تلاش دیپلماتیک ایران برای حل بحران عراق

همزمان با تلاش‌های دولت عراق برای تسلط بر اوضاع این کشور، مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های دیپلماتیک خود را برای کمک به حل بحران عراق که از سوی گروه تروریستی داعش بوجود آمده، شدت بخشیدند؛ همچنین شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جلسه‌ای به بررسی این موضوع پرداخت.
کد خبر: ۶۸۳۵۷۳

بر همین اساس رئیس‌جمهور در مکالمه تلفنی با نخست‌وزیر عراق آخرین تحولات شمال عراق را بررسی و تاکید کرد: دولت ایران اجازه نخواهد داد حامیان تروریست‌ها با صدور تروریسم به عراق، امنیت و ثبات این کشور را برهم بزنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که ملت و دولت ایران در کنار مردم و دولت عراق هستند، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران تمامی تلاش‌های خود را در حوزه بین‌المللی و منطقه‌ای برای مقابله با این امر به کار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که حامیان تروریست‌ها با صدور تروریسم به عراق، امنیت و ثبات این کشور را برهم بزنند.در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک کشورمان، وزیر امورخارجه کشورمان طی تماس‌های تلفنی متعدد با تعدادی از شخصیت‌های بین‌المللی و همتایان خود از کشورهای مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.ظریف در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به ماهیت فرامرزی تروریسم تکفیری، بر مسئولیت سازمان ملل در حمایت جدی و موثر از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم تاکید کرد.وزیر امورخارجه کشورمان همچنین در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای ترکیه، قطر و امارات، بر ضرورت وحدت اسلامی، اقدام مشترک و هماهنگ در مقابله با تروریسم و حمایت از دولت و ملت عراق در برابر موج رو به رشد حملات تروریست‌ها تاکید کرد. وزیر امورخارجه کشورمان چهارشنبه نیز در تماس تلفنی با هوشیار زیباری، وزیر امورخارجه عراق ضرورت حمایت موثر بین‌المللی از دولت و ملت عراق در مبارزه علیه تروریسم تکفیری را مورد تاکید قرار داد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در بیانیه‌ای اقدامات گروه‌های تروریستی داعش در قتل عام مردم بی‌گناه عراق و ترویج موج وحشت و ارعاب را بشدت محکوم کرد.

امامی‌کاشانی: مردم عراق متحد شوند

آیت‌الله امامی‌کاشانی هم در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران گفت: مردم عراق در برابر داعش چاره‌ای جز انسجام و توکل به خدا ندارند و در صورت اختلاف، همه چیز از دست می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها