زن و مرد هندی در حالی به قتل دانشجویی ایرانی در ایتالیا اعتراف کرده‌اند که دستگاه قضایی خواستار انتقال متهمان به ایران و محاکمه آنها شده است. این زن و مرد پس از خفه کردن مهتاب ساوجی جسد او را در کانال آبی رها کرده بودند.
کد خبر: ۶۷۵۸۸۶

به گزارش مهر، تحقیقات هنگامی آغاز شد که چندی قبل یک زن پیشخدمت سی ساله و مرد بیست و هشت ساله دربان هتل به عنوان همخانه‌های مهتاب، ناپدید شدن وی را به پلیس گزارش دادند.

چند روز پس از این گزارش، جسد مهتاب در حالی پیدا شد که در یک چمدان نسبتا بزرگ قرار داشت و در کانال آبی در شهر ونیز رها شده بود. پیدا شدن جسد بیشتر به یک معجزه شباهت داشت زیرا عاملان جنایت قصد داشتند با رهاکردن چمدان در کانال آبی که به اقیانوس راه داشت، کاری کنند که هیچ‌وقت جسد پیدا نشود، اما طبق بررسی‌های پلیس، زمانی که چمدان راه اقیانوس را در پیش گرفته بود، به پره‌های یک قایق تفریحی برخورد کرده و تغییر مسیر داده بود.

صاحب این قایق بعدها به پلیس گفت، هنگام عبور از کانال آب متوجه برخورد چمدان به پره‌های قایق شده بود، اما تصور نمی‌کرد که داخل چمدان جسدی جاسازی شده باشد.این چمدان بعد از تغییر مسیر، به کناره‌های کانال نزدیک شد و آنجا بود که توجه یک نفر را جلب کرد و وی بعد از بازکردن چمدان، با جسد بی‌جان دختر ایرانی در داخل آن روبه‌رو شد.

پلیس ایتالیا به دلیل وضع جسد هنگام پیدا شدن به ایرانی‌ها مظنون بود و این که شاید مهتاب در یک ماجرای عشقی کشته شده است.اما در ادامه تحقیقات از خط تلفن همراه مهتاب و با استفاده از فیلم‌های گرفته شده توسط دوربین‌های ایستگاه قطار مرکزی ونیز مشخص شد دو همخانه مهتاب، قاتلان دختر دانشجوی ایرانی هستند.

این زوج قاتل پس از به قتل رساندن مهتاب ساوجی، جسد او را در یک چمدان گذاشته و تا ونیز حمل کرده بودند.

بر اساس شهادت راننده تاکسی که این زوج قاتل را همراه چمدان بسیار سنگین به مقصد رسانده بود، این افراد از ایستگاه قطار تا نزدیکی این کانال آب در خیابان قبرس ونیز که مسیر کوتاهی است 500 یورو کرایه پرداخت کرده بودند که این شهادت در تکمیل تحقیقات پلیس نقش بسزایی داشت.

زوج متهم پس از دستگیری اظهارات ضد‌ و نقیضی درباره مرگ مهتاب مطرح کردند و مدعی شدند مهتاب را نکشته‌اند و آنها با جسد بی‌جان او در خانه روبه‌رو شده و برای این که پلیس به آنها شک نکند، تصمیم گرفته بودند جسد را در چمدان گذاشته و آن را به ونیز برده و در کانال آب رها کنند.

در ادامه تحقیقات پلیس ایتالیا سرانجام متهمان به ارتکاب جنایت اعتراف کرده و مدعی شدند، دختر ایرانی را با زنجیر خفه کرده‌اند. این اعترافات در حالی مطرح شد که متهمان در ادامه تحقیقات اعترافات متناقض دیگری را مطرح کرده و انگیزه‌شان از قتل مشخص نیست.

خانواده مهتاب نیز با مراجعه به مجتمع قضایی امور بین‌الملل به طرح شکایت در این زمینه پرداختند. قاضی پرونده نیز در نامه‌ای به دستگاه قضایی ایتالیا خواستار رسیدگی به این شکایت و ارائه گزارشی درباره رونده پرونده شد.در این نامه درخواست شده است متهمان برای محاکمه تحویل دستگاه قضایی ایران شوند که تاکنون در این زمینه پاسخی از سوی دادگستری ایتالیا ارائه نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها