همزمان با دیدار حساس بارسلونا و آتلتیکومادرید در لالیگا که تکلیف قهرمان این فصل را مشخص می‌کند، دو تیم آرسنال و هال‌سیتی در ورزشگاه ومبلی لندن دیدار نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های انگلیس را برگزار می‌کنند تا پرونده رقابت‌های باشگاهی در فوتبال جزیره هم بسته شود.
کد خبر: ۶۷۴۲۲۵

جام حذفی انگلیس یکی از قدیمی‌ترین جام‌های فوتبالی دنیاست که قدمتی صدوچهل‌وچهار ساله دارد. به لحاظ تعداد تیم‌های شرکت‌کننده هم این جام در نوع خودش بی‌نظیر است. به عنوان مثال در رقابت‌های این فصل که تکلیف قهرمان آن در پایان دیدار آرسنال و هال‌سیتی مشخص می‌شود، 737 تیم باشگاهی حضور داشتند. به همین دلیل قهرمانی در جام حذفی همیشه مورد توجه بوده است.

سوای این جایگاه، قهرمانی در جام حذفی این فصل برای آرسنالی‌ها که هزینه زیادی برای جذب بازیکنان سرشناس متحمل شدند از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این فینال برای آرسن ونگر هم با توجه به شایعات جدایی او از جمع توپچی‌ها حیاتی به نظر می‌رسد. ونگر که از سال 1996 روی نیمکت آرسنال نشسته است در این 18 سال 11 قهرمانی برای هواداران آرسنال به ارمغان آورده که از آن جمله باید به چهار قهرمانی در جام حذفی اشاره کرد. در مجموع آرسنال تاکنون ده بار قهرمان جام حذفی شده است که اولین قهرمانی آنها در سال 1930 بود و آخرین آنها هم در سال 2005؛ یعنی 9 فصل پیش.در مقابل هال‌سیتی طی 110 سالی که از تاسیس آن می‌گذرد هیچ جام معتبری را کسب نکرده و درخشان‌ترین عناوینش به یک نایب‌قهرمانی در لیگ دسته دوم، یک قهرمانی در لیگ دسته سوم و یک بار حضور در نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس آن هم در سال 1930 خلاصه می‌شود.

دورتموند - بایرن در فینال جام حذفی آلمان

در شرایطی که دیدارهای بوندس‌لیگای آلمان با قهرمانی بایرن‌مونیخ به پایان رسیده، تکلیف قهرمان دیگر جام فوتبال آلمان را جدال دو تیم بایرن‌مونیخ و بورسیادورتموند در فینال جام حذفی آلمان مشخص می‌کند. دیداری که ساعت 22 و 30 دقیقه امشب به وقت تهران در ورزشگاه المپیک اشتادیون شهر برلین آلمان برگزار می‌شود.

بایرن‌مونیخ در پی قهرمانی در بوندس‌لیگا این بار در پی قهرمانی در جام حذفی آلمان است و پپ گواردیولا قصد دارد چهارمین قهرمانی را در این تیم از زمان بر عهده گرفتن سمت مربیگری بایرن جشن بگیرد. اگر بایرن‌مونیخ در این دیدار ببازد این سومین شکست شاگردان گواردیولا در مقابل دورتموند در این فصل خواهد بود. در جام حذفی فوتبال آلمان تیم بایرن‌مونیخ با 16 قهرمانی رکورددار است و تیم‌های وردربرمن با شش و شالکه با پنج قهرمانی دوم و سوم هستند. تیم دورتموند نیز تاکنون سه بار قهرمان جام حذفی آلمان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها