین‌تر و فرسودگی کمتر این شبکه‌ها در مجموع فقط یک کیلومتر مورد اصلاح واقع شده است.بسکابادی افزود: این شرکت از ابتدای امسال اقدام به بازسازی انشعابات فرسوده و تعویض بیش از 160 مورد کنتور خراب و معیوب کرده است.

وی گفت: طبق آمار ثبت شده، شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین دارای بیشترین آمار ترکیدگی و شهرستان سرایان کمترین آمار را در این زمینه به خود اختصاص داده است. / تسنیم

سوت قطار در ارومیه سال 94 به صدا درمی‌آید

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: سوت قطار در سال 94 در ارومیه به صدا درمی‌آید و این شهر و مرکز این استان به خط راه‌‌آهن سراسری متصل می‌شود.

هادی بهادری در جریان بازدید از ایستگاه راه‌آهن مهاباد افزود: راه‌آهن مراغه ـ ارومیه تاکنون در قطعات مراغه ـ میاندوآب و میاندوآب ـ مهاباد به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود قطعه مهاباد ـ نقده نیز تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.وی بهره‌برداری از قطعه مهاباد ـ نقده را به دلیل اهمیت ترانزیتی آن بسیار حایزاهمیت عنوان و اضافه کرد: با بهره‌برداری از این قطعه برخی مشکلات ایستگاه‌های مهاباد و میاندوآب نیز مرتفع می‌شود.وی یادآور شد: یکی از مشکلات فعلی دو ایستگاه مهاباد و میاندوآب، کمبود مسافر است که با بهره‌برداری از ایستگاه نقده و ارومیه نه‌تنها این مشکل، بلکه مشکل بار نیز در این مسیر راه‌آهن مرتفع می‌شود.

طرح راه‌آهن مراغه ـ ارومیه در پنج قطعه و به طول 184 کیلومتر با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه‌آهن کشور در حال احداث است.معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی برای بازدید از چند طرح عمرانی به شهرستان مهاباد سفر کرده است./ ایرنا

ورود غیرمجاز 450 تبعه افغان به خراسان‌جنوبی

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان جنوبی از ورود غیرمجاز 450 تبعه افغان از ابتدای سال به استان خبر داد.

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد در شورای هماهنگی ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: این اتباع خارجی از طریق مرز سیستان و بلوچستان وارد استان شدند و در محورهای مواصلاتی استان در حال تردد بودند که از سوی نیروی انتظامی دستگیر و از استان طرد شدند. هم‌اکنون 6500 تبعه افغان در خراسان جنوبی به صورت مجاز زندگی می‌‌کنند.وی با اشاره به این که سال گذشته، در میان اتباع خارجی 122 واقعه تولد داشتیم، افزود: همچنین در این مدت 17 نفر از اتباع خارجی در استان فوت کردند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به این که طی سنوات گذشته درخصوص ثبت ولادت و فوت این اتباع مشکلاتی در استان وجود داشته است، گفت: هم‌اکنون به علت اقدامات مناسبی که در استان شده است گواهی تولد و فوت در کوتاه‌ترین زمان در استان به ثبت می‌رسد.وی با اشاره به کودکان خیابانی در بیرجند خاطرنشان کرد: بیشتر این کودکان ایرانی هستند و پس از تعطیلی مدارس تعداد آنها افزایش می‌یابد./ ایسنا

سرقت اشیای تاریخی از موزه آناهیتا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تائید سرقت 28 قلم شیء تاریخی از موزه معبد آناهیتای کنگاور در ابتدای امسال، گفت: سه سال است هیچ اعتباری برای حفاظت از موز‌ه‌ها در نظر گرفته نشده است.

علی فعله‌گری با بیان این که از زمان سرقت تاکنون روال قانونی کار و پیگیری اشیای مسروقه در دستور کار بوده است، افزود: از آن زمان تاکنون پلیس پیشگیری بیش از 160 تا 170 قلم شیء تاریخی سرقت شده را پیدا کرده، اما هیچ کدام از اشیای مسروقه موزه معبد آناهیتا جز و آنها نبوده است.

وی با انتقاد از برخی شایعه‌ها که قدمت این اشیا را 70 هزار سال اعلام کرده است، ادامه داد: این اشیا فسیل دایناسور نبودند که چنین قدمتی داشته باشندفعله‌گری یادآور شد: برخی افراد تعداد اشیا را نیز زیاد اعلام کرده‌اند، در حالی که اشیای سرقت شده 28 قطعه و مربوط به دوران اسلامی بوده است.

به گفته این مسئول، اشیای سرقت شده بیشتر جنبه مطالعاتی داشته و ارزش ریالی زیادی نداشته است.

فعله‌گری از وجود 7000 شیء تاریخی و ده موزه در کرمانشاه یاد کرد که تاکنون بخوبی از آنها محافظت‌شده و در محل‌هایی که اشیای با ارزش وجود دارد، نگهداری می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بر لزوم حفاظت بیشتر از موزه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: امکانات حفاظتی و دوربین‌های موزه‌ها باید مدام به روز شوند، اما متاسفانه سه سال است هیچ اعتبار استانی و کشوری در این زمیه پرداخت نشده و من هم نمی‌توانم اعتباری برای این منظور از جیب خود پرداخت کنم.این سرقت 12 فروردین امسال رخ داده است./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها