سروش صحت: انتخاب بازیگران ناشناخته خوب ریسک نیست

یک بعد از ظهر بهاری در پشت صحنه سریال «شمعدونی»

سریال تلویزیونی «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محسن چگینی برای پخش از شبکه سه تولید می‌شود. این سریال ماجراهای مهمانی‌های خانوادگی داماد و برادرزن را به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۶۶۹۵۲۵
مهمانی‌های خانوادگی داماد و برادرزن در «شمعدونی»

این سریال ماجراهای مهمانی‌های خانوادگی داماد و برادرزن را به تصویر می‌کشد.

در این سریال حسن معجونی، آتنه فقیه‌نصیری، محمد نادری، نگار عابدی، محسن قاضی‌مرادی، رویا میرعلمی، ویدا جوان، امیر کاظمی، محمدرضا داوودنژاد و... بازی می‌کنند.

داستان سریال شمعدونی درباره هوشنگ و برادرزنش عطا است که علاقه زیادی به مهمانی‌های خانوادگی دارند، ولی این مهمانی‌ها هیچ‌وقت بی‌ماجرا برگزار نمی‌شود. سارا دختر هوشنگ و زهره، پزشک عمومی است که در امتحان تخصص پزشکی شرکت کرده است. این بهترین فرصت برای هوشنگ است تا به این بهانه همه فامیل را دور هم جمع کند و...

/Media/Image/1392/07/30/635180576331460150.jpg

در این سریال آتنه فقیه‌نصیری و محمد نادری نقش زوجی به نام‌های زهره و هوشنگ را بازی می‌کنند که ویدا جوان و امیر کاظمی نقش دختر و پسر آنها(سارا و سعید) را به‌عهده دارند.

حسن معجونی نقش عطا(برادر زهره) و نگار عابدی هم نقش همسر او به نام شیرین را بازی می‌کند. عرفان برزین نقش اشکان فرزند آنها را به‌عهده دارد. محمدرضا داوودنژاد هم نقش مشیری همکار هوشنگ را ایفا می‌کند. محسن قاضی‌مرادی نقش پدر زهره و رویا میرعلی نقش زیبا خواهر زهره را بازی می‌کنند.

محسن چگینی، تهیه‌کننده سریال شمعدونی درباره تولید این سریال به جام‌جم گفت: این سریال بتازگی کلید خورده و لوکیشن‌های اصلی آن در خیابان شریعتی، زعفرانیه و قیطریه است. هم‌اکنون در خیابان شریعتی مشغول ضبط اتفاقات زندگی شخصیت‌های اصلی قصه هستیم.

وی درباره روند نگارش این فیلمنامه افزود: این سریال در 40 قسمت 40 دقیقه‌ای به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید می‌شود و تاکنون 16 قسمت از فیلمنامه نوشته شده و بقیه فیلمنامه همزمان با تولید نوشته می‌شود.

توجه به فیلمنامه و انتخاب بازیگران متفاوت

وی درباره فیلمنامه شعمدونی گفت: تلاش ما این است که سریال شمعدونی هم مانند ساختمان پزشکان و پژمان پرمخاطب شود. به همین دلیل در مرحله اول تلاش کردیم فیلمنامه شکل منسجمی داشته باشد.

بنابراین برای طراحی داستان و نوشتن آن وقت کافی گذاشتیم و بارها با سروش صحت درباره بخش‌های مختلف قصه صحبت کردیم.

وی عنوان کرد: وقتی به متن توجه کافی شود، قطعا می‌توان نتیجه دلخواه را گرفت. در مجموع فکر می‌کنم قصه طراحی مناسبی دارد و همراه با یک گروه حرفه‌ای کار را شروع کردیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که فضای سریال شمعدونی گرم و شیرین است، توضیح داد: این سریال کمدی است و ما قصد داریم فضای مفرحی را برای بینندگان به تصویر بکشیم.

چگینی با بیان این که بینندگان می‌توانند در این سریال چهره‌های جدید را شاهد باشند، ادامه داد: محمد نادری از چهره‌های جدیدی است که با این سریال معرفی می‌شود. او که از تئاتری‌های خوب است، نقش هوشنگ یکی از شخصیت‌های اصلی قصه را بازی می‌کند.

وی درباره انتخاب سروش صحت برای نگارش فیلمنامه و کارگردانی گفت: صحت، فیلمنامه اولیه را نوشته است. وقتی من فیلمنامه را خواندم از قصه خوشم آمد و وقتی هم با پیمان قاسمخانی مشورت کردم، او هم همین‌نظر را داشت و با اضافه شدن جزئیات، نگارش فیلمنامه ادامه یافت. امیدوارم این سریال هم با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: در ارتباط با کارگردانی صحت هم باید بگویم که این چهارمین همکاری من و سروش است و سه تجربه خوب با هم داشتیم. بنابراین بهترین گزینه برای کارگردانی این سریال بود، بویژه این‌که فیلمنامه را هم خودش نوشته بود و نسبت به کار اشراف داشت.

دیگر عوامل سازنده این سریال عبارتند از: نویسندگان سروش صحت و ایمان صفایی، مشاور سریال پیمان قاسمخانی، مدیر تصویربرداری خسرو دادگرمرام، طراح صحنه محراب قاسمخانی، صدابردار علیرضا نوروزیان، طراح چهره‌پردازی ایمان امیدواری، منشی‌صحنه گل کوشان، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز امین قوامی، طراح لباس نازنین خزایی، عکاس بهرنگ دزفولی‌زاده، تدوین شهرام کیور، جلوه‌های ویژه و تیتراژ اشکان چگینی، مدیرتولید رضا کریمی، آهنگساز رضا و طاها شجاع‌نوری. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها