هشدار سازمان غذا و دارو به مصرف کنندگان:

محصولات نامرغوب در بازار لوازم آرایشی

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل ارزان بودن، مواد آرایشی و بهداشتی درجه دو و سه وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۸۳۱۵۱
محصولات نامرغوب در بازار لوازم آرایشی

جام جم سرا: هدایت حسینی، دیروز در آیین افتتاح دهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی کشور در اصفهان گفت: با هدف کاهش تبعات این مشکل قرار است تولید فراورده های بهداشتی و آرایشی به دانشگاه های علوم پزشکی تفویض اختیار شود.
وی از همکاری سازمان غذا و دارو با صدا و سیما برای تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی که دارای مجوز تولید یا واردات است، خبر داد و اضافه کرد: واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی در سال 93 درجه بندی می شود تا نظارت بر آنها تسهیل گردد.
این مسوول سازمان غذا و دارو با اشاره به سیاست های کلی سلامت در حوزه این سازمان اظهار کرد: باید بتوانیم آلودگی ها و عوامل تهدید کننده سلامت را مستند و بر اساس شواهد علمی و واقعیت ها تصمیم گیری کنیم.
حسینی، حمایت از تولید غذاهای سالم و موثر در ارتقای سلامت، کاهش چربی در مواد غذایی، کاهش اسیدهای چرب اشباع در محصولات غذایی، کاهش نمک در مواد غذایی و پایش غنی سازی نمک با ید، کاهش مصرف قندهای ساده و منطقی کردن مصرف افزودنی های خوراکی و تحت کنترل قرار دادن رنگ ها و اسانس ها را از جمله برنامه های محوری ارتقای سلامت محصولات غذایی توسط سازمان غذا و دارو اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه کنترل مواد غذایی در سطح عرضه باید بیشتر شود، افزود: به جای سختگیری بیش از حد در صدور مجوز برای تولید مواد غذایی، باید کنترل و پایش مستمر محصولات در سطح عرضه پیگیری شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در بحث ساماندهی واردات برنج نیز وزارت بهداشت باید مقتدرانه عمل کند که در این زمینه شناسنامه دار شدن برنج های وارداتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: 34 دانشگاه علوم پزشکی کشور از بیش از یکهزار تن برنج در سطح عرضه نمونه برداری کرده اند.
این گردهمایی تا روز پنجشنبه در اصفهان ادامه دارد.(ایرنا)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها