وزیرآموزش و پرورش دولت نهم ،به دخالت اطرافیان احمدی نژاد در عزل و نصب ها اشاره کرد و اظهار داشت: اطرافیان ایشان که در ستادها بودند اسم می‌دادند که فلانی را مدیرکل فلان استان بگذار. من هم یک کمیته انتصابات بیست نفره تعیین کرده بودم و هر کسی که پیشنهاد می‌کردند، آن کمیته بررسی می‌کرد و نظر نهایی را ارائه می‌کرد اماهیچ کدام هم امتیاز نیاوردند.
کد خبر: ۶۷۸۲۹۹
دخالت اطرافیان احمدی نژاد در عزل و نصب ها

محمود فرشیدی در گفتگو با نامه نیوز تاکید کرد: احمدی نژاد خودش سیاسی کاری می‌کرد ولی انتظار داشت وزرا در این زمینه‌ها فعالیت نکنند. در حقیقت می‌خواست کاپیتان سیاسی دولت خودش باشد. این در معنای انقلابی بودن و اینکه وزرا به کارهای مردم برسند خوب است اما به معنای اینکه بقیه کار نکنند و تو خودت به فکر مجلس باشی، برای دولت بعدی برنامه ریزی کنی، کار خوبی نیست.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به جلسات کمیسیون فرهنگی دولت سابق که با حضور مشایی برگزار می شد اشاره کرد و اظهار داشت: از همان جلسات احساس کردیم حرف‌های ما با حرف‌های آقای مشایی باهم فاصله دارد. ما اعتقاد داشتیم در زمینه فرهنگی باید تفکر امام و رهبری را که مسیر را برای ما مشخص کرده است بررسی کنیم و بر اساس آن ببینم چه کارهایی و خدمات می‌شود انجام داد. ولی فضای آقای مشایی، فضایی دیگری بود و چیزهایی می‌گفت که برای ما تعجب آور بود.

وی تصریح کرد: یادم هست از تعریف انسان و این چیزها سخن می‌گفت. ولی به بدیهیاتی که همه ما بر روی آن اتفاق نظر داشتیم، معترض بود. مانند حرف‌هایی که می‌گفت دوره اسلام تمام شده است.

اشتباه روحانی از نظر فائزه هاشمی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران به موضوع یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: آقای روحانی در مسئله یارانه‌ها اشتباه کرد؛ اگر بخواهد به این شکل ادامه پیدا کند هیچ‌وقت مسئله اقتصاد درست نمی‌شود.

به گزارش فارس، فائزه هاشمی عنوان کرد: پول دادن به مردم راه‌حل خوبی برای درست کردن اقتصاد نیست، رئیس جمهور باید یارانه را قطع کند و فقط به قشر مستضعف و کم‌درآمد و محروم بدهد و به جای آن بخش تولید، درمان و سایر بخش‌ها را تقویت کند.

وی عصر سه‌شنبه در جمع عده‌ای از اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمد، خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: باید در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با وحدت حرکت کنیم. باید محدودیت‌های دولت آقای روحانی را درک کرده و با حضور پررنگ خودتان حرکت مردم در ۲۴ خرداد را ادامه دهید.

آمریکا باید با ایران تعامل کند

نشریه "اینترنشنال پالیسی دایجست" نوشت: آمریکا برای رسیدن به یک توافق قابل قبول نهایی با ایران باید با این کشور تعامل کند نه این که در صدد امتیازگیری بیشتر برآید و این کشور را در تنگنا قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نشریه "اینترنشنال پالیسی دایجست" در مقاله ای با عنوان «آیا معامله هسته ای ایران محکوم به شکست است؟» نوشت:ایران و گروه پنج بعلاوه یک به یک توافق تاریخی موسوم به طرح مشترک اقدام رسیدند.بسیاری از کشورها از این توافق استقبال کردند.اما کسانی نظیر مقامات عربستان و اسرائیل در خصوص توافق نهایی ابراز نگرانی و تردید کرده اند.

از سال 2002 به بعد آمریکا و اروپا تحریم هایی علیه ایران وضع کردند.اما ایران مکرراً گفته است که حق غنی‌سازی برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

"اینترنشنال پالیسی دایجست" نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور جدید تلاش کرد روابط با غرب را عادی سازد و بن‌بست موجود در مذاکرات دیپلماتیک را بشکند.نتیجه این تلاش ها ، توافقنامه موقت ژنو بود. اما تاکید آمریکا بر استفاده از نیروی نظامی علیه ایران در صورت شکست دیپلماسی نگران کننده است.

جان کری سه روز بعد از امضای توافقنامه موقت گفت که آمریکا آماده است در صورت عمل نکردن ایران به تعهداتش واکنش نظامی نشان دهد.این اظهارات غیرمسئولانه به نفع تلاش ها برای یافتن یک راه حل قابل قبول دوجانبه نیست و ممکن است باعث شود طرفین در تعهدات خود تجدید نظر کنند.

ماجرای فداکاری خاتمی در حق احمدی‌نژاد

نماینده پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد، توضیحاتی را پیرامون فک پلمب هسته‌ای ایران در سال 2005 توسط دولت خاتمی ارائه کرده است.

علی خرم در گفت‌وگو با تابناک می‌گوید: در آن دوران هنوز دولت احمدی‌نژاد سر کار نیامده بود. در کمیته‌ای که برای این موضوع شکل گرفت به آقای خاتمی گفته شد که می‌توانیم فک پلمب کنیم. به ایشان عرض شد که اگر شما صلاح نمی‌دانید، بگذارید در دولت بعد این فک پلمب انجام گیرد. ایشان گفتند نه، در همین دولت این اتفاق بیفتد که دولت بعد بتواند ادعا کند که این اقدام توسط دولت قبل انجام شده است و تمام تقصیر به گردن این دولت بیفتد تا دولت بعدی بتواند ‌عذر و بهانه‌ای داشته باشد.

وی اضافه می‌کند: در آن موقع نه پرونده ایران به شورای امنیت رفته بود و نه تحریم‌ها بر ایران تحمیل شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
۰
۰
مردم سال 88 فداكاری خاتمی را دیدند!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
۰
۰
آقای وزیر چرا این حرفها را موقعی كه در قدرت بودید نگفتید؟
ترسیدید كه عزل شوید؟
چقدر قدرت برای بعضی ها لذت بخش است!
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
۰
۰
رضا جان حرفت خیلی با معنا و جالب است

نیازمندی ها