سریال «شمعدانی» به نویسندگی و کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محسن چگینی برای پخش در ماه رمضان سال آینده شبکه سه تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۵۷۲۵۲
طنز «شمعدانی» به کارگردانی «سروش صحت» برای ماه رمضان

فیلمنامه سریال شمعدانی را سروش صحت و ایمان صفایی نوشته‌اند و داستان آن درباره دو خانواده است که هربار با برخی مشکلات و مسائل اجتماعی و شهری درگیر می‌‌شوند. این بار نیز سروش صحت مانند دیگر آثارش ناهنجاری‌های اجتماعی را نشانه رفته و به صورت ویژه مشکلات شهری و شهروندی را در سریال شمعدانی به نقد و طنز می‌کشد.

به گفته سروش صحت، شمعدانی داستان خانواده عطا و هوشنگ است. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است، اما کنجکاوی‌های این کودک ماجراهای بسیاری برای خانواده عطا و هوشنگ رقم می‌زند. به عبارتی بنیان داستان‌های شمعدانی بر درگیری عطا با فرزندش استوار است.

تصویربرداری این سریال روز یکشنبه یازدهم اسفندماه در لوکیشنی در منطقه قیطریه تهران آغاز شد و قرار است در 40 قسمت 40 دقیقه‌ای برای نمایش در ماه رمضان تولید شود.

نه فوتبالیست، نه دکتر

صحت که پیش از این در سریال‌های ساختمان پزشکان و پژمان به بهانه قشر خاصی از جامعه مانند پزشکان و فوتبالیست‌ها، داستان‌هایی درباره انسان‌ها و روابطشان طرح کرده بود، این بار در سریال شمعدانی یک داستان خانوادگی را روایت می‌کند.

فیلمنامه سریال‌های ساختمان پزشکان و پژمان به قلم پیمان و مهراب قاسمخانی نوشته شده بود، اما در سریال شمعدانی پیمان قاسمخانی به عنوان مشاور با صحت همکاری می‌کند و مهراب طراح صحنه کار است.

صحت که تا امروز به عنوان نویسنده یا کارگردان در ساخت سریال‌هایی چون ببخشید شما، جایزه بزرگ، شب‌های برره، باغ مظفر، ترش و شیرین، چارخونه، بزنگاه، ساختمان پزشکان، چک برگشتی و پژمان نقش داشته، این بار هم یک داستان کمدی برای مخاطبانش تدارک دیده است. او که در ساختمان پزشکان و پژمان سراغ پزشکان و فوتبالیست‌ها رفته بود، اما این بار ماجراهای دو خانواده را به تصویر می‌کشد؛ خانواده‌هایی که اعضای آن می‌توانند نماینده گروه بزرگی از مردم جامعه باشند.

بازیگران تازه

صحت از آن دست کارگردان‌هایی است که همیشه از حضور بازیگران جدید در آثارش استقبال می‌کند. گر چه او به واسطه دوستی با پیمان و مهراب قاسمخانی از بازی شقایق دهقان و بهاره رهنما در آثارش بهره می‌گیرد اما همیشه گوشه چشمی به چهره‌های کمتر دیده شده در تلویزیون و بازیگران متفاوت هم دارد.

صحت در سریال ساختمان پزشکان از حضور هومن برق‌نورد و بهنام تشکر استفاده کرده بود که بیشتر به عنوان بازیگر تئاتر شناخته می‌شدند. حالا او در سریال شمعدانی نیز از حضور بازیگرانی بهره می‌برد که برخی از آنها در عرصه تئاتر هستند و بیشترشان تجربه بازی در سریال‌های طنز را دارند، اما به عنوان بازیگران طنز شناخته نمی‌شوند.

در سریال شمعدانی آتنه فقیه‌نصیری، محمدرضا داوودنژاد، حسن معجونی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، محسن قاضی مرادی، امیر کاظمی و محمد نادری حضور دارند. گرچه پیش‌تر معجونی را در سریال مسافران دیده‌ایم، میرعلمی در سریال‌های زمانه و عصر پاییزی بازی کرده و عابدی بازیگر سریال دودکش از بازیگران پرکار تئاتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
۰
۰
چرا اسم اقای دكتر ظریف از دهان ( الگوی بد ) بچه گفته میشود؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها