«جام‌جم» وضعیت تولید و صادرات محصولات آبزی را بررسی می‌کند

صید۶۵۰میلیون دلاری شیلات ازدریا

درخواست شیلات هرمزگان

صیادان، مرزها و حریم‌های بین‌المللی را رعایت کنند

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به ضرورت و لزوم رعایت مرزها و حریم‌های بین‌المللی در دریاها از صیادان خواست تا با دقت بیشتری مرزها و حریم‌های بین‌المللی را رعایت کنند.
کد خبر: ۶۸۰۹۳۹
صیادان، مرزها و حریم‌های بین‌المللی را رعایت کنند

پرویز محبی افزود: عمده نگرانی از وضع ذخایر آبزیان خلیج‌فارس هجوم عاملان صید غیرمجاز به دریا، آلودگی رودخانه‌ها، پایین بودن میزان بازسازی ذخایر نسبت به حجم برداشت از دریاست که نیازمند توجه ویژه مردم و مسئولان به این مهم است.

وی با بیان این‌که تقویت و ارتقای نیروی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان راهی موثر برای مبارزه با صید غیرمجاز و همچنین ایجاد صید و صیادی پایدار و مسئولانه است، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی باید در اولویت کارهای یگان حفاظت منابع آبزیان باشد.

محبی عنوان کرد: حراست از دریا، منابع آبزیان و حقوق صیادان مهم‌ترین وظیفه این یگان است که بی‌شک دستیابی به این مهم از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی به شکل مطلوب‌تری تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: تقویت ناوگان حمل و نقلی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در ساحل و دریا، رفع فرسودگی تاسیسات و ادوات این یگان، تامین نیروی انسانی، تاکید بر رعایت تقویم زمانی صید، تطبیق مجوزهای صید با شناورهای صیادی و ایجاد زمینه مناسب برای ثبت اطلاعات شناورها هنگام ورود و خروج از بنادر صیادی از مهم‌ترین مباحث در این زمینه است.

محبی با بیان این‌که بالغ بر 2800 مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون از سوی این یگان صورت گرفته است، یادآور شد: در این میزان بازرسی 86 فروند شناور کلاس لنج و قایق توقیف شده است.

وی با اشاره به کشف بیش از 9650 کیلو آبزی افزود: بالغ بر 9500 کیلوگرم آن ماهی و بقیه را میگو تشکیل می‌دهد.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: کشف بیش از 3190 طاقه تور منوفیلامنت، 44 تخته صید ترال، 2740 متر طناب، 51 عدد لنگر و بازداشت بیش از 64 نفر متهم ایرانی و بیگانه از دیگر اقدامات یگان حفاظت منابع آبزیان از ابتدای سال 93 تا کنون بوده است.‌ (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: صید شیلات هرمزگان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها