مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا بعد از انصراف روزهای آخر لبنان با حضور شش تیم و با یک روز تاخیر آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۷۹۲۷
2 برد بسکتبالیستهای جوان در شروع مسابقات غرب آسیا

سایت جام جم ورزشی - لبنانی ها که درگیر مرحله نهایی لیگ خود هستند از بازیهای غرب آسیا که انتخابی مسابقات کاپ آسیا در ووهان چین است، انصراف دادند تا با اتمام لیگ برای جام ویلیام جونز چین تایپه آماده شوند. ایران هم با توجه به صعود مستقیم به مسابقات کاپ آسیا، بازیکنان جوان زیر 18 سال را برای کسب تجربه راهی رقابت با بزرگسالان غرب آسیا کرد.

جوانان ایران در روز اول با نتیجه 59 بر 56 فلسطین را بردند. محمد یوسف وند سنتر تیم با 19 امتیاز بهترین بازیکن این دیدار بود.

یمن یکی از ضعیفترین تیمهای منطقه دومین حریف ایران بود که با نتیجه 76 بر 39 از زیر 18 ساله های ایرانی شکست خورد. ایران و اردن تنها تیمهای بدون شکست مسابقات در روز سوم با هم دیدار کردند. اردنی ها که با مربیگری ترومن در غرب آسیا شرکت کردند قویترین تیم این دوره به حساب می آیند.

تیمهای سوریه و عراق دیگر تیمهای شرکت کننده در بازیها نیز هر کدام یک برد و یک باخت داشته اند. تیم سوریه که بعد از مدتها جنگ داخلی با کنار رفتن بازیکنان با تجربه سالهای گذشته در غرب آسیا شرکت کرده و دوران بازسازی را می گذراند، چهارمین حریف جوانان ایران است.

برنامه بازیهای امروز:

یمن – فلسطین

ایران – سوریه

اردن – عراق

-----------------

آندری بلچ آمریکایی، جایگزین مایکل دوتیت در فیلیپین

مجلس سنای فیلیپین با تابعیت بلچ بازیکن آمریکایی شاغل در NBA برای جام جهانی اسپانیا موافقت کردند.

آندری بلچ با گرفتن 20 رای موافق و بدون رای مخالف در سنای فیلیپین مورد موافقت رسمی برای تابعیت این کشور و حضور در جام جهانی 2014 اسپانیا با لباس فیلیپین قرار گرفت. تنها امضای رئیس جمهور فیلیپین برای تایید نهایی سنتر 211 سانتی متری آمریکایی باقی مانده است.

بلچ در دور دوم درفت سال 2005 از طریق واشنگتن ویزاردز وارد NBA شد و در این فصل نیز با تیم بروکلین ننتز میانگین 11.2 امتیاز و 5.3 ریباند داشت.

فیلیپین در سالهای گذشته با حضور مایکل دوتیت آمریکایی در مسابقات آسیایی شرکت می کرد.

سنگال، پورتوریکو، آرژانتین، یونان و کرواسی با فیلیپین در گروه ب جام جهانی هم گروه هستند.

بعد از اتمام سوپرلیگ ایران بحثهایی هم در مورد علاقه جاناتان گیبسون بازیکن آمریکایی پتروشیمی برای بازی در تیم ملی ایران مطرح شد که با توجه به قوانین ایران و همچنین ملیت این بازیکن از پایه غیر ممکن به نظر می رسید.

همایش شورای راهبری بسکتبال برای دوران بعد از مشحون!

شورای راهبردی بسکتبال روز ششم تیر در همایشی با حضور جمعی از پیشکسوتان و مربیان بسکتبال در مورد آینده این رشته با پایان دوران ریاست چهار ساله محمود مشحون به بحث و تبادل نظر می پردازد. این شورا راهکارهای پیشرفت بسکتبال و همچنین کاندیداهای احتمالی برای انتخابات چند ماه بعد فدراسیون را بررسی می کند.

دوران ریاست محمود مشحون رئیس فعلی فدراسیون روز 27 تیرماه به پایان می رسد اما وزارت ورزش با توجه به در پیش بودن بازیهای جام جهانی و همچنین مسابقات آسیایی اینچئون مهلت سه ماهه ای به فدراسیون داده است تا لطمه ای به کار تیم ملی نخورد.

بازگشت بچیروویچ به ایران

مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال روز دوشنبه پنجم خرداد از سفر نزدیک به دو هفته ای به کشور خود بازگشت و بلافاصله نیز جلسه ای با مسئولان فدراسیون در مورد برنامه ها و اردوهای تیم ملی برگزار کرد. سفر بچیروویچ به اسلوونی همزمان با ورود تور اروپایی کاپ جام جهانی به پایتخت این کشور بود. تور اروپایی کاپ معروف به نایسمیت از کشور ایتالیا شروع شد و لیوبلیانا پایتخت اسلوونی دومین مقصد این تور بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها