وزیر نیرو گفت: کار انتقال آب از سد رودبال به شهرستان‌های داراب و زرین دشت پس از اتمام ساخت تصفیه‌خانه آب آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۶۶۷۷

حمید چیت‌چیان در مراسم بهره‌برداری از سد رودبال گفت: کار احداث تصفیه خانه شهرستان داراب و زرین دشت آغاز شده و تا به حال حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت سد رودبال داراب از سال ۱۳۸۲ شروع و ۳۳۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.به گزارش ایسنا، وزیر نیرو هدف از احداث این سد را تامین آب شرب و مصارف صنعتی شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، استهبان و فسا بیان و اضافه کرد: سد رودبال امکان ذخیره‌سازی ۸۰ میلیون مترمکعب آب را فراهم خواهد کرد.

چیت‌چیان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب سد رودبال به استهبان و فسا، درخصوص برنامه وزارت نیرو برای مقابله با بحران آب، گفت: برای مدیریت برداشت آب از شریان‎ها، چاه‎ها و منابع زیرزمینی برنامه‌ریزی‌هایی دقیق داریم. در صدر این فعالیت‌ها مجهز کردن چاه به برق و نصب کنتورهای هوشمند است که به این ترتیب می‌توان به میزانی که پروانه صادر شده، اجازه برداشت آب از هر چاه را داد.

وی با ابراز امیدواری درخصوص این‌که همکاری وزارت جهاد کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و اجرای سیستم‌های آبیاری جدید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اطمینان داریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان قادر خواهیم بود مصرف آب را بهینه کنیم بدون این‌که تولید محصولات کشاورزان و همچنین درآمد آنها کاهش پیدا کند.

وی درخصوص بی‌آبی ۵۰۰ روستای استان فارس که اکثریت آن در شهرستان داراب قرار دارد نیز گفت: چندسالی بود که ردیف ملی اعتباری برای وزارت نیرو به منظور تامین آب شرب برای روستاها پیش‌بینی نشده بود و این میزان در قالب اعتبارات استانی بود، اما در بودجه ۹۳ با همکاری دولت و نمایندگان مجلس این ردیف لحاظ شده و از امسال برای تامین آب شرب روستاها بودجه اختصاص خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها