مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که هنوز بیماری لمپی اسکین در استان مهار نشده است، اعلام کرد: روستاییان از خرید هر نوع دام تا اطلاع ثانوی پرهیز کنند.
کد خبر: ۶۸۴۸۱۱

بهراد زندیه با اشاره به اقدامات اداره کل دامپزشکی درخصوص مهار این بیماری در استان گفت: ازپانزدهم خرداد که بیماری در استان گزارش شد، عملیات پیشگیری از سوی اکیپ‌های واکنش سریع شامل سم پاشی، ضدعفونی و واکسیناسیون دام‌های موجود در فاصله ده کیلومتری اطراف کانون بیماری، واکسیناسیون دامداری‌های صنعتی، جلوگیری از ورود غیرمجاز دام به استان و همچنین تعطیلی بازارهای محلی آغاز شد. وی افزود: ادارات دامپزشکی 21 شهرستان استان به صورت آماده‌باش کامل بوده و اکیپ‌های بیماری‌یابی فعال هستند.به گزارش ایسنا، وی بر لزوم سمپاشی واحدهای دامداری و بدن دام از سوی روستاییان تاکید کرد و گفت: روستاییان باید از خرید هرگونه دام تا اطلاع ثانوی پرهیز کنند.

زندیه با بیان این‌که بیماری لمپی اسکین بین انسان و دام مشترک نیست و هیچ مشکلی از تاثیر این بیماری بر زنجیره تولید و عرضه مواد پروتئینی گزارش نشده است، گفت: این بیماری، ویروسی، با سرعت انتشار بالا و وارداتی است که از مرزهای غربی کشور وارد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها