بادامچیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

بیداری اسلامی در برابر تکفیر قرار گرفته است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: امروز در همه دنیا بیداری اسلامی در برابر تکفیر قرار گرفته است و همه مبارزان باید پیام شهدای مؤتلفه را درک کنند.
کد خبر: ۶۸۳۳۹۴
بیداری اسلامی در برابر تکفیر قرار گرفته است

اسدالله بادامچیان قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران، با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد یگانه منجی عالم بشریت به واقعه ۲۶ خرداد اشاره کرد و اظهار داشت: چنین روزی سالگرد شهادت ۴ ستاره نورانی یعنی امانی، نیک نژاد، بخارایی و صفارهرندی است که در مسیر خط امام و خط فقاهت و ولایت و امامت اسلامی حرکت کرده و مقابل لایحه کاپیتولاسیون و سلطه‌طلبی رژیم شاه ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند شهیدان امانی، بخارایی، نیک‌نژاد و صفارهرندی حقیقتا نور خدا بودند که درخشیدند و راه را به خیلی‌ها نشان دادند، افزود: این شهدا با شهادت خود در برابر توطئه و حیله نظام سلطه ایستادگی کردند.

بادامچیان اضافه کرد: در سال 1341 طرحی با فریب و حیله طرحی ارائه شد که در آن می‌خواستند ابتدا رفراندوم را قانونی کنند و در مرحله بعد با انتخابات بپرسند شما اسلام می‌خواهید یا یک کشور سکولار و از این طریق از دست اسلام راحت شوند.

وی نقش امام (ره) و روحانیت را در شناخت این واقعه بسیار مهم دانست و گفت: مراجع بزرگوار با هوشمندی از طرح توطئه آگاه شدند و با حرکت مردم شکست قطعی را در طول زمان به آمریکا و انگلیس تحمیل نمودند.

بادامچیان در ادامه با ذکر این نکته که نظام سلطه ابتدا مقاومت مردم مسلمان ایران را باور نمی‌کرد، بیان داشت: فاجعه 2 فروردین 42 و قیام خونین 15 خرداد و سپس دستگیری امام (ره) و علما و مراجع و تصمیم به کشتار جمعی نتوانست مسیر ما را از مسیر منحرف کند و مانع از این مسیر رو به رشد شود.

وی اضافه کرد: در این رابطه آمریکایی‌ها احساس کردند که با وجود ساواک و همه سرکوب‌ها از عهده نهضت رو به پیروزی بر نمی‌آید و به همین دلیل اعزام 40 هزار مستشار آمریکایی به ایران گزینه خوبی برای آنها بود اما در دولت اسدالله علم به این هدف نرسیدند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با اشاره به اینکه در مرحله بعد حسنعلی منصور فراماسونر را برای رسیدن به مقصود خود و اعزام مستشار انتخاب کردند، تصریح کرد: منصور را بر سر کار آوردند تا بتوانند زمینه را برای سرکوب نهضت اسلامی ایران فراهم کنند و سلطه آمریکا را چنان برقرار کنند که آمریکا هر جنایتی که انجام داد پلیس ایران نتواند از آن جلوگیری کند.

وی افزود: در دولت منصور کاپیتولاسیون تصویب شد و در مرحله بعدی در شورای ملی این قانون ننگین را تصویب کردند. کاپیتولاسیون یعنی اگر در خانه به همراه خانواده خود کسی نشسته بود و یک گروهبان آمریکایی به آنها تجاوز و تهاجم می‌کرد کسی نمی‌توانست حتی به پلیس شکایت ببرد و اگر شکایتی هم مطرح می‌شد باید ابتدا به قوه قضاییه می‌رفت و اگر تصمیمی گرفته می‌شد آن را برای رسیدگی به آمریکا ارجاع می‌دادند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها