کشف ۳ کیلوگرم کوکائین در پایتخت

باند بزرگ «غول‌بچه» در تهران منهدم شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از انهدام باند «غول‌بچه» در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: از اعضای این باند بیش از سه کیلوگرم کوکائین کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۷۸۶۵۰۹
باند بزرگ «غول‌بچه» در تهران منهدم شد

سردار علی مویدی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران از متلاشی شدن باند بزرگ تهیه و توزیع کوکائین معروف به «غول بچه» در تهران اشاره کرد و گفت: این باند در مرز هوایی کشور و درست در حین ورود شناسایی و متلاشی شد.

وی با اشاره به اینکه سه نفر از اعضای این باند از اتباع کشورهای آمریکای جنوبی هستند، افزود: به جز این افراد، سه نفر دیگر نیز در این باند شناسایی و دستگیر شدند که جزو رابط‌های ایرانی به شمار می‌روند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین از شناسایی املاک و وسایل نقلیه اعضای این باند خبر داد، گفت: عمده واردات اعضای این باند کوکائین بود که خوشبختانه این مواد از کشورهای آمریکای جنوبی و از یک کشور واسطه وارد کشور می‌شدند که با رصد دقیق فعالیت‌های این باند، طی ۲۴ ساعت گذشته سرشاخه‌های اصلی باند، شناسایی و دستگیر شدند.

سردار مویدی از انجام ۱۸۰۰ مورد عملیات در سطح کشور در امر مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: در این درگیری‌ها ۱۰ نفر از همکاران پلیس مواد مخدر شهید شده و بیش از ۴۹۰ تن انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: خوشبختانه در سال ۹۳ موفق شدیم به اهداف از پیش تعیین شده در راستای تدابیر فرماندهی ناجا و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دست پیدا کنیم و در این راستا ماموران ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا ۹۰ درصد از اهداف و برنامه‌های خود را محقق کرده‌اند.

وی با اشاره به آمارهای شناسایی و دستگیری در طول سال گذشته، افزود: در سال گذشته موفق شدیم بیش از ۴۹۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کنیم که این مقدار مواد شامل ۳۹۰ تن تریاک، ۷۰ تن حشیش، ۱۵ تن سایر مواد، هشت تن مورفین و ۱۰ تن هروئین بوده است.

سردار مویدی فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۳ را از نظر کیفی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای برتری بیشتر دانست و گفت: در سال ۹۳ در ضربه زدن به شبکه‌ها و باندهای بین‌المللی و برخورد با خرده‌فروشان محلی متمرکز شده بودیم و موفق شدیم در راستای کیفیت‌بخشی به نوع عملیات‌ها و ماموریت‌ها بیش از ۱۸۰۰ مورد عملیات در سطح کشور انجام دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه تعدادی از قاچاقچیان مسلح در درگیری‌ها به هلاکت رسیده‌اند، افزود: در حین انجام عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر و درگیری با قاچاقچیان مسلح، ۹۶ قاچاقچی مسلح به هلاکت رسیدند که این میزان نسبت به مدت مشابه، ۱۰ درصد افزایش داشته است. همچنین ۴۵ نفر از قاچاقچیان در این عملیات‌ها مجروح شده‌اند.

وی با اعلام اینکه آمار دستگیرشدگان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: جمع‌آوری معتادان ۸۷ درصد و دستگیری و برخورد با قاچاقچیان خٌرد و کلان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

سردار مویدی با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از همکاران پلیس مبارزه با مواد مخدر در طول انجام عملیات‌ها به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند، افزود: در بخش استان‌ها، استان کرمان رکورددار کشف مواد مخدر است تا جایی که ماموران پلیس مواد مخدر ۹۵ تن انواع مواد را در این استان کشف و ضبط کرده‌اند. استان هرمزگان با کشف ۶۴ تن در مقام دوم، مرزبانی با کشف ۶۳ تن انواع مواد مخدر در مقام سوم و پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با ۴۶ تن در مقام چهارم کشفیات استان‌ها قرار دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره وجود آشپزخانه های تولید مواد مخدر صنعتی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ آشپزخانه تهیه و تولید مواد مواد مخدر در سال گذشته شناسایی و متلاشی شده است، افزود: از این تعداد ۲۰۰ آشپزخانه در تهران و شهرستان‌‌های اطراف از جمله البرز، شرق تهران و غرب تهران شناسایی و منهدم شده‌‌ است و ۵۰ آشپزخانه دیگر نیز در سایر استان‌های کشور شناسایی و منهدم شده‌اند.

سردار مویدی همچنین از تشکیل ۳۰۰ هزار پرونده در خصوص مواد مخدر در سال ۹۳ خبر داد و افزود: این تعداد پرونده نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به مختومه شدن پرونده تمساح خلیج‌فارس که بزرگترین پرونده مواد مخدر با گردش مالی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی بود، افزود: تمامی سرشاخه‌های این باند بزرگ و از جمله گرداننده اصلی باند، شناسایی شده و احکام مناسب با جٌرم آنان نیز ابلاغ شده و اعضای این باند در طول فعالیت چند ماهه خود بیش از ۱۰۰ تن انواع مواد مخدر را جابجا کرده بودند که جا دارد از توجه ویژه دستگاه قضا برای برخورد سریع و به موقع با اعضای این باند بزرگ سوداگران مرگ، تشکر و قدردانی کنیم.

سردار مویدی با اشاره به اینکه احکام صادره برای هر کدام از متهمان این پرونده به زودی اعلام می‌شود، افزود: در سال ۹۴ با توجه به شعار «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت»، قصد داریم فعالیت‌های ویژه‌ای را در عرصه مبارزه با مواد مخدر انجام دهیم که از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها، تقویت‌ مرزهای شرقی و ایجاد سدی محکم در برابر قاچاقچیان است و امید داریم با همدلی که قرار است در سال جدید در بین دستگاه‌های دولتی ایجاد شود،‌ همه همکاران و دستگاه‌های ذیربط در امر مبارزه با مواد مخدر به میدان آمده و با این پدیده شوم و خانمان‌‌برانداز برخورد کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین افزایش گشت‌های پلیسی و برخورد با خرده‌ فروشان، جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها و پاکسازی چهره شهرها و کلانشهرهای کشور از وجود معتادان را از جمله دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و افزود: از ابتدای امسال معاونت اجتماعی پلیس مواد مخدر وارد کار شده و با انجام برنامه‌های بازدارنده در حوزه اجتماعی، برنامه‌های ویژه‌ای را برای کنترل، آموزش و پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس، مراکز علمی و آموزشی، ادارات و محله‌ها آغاز خواهد کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها