در راستای آغاز طرح ملی اولین نشست صمیمی در 100 محله کم برخوردار کشور انجام شد؛

نشست تیم تخصصی با مردم محله علی آباد شهر برازجان 

افزایش کمک بلاعوض به فرزندان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که مبلغ کمک بلاعوض به فرزندان بهزیستی پس از ترخیص از شش به 9 میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: این اقدام از اول اردیبهشت امسال اجرایی شده است.
کد خبر: ۶۶۹۸۱۹
افزایش  کمک بلاعوض به فرزندان بهزیستی

همایون هاشمی با بیان این‌که این دستورالعمل را به همه استان‌ها بخشنامه کردیم که از این پس به فرزندان بهزیستی که ترخیص می‌شوند 9 میلیون تومان پرداخت کنند، افزود: یکی از مشکلات فرزندان تحت پوشش بهزیستی و بویژه پسران بعد از ترخیص مشکلات مالی است. در این خصوص سازمان بهزیستی این مبلغ را به‌عنوان کمک بلاعوض در اختیار این گروه از جامعه قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این‌که رئیس‌جمهور شش مرتبه از سازمان بهزیستی بازدید کرده و توصیه‌ها و دستوراتی داشته است، اظهار کرد: در همین خصوص در حال طراحی و برنامه‌ریزی بسته‌های خدمتی در حوزه فرزندان، سالمندان و حوزه‌های مختلف برای تحقق این خواسته‌ها هستیم. به عنوان مثال ارتقای سطح سلامت، ارتقای سطح نگهداری و همچنین استانداردسازی محیط زندگی و حمایت‌های اجتماعی و روانی برای سالمندان در دستور کار است.

رشد ۲۸ درصدی یارانه مراکز نگهداری معلولان

همایون هاشمی تصریح کرد: یارانه مراکز نگهداری معلولان امسال براساس آخرین مصوبه دولت با رشد 28درصدی از اول اردیبهشت و با احتساب مابه‌التفاوت فروردین به آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: درباره پرداخت مستمری مددجویان نیز با توجه به مدل جدید از ابتدای سال 93، این مبلغ براساس بعد خانوار به میزان 53 هزار تا یکصد هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود. به گزارش تسنیم، رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به این‌که فرآیندها در سازمان بهزیستی تا حدود زیادی اصلاح شده، از افزایش مستمری مددجویان براساس مدل جدید، پرداخت یارانه مراکز نگهداری معلولان با 28 درصد رشد، تأمین اعتبار یک وعده غذای گرم برای روستا ــ مهدها و همچنین مقدمات لازم برای تحت پوشش قرار دادن حدود 70 هزار خانوار نیازمند پشت‌نوبتی از ابتدای خرداد امسال به عنوان اولویت‌های برنامه‌ای این سازمان یاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها