اعدام مه آفرید امیر خسروی، متهم اصلی پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.
کد خبر: ۶۷۷۴۲۱
بازتاب جهانی اعدام مه آفرید

تلویزیون بی بی سی با پخش گزارشی در این باره گفت: خبر اعدام مه آفرید امیر خسروی غیرمنتظره بود دست کم از نظر وکیلش که گفت حکم بدون اطلاع او اجرا شده است، اعدام مه آفرید امیرخسروی یادآور سرنوشت فاضل خداداد است اولین مجرم اقتصادی ایران که در سال 74 13 به جوخه اعدام سپرده شد.

تلویزیون آمریکا نیزگفت: مه آفرید امیرخسروی صبح روز شنبه سوم خرداد ماه در زندان اوین تهران اعدام شد،متهم ردیف اول پرونده مشهور فساد مالی که به پرونده سه هزار میلیارد تومانی مشهور بود.

مه آفرید امیرخسروی صاحب مجموعه گروه امیرمنصور اریا نخستین فردی است که در رابطه با پرونده ای که از مرداد ماه سال 1390 رسیدگی به آن اغاز شده بود به پای چوبه دار برده شد ، سه متهم دیگر این پرونده به اعدام دو نفر به حبس ابد و چند متهم هم به انفصال از خدمت و حبس های درازمدت محکوم شدند.

شبکه خبری فاکس نیوز، نوشته است: مه آفرید امیرخسروی، با اختلاس ۲.۶میلیارد دلاری، بزرگترین کلاه بردار بعد از تاریخ انقلاب اسلامی ایران، روز شنبه اعدام شد. این شبکه خبری اظهارات غلامعلی ریاحی، وکیل مه آفرید را نیز مورد توجه قرار داده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز با اشاره به اعدام متهم اختلاس ۲.۶میلیارد دلاری، می نویسد:« در جریان این اختلاس ۷بانک ایران و در راس آن بانک ملی ایران دست داشتند که مدیر آن پس از افشای این اختلاس از کشور گریخت. هنگامی که افشا شد در این فساد برخی از افراد با همکاری مدیران بانکی به دستبرد منابع خزانه ملی ایران دست زدند، برای ماه ها این جنجال وجود داشت که بسیاری از افراد این پرونده مجازات نخواهند شد.

همچنین وبسایت خبری مرکوری امارات نیز، در این زمینه نوشته است: «امپراطوری امیرخسروی شامل ۳۵کارخانه می شد؛ از آب معدنی گرفته تا باشگاه فوتبال و واردات گوشت از برزیل. این فساد از سال ۲۰۰۷ آغاز شد. در جریان این پرونده ۳۹نفر محاکمه شدند که از این تعداد ۴نفر محکوم به اعدام، ۲نفر حبس ابد و باقی نیز محکوم به ۲۵سال زندان هستند.»

آمریکا: با ایران به توافق می‌رسیم

یکی از نکات بسیار قابل توجه درباره دور اخیر مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 این بود که با وجود عدم حصول پیشرفت در مذاکرات و آغاز نشدن روند نگارش متن توافقنامه نهایی، مقامات دو طرف با قاطعیت تمام از مثبت بودن فضا و فراهم بودن شرایط برای رسیدن به توافق سخن می گویند. اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی که به تازگی منتشر شده نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

به گزارش «تابناک»، یک مقام ارشد آمریکایی به روزنامه «واشنگتن پست» گفت: با وجود باقی بودن شکاف های مهم میان ایران و کشورهای 1+5 بر سر برنامه هسته ای ایران، «مذاکرات در مسیری جدی حریان دارد» و روند نگارش توافقنامه جامع به زودی آغاز خواهد شد.

این مقام ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، ضمن اتخاذ ادبیاتی اطمینان آمیز که در میان مقامات آمریکایی کم سابقه بوده، می گوید: «من یقیناً اطمینان دارم که ما می توانیم تا بازه زمانی 20 ژوئیه روند توافق را کامل کنیم».

البته وی در ادامه ضمن تکرار ادعاهای برخی مقامات دیگر ایالات متحده اظهار داشته این ایران است که باید تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کند که برخی از این تصمیمات «بسیار دشوار» است.

برادری منافقین و تروریستهای سوری

رئیس ائتلاف معارضان سوری در دیدار با «مریم رجوی»، از سرکردگان گروه تروریستی منافقین در پایتخت فرانسه، این گروهگ را برادران معارضان سوریه خواند.

به گزارش فارس ،احمد جرباء نیز در این دیدار با استقبال از عملکرد سازمان تروریستی منافقین گفت: سرنوشت منافقین و مخالفان بشار اسد در سوریه به هم گره خورده است.

سازمان منافقین طی سالهای گذشته عملکرد بسیار خشنی داشته‌‌اند و سال‌ها در فهرست سازمان تروریستی قرار داشت و پس از ادعاهای بی اساس در مورد برنامه هسته‌ای ایران و به راه انداختن جنگ روانی بر علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشور، از لیست سازمان تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا بیرون آمد.

تولد «روسیه جدید» دراوکراین

جدایی طلبان اوکراین بر سر تاسیس نظامی جدید در شرق این کشور با عنوان "روسیه جدید" که متشکل از دو منطقه "دونتسک" و "لوهانسک" است، به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، رسانه های محلی اوکراین، اعلام کردند رهبران جدایی طلبان که به اسم "جمهوری خواهان مردمی" شناخته می شوند و نمایندگان شش و نیم میلیون تن هستند، اعلام کردند مناطق دونتسک و لوهانسک در نظامی جدید موسوم به "روسیه جدید" متحد می شوند. آنها توافقنامه ای در این باره در شهر دونتسک به امضا رساندند.

این اقدام جدایی طلبان که یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری اوکراین صورت گرفت، یک عمل تحریک آمیز علیه مقامات دولت موقت طرفدار غرب در کیف است. دولت کیف اکنون در حال اجرای طرحی موسوم به "مبارزه با تروریسم" علیه نیروهای طرفدار مسکو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
دكتر مثبت
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
۰
۰
همشونو باید اعدام كنن. جای همچین آدمهایی روی زمین نیست.

اما یه سوال دارم. اون پولهایی كه بالا كشیدن رو پس گرفتن؟!
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
۰
۰
خیلی عجیبه،اختلاس زمان دولتهای قبلی هم بود ولی حكم اعدامشون صادر كه نشد هیچ بلكه صاحب پست و منصب هم هستند، انصاف و عدالت شرط لازم برای قاضی،بی عدالتی باعث دلسردی مردم میش
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
۰
۰
بالاخره ماهیت تروریستهای سوریه هم روشنتر شد هر دو گروه آدم كش هردو گروه مزدور غربیها هردو قاتل بمب گذار نمی دانم كدام عقل سلیم اجازه میدهد به كسانی كه هنوز به راس حكومت نرسیده با بمب و اسلحه مردم كشور را قتل عام میكنند اگر این منافقین تكفیریها دست شان به حكومت كشوری برسد نسل كشی راه می اندازند مثل طالبان و القاعده.در واقع میشود گفت پیوند دو گروه خبیث منافق آدمكش جانی بی دین نوكر امریكا انجام گرفت خداوند به ملتهای مظلوم سوریه و ایران و منطقه رحم كند
ایرانی خدا پرست
Germany
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
۰
۰
1-خدای همه ادیان الهی یكی است دعوا سر آدمهائی است كه منافعشان در دین فروشی است اصلا خدا را رها كرده وبه بنده خدا چسبیده اند با دلایل مضحك (زرتشتی-یهودی-مذاهب عیسوی- مذاهب..........)
2-واقعا گروه مجاهدین فكر میكنند جایی در دل مردم دارند .درست مثل حزب توده در گذشته شما برای رسیدن به هدف به دشمنان ایران كمك كردید وباعث كشتار تلافی جویانه جوانان ساده دل شدید هر چند به غلط.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها