آتش‌سوزی باغ‌های مرکبات در بندرعباس

باغ های مرکبات منطقه چاهکل سیاهو شهرستان بندرعباس از پیش از ظهر امروز (سه شنبه) دچار آتش سوزی شده و تا این لحظه هنوز مهار نشده است.
کد خبر: ۶۸۰۴۹۳
آتش‌سوزی باغ‌های مرکبات در بندرعباس

فرماندار بندرعباس در این باره به ایرنا گفت:برای مهار این آتش سوزی ، نیروهای امدادی و آتش نشانی از ایستگاه های برون شهری و درون شهری بندرعباس به منطقه اعزام شده اند.

احمد مرادی ادامه داد:فرمانداری ،ستاد حوادث غیرمترقبه استان و استانداری هرمزگان در حال بررسی وضعیت بوده و تلاش برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد:هرچند هنوز تعیین مساحت و محدوده آتش سوزی امکان پذیرنیست اما به نظر می رسد وسعت منطقه حریق ،عملیات اطفا و مهار را با پیچیدگی ها و دشواری هایی مواجه کرده است.

فرماندار بندرعباس که خود راهی منطقه آتش سوزی شده است ، اظهار کرد:نیروهای هلال احمر و آمبولانس برای انتقال مصدومان احتمالی به منطقه رهسپار شده اند و تقاضای اعزام بالگرد نیز به مراجع ذی صلاح اعلام شده است.

فرمانده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس هم گفت: برای مهار این آتش که هنوز علت آن مشخص نیست دو دستگاه خودروی ایستگاه شماره هشت آتش نشانی به منطقه اعزام شده است.

فرجام دانش افزود:آتش سوزی در ساعت 13 و 11دقیقه در منطقه چاهکل حادث شده اما به دلیل واقع شدن این منطقه در مسیری سخت گذر ، دسترسی خودروهای آتش نشانی به آن دشوار است.

وی بیان کرد:با توجه به گزارش های اولیه مبنی بر وسعت منطقه آتش سوزی ، مردم این منطقه خواستار اعزام بالگرد و هواپیما برای اطفای آتش هستند.

روستای چاهکل در فاصله حدود 120کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است و باغ های مرکبات و به ویژه میوه نارنگی آن بیش از سایر گونه ها معروف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها