رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خبر داد

انهدام شبکه قاچاقچیان تحصیلکرده!

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور از متلاشی شدن باند مخوف مافیای کوکائین معروف به «پنجک» پس از یک دهه فعالیت و 17 بار دستگیری، خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۱۹۱
باند «پنجک» متلاشی شد

سردار علی مویدی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در اولین نشست خبری در سال 93 با اعلام خبر متلاشی شدن باند بزرگ مافیای کوکائین در تهران، افزود: این باند تنها قاچاقچی مواد مخدر نبوده بلکه تمامی اعضای آن دارای سوابق متعدد کیفری در خصوص شرارت های مختلف بوده اند.

وی گفت : از این باند که معروف به باند «پنجک» بود و در تهران فعالیت می کرده تاکنون شش نفر از عناصر اصلی آن دستگیر شده اند و حدود 40 میلیارد تومان از اموال آنان در استان های تهران، شمال کشور و اطراف کرج شناسایی و ضبط شده است.

سردار مویدی افزود: این باند مخوف تاکنون کلکسیونی از جرائم و تخلفات را داشته و اموال بسیاری از آنها شناسایی شده و امنیت را از شهروندان سلب کرده بودند که خوشبختانه تمامی عناصر اصلی تشکیل دهنده این باند دستگیر شدند اما کماکان این عملیات ادامه دارد و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک سایر عناصر این باند نیز شناسایی و دستگیر شوند.

وی گفت: اعضای دستگیر شده این باند در حال حاضر در اختیار دستگاه عدالت قرار گرفته‌اند و قطعاً با شدیدترین وجه با آنها برخورد خواهد شد و همچنین با حکم و دستور قاضی اعضای دستگیر شده این باند در محلات تهران چرخانده شدند که خوشحالی و رضایت شهروندان را به دنبال داشت.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: این باند در هنگام دستگیری چهار کیلو کوکائین و مقداری نیز از مواد مخدر دیگر به همراه داشته اما فعالیت این گروه بسیار بیشتر از این مقدار بوده و پیش از این به سابقه توزیع و حمل مواد مخدر را داشته است و 17 بار پیش از این دستگیر شده و مجدداً نه تنها متنبه نشده و عبرت نگرفته بلکه به فعالیت خود ادامه داده که امیدواریم این بار آخرین باری باشد که این اشخاص دستگیر می شوند.

وی افزود: از فرد اصلی این باند املاک بسیار قابل توجهی در مناطق شمال تهران شناسایی شده واین فرد جشنی تحت عنوان جشن 40 میلیاردی دارایی خود برگزار کرده که در آن بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرده است و از جمله اموالی که از این فرد ضبط شده می‌توان به انواع خودروهای جن سیس، لک سوز، سوناتا و همچنین یک قایق تفریحی توریستی اشاره کرد.

سردار مویدی با اشاره به روش های واردات این باند بزرگ، گفت: این باند به طرق مختلف و در پوشش های هوایی، دریایی و خشکی مبادرت به واردات و قاچاق کوکائین می‌کرده که مدتها از سوی پلیس درحال بررسی و نظر بوده و درموقعیت مناسب همه عناصر اصلی آن دستگیر شدند.

وی در خصوص دلیل دستگیری های متعدد این افراد و بازگشت مجدد به جامعه، گفت: این فرد در گذشته هم به دلیلی توزیع مواد مخدر چندین بار دستگیر شده و اینکه چرا مجدد به جامعه بازگشته باید کار کارشناسی شود ودستگاه قضا پیگیر این موضوع است و امیدواریم این مرحله آخرین مرحله دستگیری این شخص باشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: سرکرده اصلی این باند فردی 32 ساله است که 17 مورد سابقه کیفری دارد و بیش از یک دهه فعالیت گسترده در حوزه توزیع و حمل ونقل مواد مخدر داشته و همه شش نفر عنصر دستگیر شده از این باند تبعه ایرانی هستند اما درحال شناسایی و پیگیری سایر افراد مرتبط با این باند در خارج از کشور نیز هستیم.

هلاکت دو قاچاقچی مسلح در درگیری با پلیس

سردار مویدی درا دامه این نشست از عملیات شب گذشته پلیس با قاچاقچیان مسلح خبر داد که طی آن دو قاچاقچی مسلح در درگیری با پلیس به هلاکت رسیدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال 93 دو اولویت اصلی را پیگیری خواهد کرد که در اولویت اول متمرکز شدن بر قاچاقچیان مواد مخدر و نیز در اولویت بعد برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است که پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی آن را دنبال خواهد کرد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
البته دست پلیس زحمت كش درد نكند اما چه فایده ؛ چطور میشود با این اراذل مماشات می كنند اخر این با چه منطقی سازگار است كه یك فرد 17بار جالبه17بار دستگیر بشه بعد هم راحت ازاد بشه تبریك باید گفت به دستگاه قضایی
سمیه
United States
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
۰
۰
امیدواریم كه دستگاه قضایی لااقل برای هفدهمین بار این شخص را به سزای اعمالش برساند. انشاا......

نیازمندی ها