آیت الله آملی لاریجانی:

نگاه به ظواهر دنیا باید قرآنی باشد

شنیدن تلاوت قرآن با 70 لحن در تهران

سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، در منطقه ولنجک تهران از امروز میزبان سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است؛ مسابقاتی که قاریان و حافظان بیش از 70 کشور جهان را به پایتخت ایران اسلامی کشیده است.
کد خبر: ۶۷۷۵۵۲
شنیدن تلاوت قرآن با 70 لحن در تهران

به گزارش جام‌جم، مراسم افتتاحیه این رویداد مهم قرآنی درحالی امروز ساعت 17 در سالن اجلاس کشورهای اسلامی آغاز می‌شود که بیش از 1300 کارت دعوت برای مسئولان کشوری و لشکری، نمایندگان خبرگان رهبری، اعضای شورای نگهبان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ائمه جمعه و جماعات، نخبگان قرآن و هنرمندان ارسال شده است آن طور که پیش از این اعلام شده و سنت این مسابقات است در مراسم افتتاحیه رئیس‌جمهور سخنرانی می‌کند و سران دیگر قوا هم در روزهای برگزاری و اختتامیه مهمان این رویداد مهم قرآنی خواهند بود و سرانجام برگزیدگان و شرکت‌کنندگان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند.

در سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم قاریان و حافظان بیش از 70 کشور جهان به رقابت می‌پردازند که امسال شاهد حضور چشمگیر شرکت‌کنندگان از کشورهای غیراسلامی هستیم.

جعفر فردی از استان تهران به عنوان قاری و بهزاد هژبری از اردبیل هم نمایندگان کشورمان در این رویداد مهم قرآنی هستند که همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام (ص) روز سه‌شنبه تلاوت خود را آغاز می‌کنند.

در این دوره از مسابقات قرآنی 16 نفر از داوران برجسته از ایران و کشورهای اسلامی به همراه سه نفر از اعضای هیات رئیسه فنی مسابقات، امر مهم قضاوت را برعهده خواهند داشت. بر این اساس استادان شیخ طلال المسمار از کشور لبنان، شیخ رافع محمد جواد العامری از عراق، دکتر احمد نعینع، استاد محمد احمد ابراهیم بسیونی و استاد محمدعبدالوهاب الطنطاوی خضر از مصر، شیخ منیر محمد العقله از سوریه، شاه الازهری از پاکستان، فضلان زین‌الدین از اندونزی، سمیح احمد خالد العثامنه از اردن، مهمت‌علی ساری از ترکیه و بوسعده عمر از الجزایر به عنوان 11 داور از 9 کشور اسلامی به عنوان داوران غیرایرانی سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور خواهند یافت. همچنین عبدالرسول عبایی (رئیس هیات داوران)، هاشم روغنی، محمدعباسی و شهریار پرهیزگار، ابوالفضل علامی، علی‌اکبر حشمتی، حجج اسلام درایتی و شهیدی‌پور به‌عنوان داوران و ناظران ایرانی سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم انتخاب شدند.

در کنار مراسم افتتاحیه مسابقات، امروز نمایشگاه بزرگ قرآن با برپایی بیش از 60 غرفه با حضور هنرمندان مختلف افتتاح خواهد شد. یکی از برنامه‌های جنبی مسابقات امسال، برپایی کارگاه‌های آموزشی است. در همین زمینه قرار است 80 کارگاه آموزشی با حضور صاحب‌نظران علوم دینی و قرآنی برگزار شود.

در کنار سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی، دو اتفاق مهم قرآنی دیگر نیز رخ خواهد داد؛ نخست برگزاری مراسم پایانی هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در روز دهم خرداد است که با حضور 15 کشور جهان و بیش از 700 اثر برگزار می‌شود و دیگری برگزاری پنجمین همایش بانوان قرآنی در روز هفتم خرداد است که در آن از 14 بانوی قرآنی تجلیل می‌شود.

افتتاحیه و اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن علاوه بر شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو‌قرآن به طور زنده از یکی دیگر از شبکه‌های رسانه ملی نیز پخش و روند مسابقات نیز از سوی شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن به صورت زنده و مستمر روزانه پیگیری می‌شود.

این مسابقات تا دوازدهم خرداد ادامه دارد و در آن روز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد. شرکت‌کنندگان سیزدهم خرداد به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها