یک تیم مهندسی در دانشگاه لیورپول دو چرخه‌ای را طراحی کرده‌اند که گفته می‌شود با ویژگی آیرودینامیکی بالا می‌تواند به سرعت ۱۴۴ کیلومتر در ساعت دست یابد.
کد خبر: ۶۶۹۱۵۴
سریع‌ترین دوچرخه‌ دنیا+عکس

جام جم سرا:
سپتامبر سال گذشته در مسابقات سرعت وسایل نقلیه‌ای که با نیروی انسانی حرکت می‌کنند یک تیم آلمانی متشکل از دانشجویان دانشگاه دلتف و دانشگاه وی یو آمستردام موفق شدند به وسیله یک دوچرجع مخصوص با نام VeloX۳ رکورد جهانی سرعت ۱۳۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کنند.
به نقل از بازار خبر، تیم ولویسپد دانشگاه لیورپول هم اکنون اعلام کرده است که قصد دارد رکورد ثبت شده را با کمک دوچرخه مخصوص و جدید خود با نام آریون۱ تغییر دهند.

دوچرخه آریون۱ مانند یک کپسول دارویی بزرگ و خمیده است.
طراحی آریون۱ تفاوت چندانی با طراحی ولوکس ۳ ندارد به این صورت که هر دو از یک پوشش فیبر کربن استفاده می‌کنند که مشابه یک قطره آب درست شده است و شخص دوچرخه سوار در داخل آن قرار می‌گیرد.

گروه تولیدکننده آریون ۱ ادعا می‌کند که آیرودینامیک این دوچرخه ۴۰ برابر از شرایط آیرودینامیکی خودرو بوگاتی ویرون با حداکثر سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت بهتر است. و قرار است سرعت آن به ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت برسد.
برای رسیدن به چنین سرعتی دوچرخه سوار باید در ۱۳ سانتی متری کف قرار بگیرد. ۷۰۰ وات نیرو تولید کند. نیروی تولید شده توسط سیستم انتقال قدرت که نسبت چرخ دنده آن ۱۷ به ۱ است انتقال پیدا می‌کند. نسیت چرخ دنده‌های دوچرخه‌های معمولی تنها ۴ به ۱ است. وزن این وسیله نیز تنها ۲۵ کیلوگرم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها