ورق زدن خاطرات در گفت‌وگو با یکی از بازیگران

«ساعت خوش» هنوز تازگی دارد

نعیمه نظام‌دوست که این روزها دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه‌ی پا شده و مدتی در بیمارستان بستری بود،‌ با ابراز تاسف نسبت به خبر درگذشت علی سمنانی، تهیه‌کننده «ساعت خوش»، به بیان خاطراتی از این سریال که در سال 73 ساخته شده بود، پرداخت.
کد خبر: ۶۷۴۲۷۴
«ساعت خوش» هنوز تازگی دارد

این بازیگر در خصوص سریال «ساعت خوش» و خاطره‌ای که با عوامل آن از جمله مرحوم علی سمنانی داشته است‌، گفت: حضورم در این سریال جزو اولین کارهای حرفه‌ای‌ام بود. علی سمنانی، امیر سمنانی‌ و مهران مدیری‌ یک گروه موفقی را به وجود آورده بودند که «ساعت خوش» بود. مجموعه‌ای که از آن شاهد بازیگرانی چون رضا عطاران، ارژنگ امیرفضلی‌ و بسیاری دیگر از بازیگران طنز هستیم.

او ادامه داد: گروه «ساعت خوش» با تلاش فوق‌العاده واقعا با عشق کار کردند و علی سمنانی کمک حال بود.

/Media/Image/1393/01/10/635317371373186989.jpg

نظام‌دوست با اشاره به اینکه «ساعت خوش» اتفاق نویی بود، توضیح داد: علی سمنانی به عنوان تهیه‌کننده این مجموعه فرد بسیار مدیر و روحیه خوبی داشت. اولین باری که کار حرفه‌ای خودم را آغاز کردم، به همان سال‌های 73 و حضورم در «ساعت خوش» برمی‌گردد. حضورم در این مجموعه هشت ماه بیشتر نبود که پس از آن کار متوقف شد و دیگر این همکاری میسر نشد.

او با ماندگار دانستن سریال «ساعت خوش» گفت: در حال حاضر نیز هر بیننده‌ای «ساعت خوش» را می‌بیند، لذت می‌برد و هنوز هم این مجموعه کهنه نیست. ماندگار شدن این سریال به همت تلاش‌های علی سمنانی بود و یک خاطره خوبی که برای ما ماند. عشق من این بود که در آن سال‌ها هفت صبح سر صحنه «ساعت خوش» بروم و تا هشت شب کار کنم. فضای آن موقع بسیار صمیمی و مثبت بود و این به مدیریت علی سمنانی برمی‌گشت.

او با ابراز تاثر نسبت به درگذشت علی سمنانی، خاطرنشان کرد: دلم نمی‌خواست این خبر را بشنوم.

بازیگر «ساختمان پزشکان» همچنین با اشاره به حضور کمرنگ علی سمنانی در سال‌های اخیر در تلویزیون گفت: کسی که کار خوبی را شروع کند توقع دارد کار بعدی‌اش بهتر باشد؛ بنابراین سلیقه‌ها سخت‌تر می‌شود. علی سمنانی نیز چون می‌خواست کار بهتری از «ساعت خوش» بسازد دچار سخت سلیقه‌گی شد هر چند پس از آن نیز چند کار انجام داد اما سر و صدا نکرد. باید بگویم اگر 20 سال دیگر هم آیتم‌های «ساعت خوش» را ببینید، باز هم تازگی دارد. چندی پیش مهران مدیری هم مجموعه‌ای را تحت عنوان «شوخی کردم» کار کرد اما باز هم مثل «ساعت خوش» ماندگار نشد.

نعیمه نظام‌دوست در ادامه درخصوص حادثه‌ای که برایش پیش آمده و نیز وضعیت حال حاضر خود، توضیح داد: به دلیل پریدن از یک ارتفاع، از ناحیه‌ِ مچ پا آسیب دیدم و در بیمارستان بستری شدم که پس از عمل جراحی و چند روز بستری شدن در بیمارستان، مرخص شدم. اما دو ماه دیگر نیز مجددا تحت عمل جراحی قرار خواهم گرفت.

وی در پایان گفت: پیشنهاداتی برای حضور در چند پروژه داشتم که به دلیل حادثه‌ای که برایم پیش آمد آنها را کنسل کردم و تا دو ماه باید استراحت کنم.

سید علی سمنانی، تهیه‌کننده مجموعه طنز «ساعت خوش» در حالی که در راه بازگشت از مسیر شمال بود، در جاده چالوس درگذشت.

سمنانی از تهیه‌کنندگان سال‌های دور تلویزیون است که به واسطه‌ی همکاری با پروژه‌ی «ساعت خوش» نامش در ذهن‌ها باقی مانده است. سکته قلبی علت مرگ سمنانی عنوان شده است. پیکر این تهیه‌کننده پیشکسوت سه‌شنبه (۲۳ اردیبهشت ماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

مرحوم سمنانی در سال 83 با همکاری فردوس حاجیان مجموعه‌ «شهرک اعداد» را برای شبکه تهران ساخت. او در آن زمان تهیه‌ی مجموعه‌ «شهرک اعداد» را برای شبکه پایتخت به ثبت رسانده بود.

مرحوم سمنانی در سال 76 هم مجموعه طنز «سلام سلام» را با بازی بازیگرانی چون مهران غفوریان، نصراله رادش، سعید آقاخانی، یوسف تیموری، نادر سلیمانی، جواد رضویان، رضا عطاران، فاطمه هاشمی، مرحوم پوپک گلدره، نیما فلاح تهیه کرد.

«سلام سلام» همانند «ساعت خوش» به صورت جنگ و قطعات نمایشی بود. این برنامه‌ساز فقید سال‌ها بود که با تلویزیون همکاری نمی‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها