اقدام یک بانوی قائمشهری:

بخشش دیه به شرط مدرسه سازی

فاطمه بریجانی، بانوی 32 ساله قائمشهری، دو میلیارد ریال دیه شش تن از اعضای خانواده‌اش را برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش شهرستان محل سکونتش بخشید.
کد خبر: ۶۸۲۷۷۴
بخشش دیه به شرط مدرسه سازی

جام جم سرا: وی که به همراه خواهرش صدیقه تنها بازماندگان خانواده 8 نفری هستند، به خاطر این اقدام خیرخواهانه، سه‌شنبه شب در آیین جشن جوان که به مناسب ولادت حضرت علی اکبر (ع) با حضور معاون استاندار مازندران در قائمشهر برگزار شد ، مورد تجلیل قرار گرفتند.
به نقل از ایرنا، 6 تن از اعضای خانواده این دو بانوی جوان سال 1388 هنگام بازگشت از سفر تهران در منطقه دماوند بر اثر تصادف با یک دستگاه کامیون جان باختند.
فاطمه بریجانی در حاشیه جشن روز جوان گفت: در آن تصادف مرگبار، پدر، مادر، سه خواهر و تنها برادرم را از دست دادم. با توجه به این که پدر، سه خواهر و برادرم همگی تحصیلکرده دانشگاهی بودند و علم اندوزی و تحصیل در خانواده ام همیشه مورد نظر و توجه بود به همین خاطر دیه تمامی آنان را برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش بخشیدم.
بریجانی افزود: با اهدای این مبلغ نیمی از هزینه ساخت یک مدرسه شش کلاسه در زمینی به وسعت 570 متر در منطقه کوچکسرای قائمشهر تامین شده و هم اکنون به نام برادرم مهندس میثم بریمانی در حال ساخت است.

مسئولان شهرستان قائمشهر از اقدام این دو بانوی جوان و خیر شهرستان با اهدای لوح ، قدردانی کردند. شهرستان قائمشهر 42 خیر مدرسه ساز دارد که میانگین سن آنان حدود 48 سال است.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها