گفت‌وگو با قاتلی که از چوبه دار نجات یافت

همسرکشی به خاطر‌حرف مردم

مردی آمریکایی که دچار توهم شده بود و خیال می‌کرد دنیا به پایان رسیده است، همسرش را کشت. مقتول که کریستین نام دارد، پیش از مرگ با وحشت به پلیس دنور واقع در ایالت کلرادو تلفن زد و گفت برای خود و سه فرزندش که بشدت ترسیده‌اند، نگران است. او 13 دقیقه با اپراتور مرکز پلیس صحبت ‌کرد و از توهم شوهرش درباره به پایان رسیدن دنیا خبر داد. این زن گفت، شوهرش به نام ریچارد کرک از او خواسته به وی شلیک کند.
کد خبر: ۶۷۱۵۷۷
همسرکشی در توهّم

زمانی که کرک به سمت گاوصندوق خانه رفت و سلاح را بیرون آورد، همسر او که همچنان با مامور پلیس تلفنی صحبت می‌کرد، ناگهان شروع به جیغ کشیدن کرد. اپراتور مرکز فوریت‌های پلیسی سپس صدایی شبیه شلیک گلوله شنید و پس از آن دیگر صدای کریستین شنیده نشد.

مقامات پلیس گفته‌اند آنها جسد این زن را در خانه‌اش در حالی پیدا کرد که اثر گلوله‌ای روی پیشانی‌اش دیده می‌شد. ریچارد کرک پس از دستگیری از سوی ماموران، هنگام سوار شدن به خودروی پلیس، به قتل همسرش اعتراف کرد.

مقامات گفته‌اند، پلیس در حال بررسی علت این ماجرای وحشتناک است. همچنین عملکرد اپراتور پلیس در 13 دقیقه‌ای که با مقتول صحبت می‌کرد، بررسی خواهد شد. پلیس گفته به دنبال این است که بداند آیا قاتل ماری‌جوانا مصرف کرده یا تحت تاثیر ماده مخدر دیگری بوده؟ پلیس منطقه دنور گفته است احتمال استفاده از ماری‌جوانا از سوی متهم وجود دارد و این موضوع بررسی می‌شود.

کلرادو اولین ایالت آمریکاست که خرید و فروش ماده مخدر ماری‌جوانا را قانونی کرده است و از اول ژانویه این ماده مخدر به صورت قانونی خرید و فروش می‌شود. گفته می‌شود متهم بدون صدور قرار وثیقه به اتهام ارتکاب قتل عمد درجه اول در بازداشت به سر می‌برد.

پلیس دنور در صفحه توییتر خود نوشته است: حقایق را روشن خواهیم کرد؛ حتی اگر اشتباهی از جانب ما صورت گرفته باشد.

پلیس درباره دلیل طول کشیدن مکالمه تلفنی و تاخیر در اعزام نیرو گفته است: نشانه‌ای از خطا از سوی اپراتور وجود ندارد. لطفا به پاسخ‌دهنده کمی حق بدهید که به صحت حرف‌های آن زن شک کرده باشد؛ چون موضوع خیلی عجیب به نظر می‌رسید.

روزنامه محلی دنورپست نیز نوشته است، مقامات قضایی بتازگی مشغول مطالعه پاسخ‌های تلفنی پلیس شده‌اند، زیرا این مکالمه‌ها در سال‌های گذشته طولانی‌تر شده است و در نتیجه نیروها دیرتر اعزام می‌شوند.

به گزارش این روزنامه از سال 2008 تاکنون به دلیل کسری بودجه، پلیس نیروهای کمتری را در بخش پاسخگوی تلفنی استخدام کرده و به‌دلیل کمبود نیروی انسانی و بودجه، مدت زمان پاسخگویی پلیس طولانی‌تر شده است.

در همین حال برادر متهم به خبرنگاران گفت از شنیدن خبر این حادثه بشدت شوکه شده است. او ادعای تازه‌ای را مطرح و عنوان کرد: من فقط می‌دانم کسی که دست به این کار زده، ریچارد نبوده است. بگذارید فعلا فقط همین را بگویم. امیدوارم ابعاد این ماجرا هر چه زودتر روشن شود.

او ادامه داد: قلب من برای سه برادرزاده‌ام می‌تپد و برای خانواده کریستین هم بسیار متاسف هستم. این حادثه واقعا وحشتناک است.

همسایه‌ها، اقوام و دوستان متهم نیز در مصاحبه با ایستگاه رادیویی محلی گفته‌اند به نظر می‌رسید قاتل و مقتول عاشق یکدیگر هستند. این زوج خود را وقف فرزندان خود کرده بودند.

یکی از همسایگان مقتول گفت: همه فکر من متوجه سه کودک معصومی است که مادرشان کشته شده و پدرشان در زندان است. امیدوارم بتوانند با این موضوع کنار بیایند.

یکی دیگر از همسایه‌ها نیز گفت: سه فرزند خانواده دانش‌آموزان خوبی هستند. من در مدرسه آنها کار می‌کنم. آنها سختکوش و مهربان هستند و به‌هیچ‌وجه سزاوار چنین فاجعه‌ای نبودند./ ضمیمه تپش

منبع: سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها