معاون بازار شرکت بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی بازار بلوک تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: در این بازار خریداران حقوقی و فروشندگان به صورت اختیاری معاملات خود را انجام می‌دهند، ضمن آن که معاملات در دامنه نوسان بازار و با قیمت عادی انجام می‌شود و قیمت پایانی روز قبل تاثیری بر آن ندارد.
کد خبر: ۶۸۳۵۶۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، علی صحرایی با بیان این‌که این بازار بر اساس مطالعات انجام شده راه اندازی می‌شود، افزود: وقتی سهامدار عمده بخواهد حجم سنگینی از سهام را خریداری کرده و بفروشد این امر روی بازار عادی اثر می‌گذارند.

وی ادامه داد: هر چند این معاملات در دیگر کشورها به صورت مذاکره‌ای انجام می‌شود، اما در ایران به صورت اختیاری و در بازار بلوک و در نماد عادی انجام خواهد شد.

به گفته معاون بازار شرکت بورس و اوراق بهادار، زیرساخت فنی این بازار در حال آماده‌سازی است و تا دو هفته دیگر راه اندازی می‌شود.

صحرایی با بیان این‌که، هم‌اکنون عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بورس انجام نمی‌شود، اظهار کرد: باید روال پذیرش شرکت‌ها طی شود و سهام شرکت‌ها پس از عرضه به قیمت خریداری خواهد شد.

صحرایی در خصوص دلایل عقبگرد شاخص کل بورس و اوراق بهادار نیز تصریح کرد: دلیل این امر جو روانی بازار است، زیرا از نظر بنیادی ریسک بیشتری به شرکت‌ها وارد نشده است، ضمن این‌که برخی سرمایه‌گذاران در انتظار رویدادهای سیاسی هستند.معاون بازار شرکت بورس و اوراق بهادار در خصوص حمایت 4000 میلیارد تومانی بانک‌ها از بازار سرمایه گفت: این حمایت‌ها بتدریج در حال انجام است و هم‌اکنون کمتر از 10 درصد از این مبلغ به بازار تزریق شده است.

وی پیش‌بینی کرد: وضع بازار سرمایه در پایان تیرماه و فصل برگزاری مجامع بهبود یابد، زیرا با برگزاری مجامع و ارائه اطلاعات میزان شفافیت بازار افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها