همه آنچه باید پیش از ازدواج بدانید - 44

منتظر آن « ترین » بمانید، مجرد پیر می شوید

همه آنچه باید پیش از ازدواج بدانید -6

اگر وقتی به نتیجه رسیدیم، بزرگترها را خبر کنیم

زیاد پیش می آید که برخی جوان ها پس از این که یکدیگر را در شناخت اولیه می پسندند، تصمیم می گیرند تا مدتی با یکدیگر در ارتباط باشند و وقتی مطمئن شدند به خانواده اطلاع بدهند. این شیوه ارتباط یکی از انواع نادرست آشنایی است که باب دردسرهای بعدی را باز می‌کند. می پرسید چه نوع دردسرهایی؟
کد خبر: ۶۸۳۶۶۱
اگر وقتی به نتیجه رسیدیم، بزرگترها را خبر کنیم

نخست این که ملاقات های مکرر با جنس مخالف بدون اطلاع خانواده ها باعث می‌شود دو طرف تصمیم بگیرند دیدارهای شان رادر محیطی پنهان‌تر که دور از چشم آشناها باشد، انجام دهند و همین رفتار زمینه ساز روابط زیرزمینی در محیط های دور از اجتماع و در بسته می‌شود که خطر رابطه جنسی پیش از ازدواج را افزایش می‌دهد.

در حالی که اگر ملاقات ها واقعاً با هدف ازدواج باشد و با کنترل و نظارت خانواده های دو جوان انجام شود هیچکدام لزومی برای پنهان کردن ارتباط شان نمی بینند تا کار به ارتباط زیرزمینی و پیش بینی نشده برسد.

دوم این که گرچه ممکن است هدف یک طرف از ملاقات ها واقعاً ازدواج باشد اما شاید طرف دیگر در باطن قصد ازدواج نداشته باشد و سعی کند اهداف آرمانی ملاقات ها را تغییر بدهد اما در شرایطی که خانواده های دو طرف شاهد گفتگوی دو جوان برای شناخت یکدیگر هستند، هیچ کدام از آنها نمی‌تواند با چنین هدفی ارتباط را پیش ببرد.

نکته سوم این است که وقتی ملاقات های دو طرف بدون آگاهی خانواده ها اتفاق می‌افتد دو نفر به مرور زمان به یکدیگر علاقه مند می‌شوند در حالی که امکان دارد خانواده یکی از دو طرف در واکنش به بی اطلاع ماندن شان از ماجرا با ازدواج مخالفت کنند و یا پس از آشنایی و دل بستن دو جوان به یکدیگر، دو خانواده ملاقات کنند اما هم را نپسندند و مانع ازدواج دو دلباخته شوند.

مریم یوشی زاده – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
۰
۰
والا به نظر من تو این موردا باید دختر به مادرش بگه ولی پسر نگه چون اگه پسر بخواد سوء استفاده كنه مادر دختر متوجه میشه . برای خودم همین طوری شد . من 1 ماه به پدر و مادرم نگفتم ولی همسرم به مادرش گفت و تو پارك همدیگر میدیدیم تا اینكه الان 3 سال خدا شكر از ازدواجمون می گذره راضی هستیم
y-f
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۰
كاملا با موارد مطروحه موافقم
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
۰
۰
مهمتر اطلاع خانواده دختر هست
تجربه به شدت تلخی داشتم
و اطرافمم میبینم ، هر جند تو گوشه دخترا نمیره ولی...
حدااكثر آشنایی اولیه نباید از 3 یا4 جلسه تجاورز كنه (دو نفر) و بعد باید از طریق خانواده ها اقدام بشه
ضرر دو طرفه ممكنه باشه ولی اگه برای دختر باشه صدمه عاطفی شاید به شكل غیر محسوسی بسیار عمیق تره
s-h
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۰
۰
همانطور كه در مطلب بالا نوشته شده من از روز اول اشنایی همه چیز رو بصورت خانوادگی پیش بردم اما رسم و رسومات دست و پاگیر باعث شد من وارد یك دوره طولانی نامزدی بشم كه به نتیجه ای نرسید و همون شناخت در حضور خانواده ها هم اتفاقا باعث ایجاد علاقه و اعتماد بیشتری شد كه متاسفانه به من ضربه بدی وارد شد. به همین خاطر تصمیم گرفتم تو انتخاب بعدیم تا زمانی كه مطمئن نشدم موضوع را با خانواده مطرح كنم. بهتره راهی رو ارائه بدید كه واقعا تو جامعه امروزی كارساز باشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها