شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۷۲۴۹۹
تحرکات انتخاباتی هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد

دولت با مراجع درنیفتد!

کیهان در خبری منتشر کرد : یک روزنامه حامی دولت در تنگ کردن فضای انتقاد از عملکرد دولتمردان انتقاد کرد.روزنامه جمهوری اسلامی در تحلیل خود نوشت: اگر در جامعه اسلامی ما حتی مراجع نیز نتوانند نظر شرعی خود را درباره مدیریت‌ها بگویند و بلافاصله بعد از اظهارنظر با تعرض‌های تبلیغاتی مواجه شوند، سایرین چگونه برای آزادی بیان و نظر احساس امنیت کنند؟ همه می‌دانیم که در تشخیص فقهای ما تفاوت‌هائی وجود دارد.

این تشخیص‌ها چه در قالب فتوا و چه در قالب رهنمود و یا ابراز نگرانی می‌توانند ابراز شوند. مسئولین ارشد نظام نیز با در نظر گرفتن همین اختلاف تشخیص‌ها و مصالحی که برحسب مسئولیت‌های خود در نظر دارند و اقتضائاتی که وجود دارد، به تصمیم می‌رسند و به آن عمل می‌کنند.

بدین ترتیب، جایی برای تعرض‌های تبلیغاتی و یا نگرانی افراد دیگر حتی اگر از روی دلسوزی باشد وجود ندارد.

جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر یونسی نوشت: ورود به مسائل غیرضروری از قبیل موضوع پرچم و اینکه آیا شیر و خورشید خوب است یا بد نیز از جمله اقدامات حاشیه‌ای است که نه تنها مفید نیست بلکه عوارض منفی زیادی نیز دارد.این روزنامه حامی دولت در عین حال انتقادهای منتقدان مواضع فرهنگی و سیاسی دولت را متهم بر بداخلاقی کرده اما مصداقی برای این موضوع معرفی نکرده است.

روزنامه جمهوری اسلامی ابراز نگرانی نسبت به مذاکرات هسته‌ای را با این توجیه که تحت نظارت رهبر معظم انقلاب قرار دارد، نکوهش کرده است؛ حال آن که ایشان قبل از همه ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده از یک سو نسبت به بدعهدی و خودبرتربینی طرف غربی و از سوی دیگر نسبت به رسانه‌های مواجب‌بگیری که چهره دشمن را بزک می‌کنند هشدار داده و درعین حال عملکرد مشابه 10 سال پیش در مذاکرات هسته‌ای را موجب طلبکارتر شدن دشمن توصیف کرده‌اند.

این نکته نیز قابل ذکر است که حتی دستگاه‌هایی مانند صداوسیما و قوه قضائیه نیز که رئیس آنها مستقیما از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شود، در معرض نقد و ارزیابی رسانه‌ها هستند.

روحانی ناگزیر است میان ما و اصولگرایان سنتی انتخاب کند

کیهان منتشر کرد : نفوذی فراری حزب مشارکت و نهضت آزادی در دفتر تحکیم می‌گوید: شکایت از دولت روحانی در داخل اصلاح‌طلبان رو به افزایش است.

علی افشاری در عین حال تصریح کرد، روحانی ناگزیر است نهایتاً میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان انتخاب کند.وی در تحلیلی که از سوی سایت خودنویس منتشر شده با بیان اینکه روحانی نمی‌تواند به سمت رویارویی با نظام پیش برود، می‌نویسد: روحانی به اصولگرایان سنتی و شکاف در اردوگاه اصولگرایان امید بسته است. پیوندهای او با بخش عمل‌گرای اصولگرایان به عنوان عضوی قدیمی از جناح راست سرمایه‌ای برای فعلیت بخشیدن به ائتلاف نیروهای میانه‌رو است. منتها این ایده از سال 1384 و همزمان با پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم مطرح بوده ولی منجر به عمل سیاسی نشده است. البته چنین رویکردی باعث نزدیکی نیروهای حد وسط دو جناح قدیمی حکومت گشته ولی حالت استراتژیک پیدا نکرده است. فقط نوعی همنشینی‌های مقطعی و شکننده را به بار آورده که نتوانسته منجر به ائتلاف سیاسی پایدار شود.

وی می‌افزاید: مشکل اصلی نیروهای میانه در هر دو سوی میدان آن است که آنها اگر بخواهند بیشتر به سمت هم بروند با بحران هویت مواجه شده و متحدان سابق خود را از دست می‌دهند. چنین وضعیتی بقاء آنان در میدان سیاست را چالش‌پذیر می‌کند.در ادامه این نوشته آمده است: اصلاح‌طلبان محافظه‌کار، اعتدالیون و حلقه رفسنجانی نیز تنگناهایی برای مقابله مؤثر با اصولگراها دارند. آنها نمی‌خواهند وارد تقابل رسمی و مستقیم با رهبری بشوند.

از سوی دیگر خود این مجموعه‌ها نیز منسجم نیستند. اتحاد پایداری بین آنان وجود ندارد. نوچه افراطیون حزب مشارکت و نهضت آزادی در تشنجات اواخر دهه 70 در ادامه این نوشته یادآور شد؛ روحانی برای جلب مستمر حمایت اصولگرایان سنتی و میانه‌ کار دشواری در پیش دارد. او باید امتیازات لازم را به آن‌ها بدهد و همچنین اصلاح‌طلبان، حلقه‌یاران رفسنجانی و یاران روحانی نیز قبول کنند که موقعیت مسلط این جریان در مجلس دهم را به خطر نیاندازند. چنین چیزی اگر نشدنی نباشد کار خیلی سختی است. چنین اتوریته‌ای در جریان فوق وجود ندارد.

این اصلاح‌طلب فراری افزود: از سویی انتقاد و شکایت در داخل اصلاح‌طلبان از دولت روحانی رو به افزایش است. اخبار پشت پرده حکایت از دلخوری رفسنجانی می‌کند. از سوی دیگر عارف و جمعی از اصلاح‌طلبان تمایل دارند تمایز خود را از روحانی اعلام کرده و در قالب مستقل پا به رقابت‌های انتخاباتی بگذارند. همچنین نزدیک شدن بیشتر روحانی با اصولگرایان میانه‌رو و تعامل با آن‌ها منجر به پدیده‌هایی چون وزیر کشور شدن رحمانی فضلی و عملکرد خنثی استاندارهای منسوب وی می‌شود.

افشاری نوشت: بنابراین با توجه به بحث‌های پیش گفته شده، روحانی ناگزیر از انتخاب تصمیمی راهبردی و تعیین کننده است. ادامه سیاست وسط ایستادن، مانورهای کلامی، محافظه‌کاری در عمل و سیاست نعل و به میخ زدن نمی‌تواند باعث عبور موفقیت‌آمیز وی از گذرگاه‌های پرخطر پیش‌رو شود.

تحرکات انتخاباتی هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد

کیهان در خبری منتشر کرد: یک سایت خبری از فعالیت‌های انتخاباتی هاشمی و احمدی‌نژاد خبر داد.به گزارش مشرق در جلسه انتخاباتی حامیان هاشمی رفسنجانی پیشنهاد داده شده است تا با شعار «مجتهدان جوان، مصلح و مبتکر» در انتخابات خبرگان حاضر شوند.این سایت خبری همچنین نوشت: حامیان هاشمی رفسنجانی به دنبال راه‌اندازی شورای فقهی در شهر قم هستند. آیت‌الله ابراهیم امینی از پذیرش ریاست این شورا امتناع ورزیده و در نهایت یکی از اساتید حوزه به نام لطفی مسئولیت آن را پذیرفته است.

مشرق همچنین خبر داد: محمود احمدی‌نژاد با هدف برقراری ارتباط با سران اصولگرایی اقدام به برقراری تماس تلفنی با تعدادی از چهره‌های اصولگرا نموده است. وی در این تماس‌ها با لحنی عاطفی و با دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه، درخواست برقراری جلسه و دیدار را مطرح می‌کند. تاکنون هیچ یک از چهره‌های اصولگرا دیداری با احمدی‌نژاد نداشته‌اند.

در ادامه این خبر آمده است: در جلسه انتخاباتی حامیان احمدی‌نژاد مطرح شده که ما بدنه اصولگرایی را تا حدود زیادی با خود همراه داریم و تنها مشکل ما عدم همراهی سران اصولگرا و رسانه‌های آنها با ما است. در این جلسه مصوب شد برنامه‌ای طراحی شود تا افرادی که دارای چهره نسبتاً وجیهی در میان اصولگرایان هستند به دیدار سران و مدیران رسانه‌های اصولگرا بروند و از ضرورت وحدت میان اصولگرایان سخن بگویند.
از سوی دیگر به دنبال افشاگری درباره (عبدالرضا-د) که در جلسات حسام‌الدین آشنا و ریاست جمهوری شرکت می‌کند، مقرر شده وی از مدیریت رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد برکنار شود.

ایران تنها پیروز انتخابات عراق

کیهان در خبری دیگر ادعا کرد : یک تحلیلگر مجله آمریکایی نیویورکر اعلام کرد: ایران تنها پیروز انتخابات عراق است.دیکستر فیلکنز که اخیرا سفری به عراق داشته، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان می‌گوید: کسی که به بغداد برود هیچ‌گاه به ذهنش خطور نخواهد کرد که آمریکایی‌ها در عراق حضور داشتند زیرا آمریکایی‌ها بغداد را بدون هیچ جای پایی ترک کردند.

وی با بیان این که ایران تنها پیروز انتخابات پارلمانی عراق است، می‌افزاید: هنگامی که نظامیان آمریکایی در عراق حضور داشتند و مالکی در قدرت بود او توانست همه را به بازی بگیرد. مالکی نظامیان ما را در اختیار داشت اما با ایرانی‌ها هم در ارتباط بود زیرا مالکی قبلا در ایران زندگی کرده است. آمریکایی‌ها از عراق خارج شدند اما ایرانی‌ها آنجا باقی ماندند. ایرانی‌ها در عراق به شدت قوی هستند.تحلیلگر آمریکایی این را هم گفته که «خاورمیانه‌ای که پس از توافق سایکس-پیکو در سال 1919 پدید آمد، از بین رفته است».

تعمیرات اساسی خودروهای فرسوده دولتی ممنوع شد

خراسان نوشت : بر اساس بخشنامه اخیر یک مقام مسئول اجرایی، مقرر شده با توجه به مصوبه سال 1387 کمیسیون ماده 2 قانون نحوه استفاده از اتومبیل های دولتی، خودروهای دولتی با عمر بیش از 15 سال از رده خارج و فرسوده محسوب شده و می بایست مجوز اسقاط آنها از وزارت اقتصاد اخذ شود و بر این اساس، تعمیرات اساسی این خودروها و صدور مجوز پرداخت مبالغ دولتی برای این موضوع ممنوع خواهد بود.

تغییر شرایط واردات غذای سگ و گربه به کشور!

خراسان در خبری منتشر کرد : بر اساس بخشنامه روزهای اخیر سازمان توسعه تجارت به دستگاههای ذی ربط در امر واردات کالا، مقرر شده گروه کالایی مربوط به صدور مجوز ثبت سفارش واردات کالای غذای سگ و گربه به داخل کشور، از رتبه نهم به دهم تغییر کرده و ورود این محصولات با پرداخت دو برابر سود بازرگانی مجاز خواهد بود.

سرمربی‌ای که بنزین می‌فروشد

آرمان نوشت : شنیده شد که محمد یوسف رئیسی، ﻣﺮﺑﯽ ﺗﯿﻢ ﻣﻠﯽ نوجوانان ﮐﺮﯾﮑﺖ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ و ساکن شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان که تا دیروز با پیراهن تیم ملی بر روی صندلی‌های مربیگری کریکت تکیه می‌زد اکنون نشسته بر صندلی‌ای مندرس در گوشه‌ای از خیابان اصلی نیکشهر با بطری‌های پرشده از بنزین در گفت‌وگو با مهر اظهار می‌کند: این جایگاه یک مربی تیم ملی است.

محمدیوسف که دارای یک برادر و سه خواهر است از زمانی که پدرش دارفانی را به درود گفت به‌عنوان نان‌آور خانواده آستین‌هایش را بالا زده است. او در این رابطه گفت: خواهرم نیز به‌دلیل فوت همسرش درحال حاضر با سه بچه به‌دلیل نداشتن سرپناه با ما زندگی می‌کند.

فرود اضطراری بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان

آرمان اعلام کرد : شنیده شد که بزرگ‌ترین هواپیمای مسافری جهان به‌دلیل بروز مشکل مجبور به فرود اضطراری شد. فرارو نوشت؛ هواپیمای ایرباس A380 متعلق به خطوط هوایی سنگاپور که به مقصد هنگ‌کنگ در حرکت بود به‌دلیل وجود مشکل مجبور به بازگشت به فرودگاه سنگاپور شد. بازگشت هواپیما به فرودگاه سنگاپور پس از آن صورت گرفت که خلبان هشداری درخصوص وجود مشکل در قسمت در بخش بار هواپیما دریافت کرد.

این هواپیما با 263 مسافر در ساعت یک بعدازظهر جمعه فرودگاه چنای در سنگاپور را به مقصد هنگ‌کنگ ترک کرد و طبق برنامه قرار بود در ساعت پنج بعدازظهر در هنگ‌کنگ فرود بیاید.

دوستی داوود احمدی‌نژاد با مشایی؟!

آرمان در خبری منتشر کرد : شنیده شد که حامیان احمدی‌نژاد در تلاش هستند جلسه آشتی میان داوود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی برگزار نمایند. مشرق نوشت؛ این افراد می‌گویند اگر بتوانیم یک فضای عاطفی در این دیدار به وجود آوریم و سخنانی از داود احمدی‌نژاد در تعریف از مشایی بگیریم، می‌توانیم با رسانه‌ای کردن آن سخنان، پروژه تطهیر مشایی را کلید زده و به پیش ببریم.

هراتی رفت!

آرمان نوشت : شنیده شد که معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد درباره نتایج بررسی‌های این معاونت درباره هراتی، سرپرست اداره کل اسناد و مدارک این دانشگاه گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و به‌رغم جواب مثبت استعلام‌های وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیدیم که به کار آقای هراتی در دانشگاه آزاد پایان دهیم.

حجت‌اسلام طه‌هاشمی افزود: بر اساس تصمیم گرفته‌شده آقای هراتی از سمتی که برای ایشان در نظر گرفته شده بود برکنار شدند.‌هاشمی درباره گزینه جایگزین وی نیز گفت: فرد جایگزین انتخاب شده است و ما منتظر جواب استعلام‌های مربوطه در این زمینه هستیم.

سایت قانون مسدود شد

آرمان در خبری منتشر کرد : شنیده شد که سایت «قانون آنلاین» با دستور دادستان عمومی و انقلاب تهران مسدود شده است. ایسنا نوشت؛ ظهر دیروز سایت قانون‌آنلاین با دستور دادستانی تهران مسدود شد.

این سایت به‌دلیل منتشرکردن مطالبی در راستای دفاع از عملکرد روزنامه قانون و اعتراض به دستور دادستانی مبنی بر توقیف این روزنامه، مسدود شده است. روزنامه قانون هفته گذشته به‌دلیل منتشرکردن مطلبی با موضوع آزادی رویانیان با قرار وثیقه توقیف شد.

90 درصد ثبت نامی‌ها درآمد زیر یک میلیون دارند

آرمان در خبری منتشر کرد : شنیده شد که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 90‌درصد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه دریافت یارانه نقدی درآمد خود را زیر یک میلیون تومان اعلام کرده‌اند که از این میان 60 درصد درآمد خود را زیر 600 هزار تومان اعلام کرده‌اند. جعفر قادری به دولت توصیه کرد برای حذف مردم از دریافت یارانه نقدی شفاف اطلاع‌رسانی کرده و با مردم صحبت کند.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعاتی که مردم در سامانه دریافت یارانه اعلام کرده‌اند، نمی‌تواند ملاک عمل دولت برای حذف خانوارها از دریافت یارانه نقدی قرار گیرد، اظهار کرد: دولت باید از پایگاه‌های اطلاعاتی‌اش استفاده کند تا بتواند بر اساس واقعیات تصمیم‌گیری کند.

مادر ایرانی مادر سال استانبول شد

آرمان منتشر کرد : شنیده شد که شهرداری استانبول خانم سامره علی‌نژاد مادر ایرانی که ماه گذشته قاتل فرزندش را پای چوبه دار بخشید، به‌عنوان مادر سال انتخاب کرد. عصر ایران به نقل از سی‌ان‌ان ترک نوشت؛ شهرداری «مال تپه» استانبول روز گذشته با اعلام اینکه این مادر ایرانی با بخشش قاتل فرزندش در پای چوبه دار به خاطر اینکه یک مادر دیگر را داغدار فرزند نکند، آوازه‌ای جهانی یافت، اعلام کرد از این مادر ایرانی در روز مادر (ترکیه) در استانبول تجلیل خواهد شد. مراسم تجلیل از خانم سامره علی‌نژاد به‌عنوان مادر سال امروز با حضور شهردار استانبول و جمعی دیگر از مقامات و شخصیت‌های ترکیه در مرکز فرهنگی «تورکان سایلان» در استانبول برگزار خواهد شد. شهردار استانبول از خانم سامره علی‌نژاد برای شرکت در این مراسم تجلیل ، دعوت کرده است.

توقیف قایق غیرمجاز خارجی در آب‌های قشم

آرمان در خبری منتشر کرد : شنیده شد که ماموران دریابانی قشم یک فروند قایق غیرمجاز خارجی را توقیف کردند. انتخاب نوشت؛ فرمانده دریابانی قشم گفت: این قایق 2 موتوره با قدرت 200 اسب بخار دیروز به همراه وسایل صیادی در آب‌های روستای دوستَکوه کشف شد. وی گفت: در این زمینه 6 تبعه خارجی دستگیر شدند.

کتاب زرد نخرید

آرمان اعلام کرد: شنیده شد که رئیس پژوهشگاه تاریخ اسلام با تاکید براین مساله که مطالعه کتاب‌های علمی، پژوهشی و ادبی مبتنی بر مبانی انسانی و معنوی در کمال فرهنگی خوانندگان و دوستداران یار مهربان مفید است، گفت: مردم از خرید کتاب‌های زرد پرهیز کنند. حجت‌الاسلام سید‌هادی خامنه‌ای اظهار کرد: امیدوارم با درایت مسئولان در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شاهد عرضه کتاب‌های زرد نباشیم تا مردم جامعه بیشتر به سمت آثار علمی و پژوهشی رو بیاورند. وی گفت : اصل مطالعه در گام نخست دارای اهمیت است اما کتاب نیز باید با برنامه و هدف خاصی انتخاب شود.

قوانین عجیب داعش در سوریه

قدس در خبری نوشت : گروه افراط گرای داعش در مناطقی از سوریه، قوانین سختگیرانه ای را علیه مردم اعمال می کنند. یکی از این قوانین این است که زنان و دختران باید نقاب سیاه رنگ ضخیم بر صورت خود بیندازند.

در صورتی که این نقاب، ضخیم نباشد، فرد بازداشت می شود. برخی منابع آگاه می گویند، به همین دلیل تاکنون شمار زیادی از زنان و دختران در شهر الرقه سوریه توسط مأموران داعش دستگیر شده اند. در یکی از این قوانین آمده است که آرایشگاه‌های مردانه تعطیل هستند. جوانان مرد حق آرایش موی خود به شیوه های مدرن یا استفاده از هر نوع مواد افزودنی به موی خود را ندارند. همچنین به کار بردن کلمه داعش ممنوع است و همه باید از عبارت دولت اسلامی عراق و شام استفاده کنند.

مفتی وهابی: من نبودم

قدس منتشر کرد: «محمد العریفی» از مفتی های سرشناس وهابیت که فتوای جنجالی جهاد نکاح را صادر کرده است، بعد از اینکه فتوای او در محافل عربی و اسلامی جنجال به پا کرد، حرفش را پس گرفت و در چندین تریبون، به صورت رسمی مدعی شد که وی چنین فتوایی را صادر نکرده است.

هلاکت 4شرور در درگیری با مرزبانان

قدس اعلام کرد: سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا از هلاکت چهار شرور مسلح و دستگیری و زخمی شدن چند قاچاقچی در درگیری مرزهای کشور خبر داد.

نگرانی از فقر ژنتیکی نخبگان!

قدس نوشت : شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: حدود 50 درصد دانشجویان نخبه گروه پزشکی کشور بعد از دانش آموختگی از کشور می‌روند و اکثر آ‌نها بر نمی‌گردند، اگر این روند ادامه پیدا کند، کشور دچار فقر ژنتیکی از ژن افراد نخبه می‌شود.

رسیدن سن کشیدن قلیان به 10 سال

قدس در خبری منتشر کرد : محمدحسین قربانی رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس، با انتقاد از نبود نظارت بر فعالیت قلیان‌سرا‌ها، گفت: با توجه به اهمیت قانون مبارزه با دخانیات و بحث نظارتی مجلس، متأسفانه با همه راهکارهایی که وجود دارد، امروزه شاهد افزایش مصرف مواد دخانی در مدارس و بویژه بین دانش‌‌آموزان هستیم. وی افزود: طی سالهای اخیر سن مصرف قلیان در کشور از 14 سال به 10 سال پایین آمده است.

بدهی نجومی برخی بدهکاران بانکی

قدس در خبری نوشت : شنیده ها حاکی است که در میان بدهکاران بانکی که بدهی های آنها به تعویق افتاده، اسامی سه نفر بالای هزار میلیارد تومان، 18 نفر بالای 500 میلیارد تومان، 145 نفر بالای 100 میلیارد تومان و 283 نفر بالای 50 میلیارد تومان به چشم می خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها