زندان، مقصد پایانی سفر به دور دنیای قاتل بود

همسرکشی یک روز بعد از عروسی

داماد سی و شش ساله که یک روز بعد از عروسی، همسر چهل و چهار ساله خود را کشته بود، مجرم شناخته شد. جنایت در حالی رقم خورد که این زوج قرار بود به ماه عسل 31 ماهه‌ای بروند که حدود 56 هزار پوند هزینه دربرداشت. مقتول پرداخت همه هزینه‌ها را تقبل کرده و پس‌انداز خود را برای این ماه عسل شکوهمند کنار گذاشته بود اما داماد خشن برای او فرصتی باقی نگذاشت تا از سفر پرخرج‌اش لذت ببرد.
کد خبر: ۵۷۰۵۷۳

پیکر مقتول که دبی نام داشت، هنوز پیدا نشده است و گفته می‌شود شوهرش پس از کشتن او جسد را سر به نیست کرده است. جیمی زرنگ‌تر از این بود که بگذارد کسی از مرگ همسرش بو ببرد. او بعد از کشتن همسرش برای این‌که کسی به موضوع شک نکند به تنهایی سفر رفت و تمام پس‌انداز همسر خود را خرج کرد. او در این مدت، تماس با خانواده و دوستان دبی را قطع نکرد، به نحوی که همه آنها در طول مدت دو سال گمان می‌کردند از طریق ایمیل با دبی مکاتبه می‌کنند.

عکس‌هایی که از این زوج منتشر شده آنها را مثل هر عروس و داماد دیگری شاد و خندان نشان می‌دهد، اما این فقط ظاهر قضیه است. داماد از مدت‌ها قبل از ارتکاب جنایت برای عروس خانم نقشه بدی کشیده بود و فقط یک روز بعد از عروسی همسرش را کشت تا سرمایه هنگفت او را به تاراج ببرد.

آن دو در اینترنت با هم آشنا شده و بعد از مدتی دوستی ازدواج کرده بودند. دبی در وبلاگ خود نوشته بود عاشق سفر و ماجراجویی است و قصد دارد پولی را که پس‌انداز کرده و به ارث برده است خرج سفری 31 ماهه به دور دنیا کند. دبی شغل آزاد داشت و چند سال قبل از آشنایی با جیمی مبلغ 150 هزار پوند به ارث برده بود.

جیمی با خواندن این مطلب نقشه‌ای برای تصاحب پول‌های دختر کشید و درنقش خواستگاری عاشق‌پیشه ظاهر شد. جیمی که قبل از دبی یک‌بار ازدواج کرده و طلاق گرفته بود بعد از 9 ماه دوستی با او عروسی کرد و آنها زندگی مشترک یکروزه‌شان را در خانه‌ای اجاره‌ای در محله‌ای قدیمی در ناتینگهام گذراندند.

دبی چهل و چهار ساله آخرین بار روز عروسی‌اش در آوریل 2010 زنده دیده شد و پس از آن کسی او را مشاهده نکرد، ولی شوهرش به مدت دو سال از طریق ایمیل و با هویت دبی با اطرافیان او در ارتباط بود. از این رو کسی شک نکرد که بلایی سر دبی آمده است.

جیمی پس از این‌که دبی را کشت و جسدش را سربه نیست کرد، سفر هیجان‌انگیز خود را آغاز و همه پول‌های مقتول را به‌تنهایی خرج کرد. او در این مدت از 32 کشور شامل اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، هلند، لهستان، سوئیس، یونان، ترکیه، هند، اندونزی، آفریقای جنوبی، بوستونی، زیمبابوه، تایلند، لائوس، ویتنام، کامبوج، سنگاپور، امارات متحده عربی، نیکاراگوئه، مکزیک آمریکا، کانادا و پرو دیدن کرد و تا می‌توانست لذت برد و خوش گذراند.

ماجرای قتل دبی تا دو سال پنهان ماند، تا این‌که یکی از دوستانش به پلیس زنگ زد و گفت دو سال است از دوستش بی‌خبر است و نگران اوست. پلیس بعد از شروع تحقیقات کشف کرد تاریخ گذرنامه دبی منقضی و همه پول‌هایش نیز به حساب همسرش واریز شده است. شواهد نشان می‌داد تازه عروس این کار را از طریق اینترنت انجام داده است البته موضوع وقتی پیچیده شد که ماموران فهمیدند جیمی رمز عبور همسرش را می‌دانست. کارآگاهان اکنون تائید می‌کنند جیمی 65 هزار پوند از پول مقتول را در سفرهایش خرج کرده است. سرانجام جیمی که یک نظافتچی و یک عکاس آماتور بود و هرگز تجربه جهانگردی نداشت در فرودگاهی در برزیل بازداشت و دو کارت اعتباری دبی، در کیف پول او کشف شد. همچنین متنی در کامپیوتر شخصی او پیدا شد که در آن به قتل اعتراف کرده و نوشته است: «من نقشه کشیده بودم خیلی سریع تو را بکشم. نمی‌دانستم قتل اینقدر طول می‌کشد. تو خیلی مقاومت کردی تا جانت در بیاید.»

داماد سی و شش ساله بنا به مدارکی که اکنون به دست آمده، بعد از قتل یک بلیت یک طرفه به آمستردام گرفت و یک ماه در آنجا ماند ووقتی مطمئن شد کسی به رازش پی نبرده است، گردش دو ساله خود را آغاز کرد. او مرتب از قول دبی در اینترنت می‌نوشت به آنها خوش می‌گذرد و او از همه چیز راضی و خوشحال است.

جیمی به اتهام قتل همسرش محاکمه و گناهکار شناخته و به تحمل حداقل 30 سال حبس محکوم شده است. قاضی استوکس که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را به عهده داشت، گفته است: «من 30 سال سابقه خدمت دارم و این جنایت یکی از وحشتناک‌ترین قتل‌هایی است که با آن سر و کار داشته‌ام.»

منبع: دیلی‌میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها