همه آنچه باید پیش از ازدواج بدانید-3

اگر هیچ طوری توی دلتان جا نشد...

قدیم ها، خیلی خیلی قدیم ها ، که صورت مادربزرگ ها و پدربزرگ های مان مثل آیینه صاف بود و روزگار ، خط چروک روی پوست شان نکشیده بود، موهای شان، سپید و قامت شان خمیده نبود، ریش سپیدها اعتقاد داشتند برای ازدواج حتی لازم نیست دو جوان یکدیگر را ببینند یا بشناسند و همین که خانواده های شان از هم خبر داشته باشند کافیست.
کد خبر: ۶۸۲۷۶۸
اگر هیچ طوری توی دلتان جا نشد...

به همین خاطر، خیلی از زوج ها یکدیگر را تا پای سفره عقد نمی دیدند و اولین دیدارشان وقتی بود که داماد تور سپید را از روی صورت عروس کنار می‌زد و هر دو با خجالت، سلام و علیک سردی با هم می کردند و زندگی مشترک آغاز می‌شد.

آن روزها طلاق هم پدیده‌ای خارج از عرف بود. زوج ها باید در هر شرایطی پای هم می ماندند و کم پیش می آمد که دو نفر از هم جدا شوند.

حالا اما روزگار تغییر کرده است و جوان ها حق دارند یکدیگر را پیش از ازدواج با آگاهی و نظارت خانواده های شان ملاقات کنند اما برخی عقاید اشتباه روزگار گذشته تغییر نکرده است برای مثال هنوز هم برخی خانواده ها به فرزندان شان می گویند علاقه و محبت بعد از ازدواج بوجود می آید و این که هیچ احساسی به طرف مقابل ندارند، دلیل قانع کننده‌ای برای ازدواج نکردن با او نیست اما حقیقت این است که وقتی فردی برای ازدواج با شما پیش قدم می‌شود باید تأثیری بر قلب تان داشته باشد و اگر دیدنش هیچ حسی در شما ایجاد نمی‌کند یا نسبت به او احساس منفی دارید مثلاً قیافه‌اش، جسمش ، صدایش یا رفتارش را نمی پسندید ، نباید با او ازدواج کنید.

البته ازدواج صرفاً با توجه به ظاهر یک نفر یا به قول جوان ها ازدواج بر مبنای عشق در نگاه اول هم درست نیست.

به هر حال کیفیت احساس آدم ها همیشه مثل آن حس خوش نگاه اول نمی‌ماند. شعله های عشق های تند، زود و به ناگهان خاموش می‌شود و آنچه حقیقتاً یک زندگی مشترک را حفظ می‌کند علاقه قلبی متعادل، وفاداری و تعهد است که معمولاً در عشاق پر تب و تاب و شتابزده ، از آن خبری نیست.

مریم یوشی زاده – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
۰
۰
اگر اینطور باشد هیچوقت از پسری خوشمان نمی آید چون مردها مثل زن ها خوش قیافه نیستند عاملی كه باعث می شود زن به طرف مرد كشیده و از او خشنود شود بستگی به صحبت ها و عقاید او دارد همانطور كه میگویند مردها با چشم و زنها با گوش عاشق می شوند . بسیار شده كه از قیافه مردی منزجر بوده ایم ولی وقتی پای صحبت های او نشسته ایم طرز فكرمان به طوری محسوس تغییر می كند . پس نگویید باید از قیافه خوشتان بیاید قیافه زیباترین عروسك ها هم بعد از یك یا دو روز برایمان عادی می شود . اصل آن است كه زن بفهمد تا چه میزان مرد می تواند به نیازهای عاطفی او پاسخی منطقی دهد . بد قیافه ترین افراد با اخلاق نیكو پسندیده ترین هستند .

نیازمندی ها