جام جم سرا:سرهنگ عین الله جهانی از محل حادثه گفت: حوالی ساعت 9 صبح امروز یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد بخش خصوصی که از شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در باند کندرو در حال حرکت بود قصد ورود به بزرگراه حکیم شرق را داشت که در راستگرد این ورودی واژگون میشود.
وی افزود: در پی این حادثه اتوبوس با گاردریلهای کناری برخورد کرده و متاسفانه هفت تن در محل کشته و تعدادی مجروح میشوند که شمار دقیق مجروحان هنوز مشخص نیست و این افراد به بیمارستان منتقل شدهاند.
یک مرد و 6 زن در این حادثه جان باختند
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران کشتههای این حادثه را یک مرد و 6 زن عنوان کرد و گفت: هنوز علت تامه این حادثه مشخص نیست اما آنچه مسلم است اتوبوس مذکور داخل رمپ واژگون شده و نیروی گریز از مرکز میتواند موجب واژگونی آن شده باشد. از سوی دیگر حد مجاز سرعت در داخل رمپ و لوپها حداکثر 30 کیلومتر بر ساعت است.
وی از تشکیل تیمی ویژه برای بررسی علت حادثه خبر داد و گفت: در پی این حادثه رییس پلیس راهور تهران تیم کارشناسی ویژهای را مسوول بررسی علت حادثه کرد که این تیم از نظر فنی و قانونی علت حادثه را بررسی میکند.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران با تاکید بر این که راننده این اتوبوس زنده و در بیمارستان بستری است افزود: راننده مذکور تحت نظر ماموران کلانتری است.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد که این اتوبوس متعلق به بخش خصوصی خط «چیتگر - شریعتی» بوده است و راننده مذکور نیز سابقه تخلفی در شرکت واحد نداشته است.
دکتر سید رضا معتمدی - معاون عملیات اورژانس تهران نیز اعلام کرد: 26 تن در این حادثه مجروح شدند که به بیمارستانهای امام خمینی (ره)، رسول اکرم(ص)، شریعتی و فیاضبخش منتقل شدند.
به گفته وی، تعدادی از این مجروحان در 2 سورتی پرواز امداد هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند.
عذرخواهی و ابراز تاسف مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از حادثه واژگونی اتوبوس
سنندجی: بلافاصله مجوز فعالیت شرکت خصوصی را باطل کردیم
پیمان سنندجی - مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با اشاره به واژگون شدن اتوبوس بخش خصوصی در محدوده شهرک صدرا در منطقه 22 گفت: گرچه سرعت اتوبوس در این حادثه استاندارد بود، اما به دلیل خارج شدن کنترل اتوبوس متاسفانه تعدادی از مسافران جان خود را از دست داده و یا مجروح شدند.
وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه اظهار کرد: ساعت 9 صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مربوط به بخش خصوصی شرکت واحد - مسیر چیتگر به شریعتی با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در حال حرکت بود که در محدوده شهرک صدرا، مقابل پژوهشگاه نفت کنترل اتوبوس از دست راننده خارج و اتوبوس واژگون شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه سرعت اتوبوس در حد استاندارد بوده است گفت: در این حادثه تعدادی از مسافران مجروح و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند.
سنندجی ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی از شهروندان به دلیل این اتفاق ابراز کرد: در پی این حادثه بلافاصله جلسه کمیته انضباطی تشکیل شد و براساس بند 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حکم انحلال شرکت خصوصی که اتوبوس مذکور متعلق به آن است، صادر شد.
وی با اشاره به این که به نظر میرسد نقص فنی علت حادثه باشد تاکید کرد: علت دقیق حادثه در دست بررسی است.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:شرکت راهبر سبز پایتخت منحل شد
اقبال شاکری - عضو کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران گزارش مربوط به جزئیات واژگون شدن اتوبوس در بزرگراه آزادگان و مرگ 7 تن در جریان آن را اعلام و از منحل شدن شرکتی که این اتوبوس به آن تعلق داشته خبر داد.
وی با بیان اینکه این اتوبوس یک دستگاه اسکانیا و مربوط به شرکت خصوصی «راهبر سبز پایتخت» بوده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دستگاه GPS سرعت این اتوبوس 50 کیلومتر بر ساعت بوده و این اتفاق در ساعت 9 صبح امروز اتفاق افتاده است.
این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس ماده 20 جرایم شرکتهای خصوصی، شرکت «راهبر سبز پایتخت» منحل و از ادامه کار آن جلوگیری شده است، گفت: پلیس راهور علت این موضوع را نقص در ساخت سیستم اتوبوسهای اسکانیا به ویژه در قسمت عقب اتوبوس عنوان کرده است.
شاکری ادامه داد: افراد فوت شده نیز بر اساس گزارش ارائه شده در قسمت عقب اتوبوس قرار داشتند.
وی در مورد علت اصلی واژگون شدن این اتوبوس اظهار کرد: پلیس راهور هنوز گزارشی در این خصوص ارائه نکرده اما بر اساس گفتههای برخی افراد در محل حادثه، عنوان شده است که گویا خودرویی از روبروی اتوبوس به سمت آن پیچیده شده است.
شاکری در پاسخ به اینکه آیا رتبه بندی و مسائل نظارتی در خصوص اتوبوسهایی که در شرکت واحد اتوبوسرانی به کار گرفته میشوند، انجام شده است یا خیر، گفت: بر اساس آییننامههای نظارتی به صورت قانونی این اتفاق باید افتاده باشد اما اگر در این زمینه نیز تخلفی صورت گرفته حتما با آن برخورد میشود.
این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از ارائه گزارش این اتفاق در جلسه روز سهشنبه شورای شهر تهران خبر داد(ایسنا)
.
.
.
.
.
.
.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گروسی: مشکل تیم روحی و روانی است
شاهین بیانی در گفتوگو با «جامجم»:
باتشكر
ایا با پرداخت دیه میشه جواب این خانواده هارو داد ایا این كودكانی كه الان درانتظار مادرهاشون نشستند انسان نیستند؟...
احتمال نزدیك به یقیین راننده می گفت، بیا شما بشین، یا كارم و بهتر از شما بلدم یا آقا یا خانم بشین سرجات رو اعصابم نرو. و متاسفانه هیچیك از مسافراننیز حمایت نمی كردند و احتمالا" می گفتند آقا بزار كارشو بكنه
به خانواده های مصیب بار تسلیت می گوییم و سلامتی برای بازماندگان آرزومندیم ... واقعا" متاسفیم خیلی سخت است. جاده شمال را هم دریابید .
بنظرم مسئول و معاونت مربوط به صدور مجوز باید استعفا دهد، روند بررسی در خواستها را اگر مطالعه بفرمایید متوجه منظور بنده خواهید شد
از خدا بترسید به خاطر این اتهامات واهی كه به شركت عقاب می بندید.
فقط همین عزاداری برای بازماندگان میمونه
من موندم مسیولین چرا استعفا (حداقل)صوری نمیدن
از بس جون انسان ارزونه تو این مملكت
مگر دفعات قبل چه كردند
اینا همه نشون میده دل بعضی مدیران نمیسوزه برا خلق
خدا به خانواده های بازماندگان صبر عطا كند.
چرا هیچ مسئولی پیگیر نواقص فنی ای اتوبوس مرگ نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ دوباره كی باید شاهد چنین حوادث دلخراشی باشیم؟فردا ؟ پس فردا؟؟؟
پس چرا هیچكسی جلوی این اتوبوس مرگ رو نمیگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جون آدمام براشون اصلا مهم نیست برای دوقرون پول بیشتر حتی حاضر به مرگ تمام سرنشینان انگار نه انگار مردمم آدمن
خداوند به خانوادشان صبر دهد خیلی ناگوار است.
چرا پلیس كنترل كافی بر رعایت مقررات نمی نماید ؟
چرا در بزرگراه ها به تعداد كافی دوربین نصب نكرده اند ؟
100 درصد مشكل بر می گرده به اون مسیر انتخاب شده كه یك سالی هست هنوز بررسی نشده و همه اتوبوس ها رو الكی دور این خیابون ها می چرخونن به جای اینكه یك مسیر مستقیم رو برای راننده ها تعیین كنند.
و حتما باید این اتفاقها بیفته تا نظارتی روی مسیر این اتوبوس ها كنند. كلا اتوبوس های چیتگر هیچ كدوم مسیر مناسب ندارن و پیچ و خم های الكی هم راننده رو خسته می كنه و هم مسافرا رو .
نهایتا هم این طور . خدا به خانواده هاشون صبر بده و همچین شوكی رو نصیب هیچ كس نكنه
شركتهای خصوصی متشكریم كه برخی مردم را بدون هزینه به دیار باقی فرستادید...
راننده محترم حادثه ساز از شما هم متشكریم كه با ایجاد حادثه ای دلخراش كمی مسئولین و دست های پشت پرده انتخاب شركتهای حمل و نقل درون شهری را برای عموم شفاف كردید...
امروز هم كه چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه است اتوبوس با سرعت بسیار كم حركت می كرد .
سرعت كم ملاك نیست بلكه با سرعت ایمن و مطمئن راندن شرط حفظ سلامتی در رانندگی است . برای تمام عزیزان این حادثه ی دلخراش از خداوند متعال رحمت و مغفرت را آرزو دارم . خداون ان شاالله به تمام بازماندگان صبر عطا فرماید .
آقایون حتی حاضر نیستند 1000 تومان از حقوقشون كم بشه اونوقت استعفاء بدن اینجا ایرانه نه كره جنوبی، ژاپن و...
این همه بی مسئولیتی جای تعجبه به راحتی با جان افراد بازی می كنن بعد تنها یك عذرخواهی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو كره كشتی بخاطر حوادث طبیعی غرق میشه نخست وزیر و وزیر حمل و نقل استفا میدن ولی اینجا چی ....
ولش كن اهمیت نداره
تا كی دروغ؟
شرمنده ی اون همه گلی كه پرپر شدن نیستید!؟
خدا بهشون صبر بده
روحشون قرین رحمت حق
سایان جان مامان برای تربیت و رشد تو خیلی خیلی حساس بود پس سعی كن همون طور كه اون می خواست باشی .
فقط 13 سالش بود....
به رییس راهنمایی و رانندگی هم كه اونجا بود گفتم بهم گفت آره از خط ترمزش معلومه والله تو سر صحنه بهم گفت حداقل 90 تا سرعت داشته!!!
حالا چی شده كه خودشون حرفشونو عوض كردن و میگن 50 تا سرعت داشته خدا میدونه