زمزمه افزایش قیمت سیمان دوباره برخاست

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتبار تــفاهم‌نامه قیمت‌گـذاری از سوی این انجمن را پذیرفته است، گفت: افزایش نرخ سیمان از نظر ما قانونی بوده و به کارخانه‌ها نیز ابلاغ شده است.
کد خبر: ۶۶۷۳۳۷

اواخر سال گذشته براساس مصوبه جدید انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، قیمت سیمان برای سال 1393 بین 14 تا 22 درصد افزایش یافت، اما بلافاصله وزارت صنعت، معدن و تجارت آن‌را ملغی اعلام کرد و این امر تاکنون ادامه دارد.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که چهارشنبه هفته گذشته انجمن سیمان با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه داشت و در این جلسه مباحث زیادی مطرح شد، گفت: جلسات ما همچنان ادامه دارد و وی اعتبار تفاهم‌نامه امضا شده در دولت قبل مبنی بر قیمت‌گذاری سیمان از سوی انجمن سیمان را پذیرفته است.

او در پاسخ به این پرسش که با این حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش قیمت سیمان را پذیرفته است، گفت: البته به صورت مستقیم خیر، اما به‌صورت غیرمستقیم و با توجه به پذیرش اعتبار تفاهم‌نامه می‌توان گفت افزایش قیمت را پذیرفته است.وی افزود: قرار است مجددا جلساتی درباره تاثیر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بر صنعت سیمان داشته باشیم، اما هیچ افزایش قیمت دوباره‌ای امسال نخواهیم داشت.

شیخان با اشاره به این‌که انجمن سیمان از حدود ده سال پیش قیمت‌گذاری سیمان را انجام داده است، اظهار کرد: افزایش نرخ سیمان همان افزایش 14 تا 22 درصدی است که سال قبل به کارخانه‌ها ابلاغ شد و این افزایش نیز طبق تفاهم‌نامه امضا شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت قبل قانونی و معتبر است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان همچنین از برنامه تولید 71 تا 72 میلیون تن سیمان در سال 93 خبر داد و افزود: امسال صادرات سیمان از مرز 20 میلیون تن خواهد گذشت. ضمن این‌که توانایی کامل برای تامین نیاز سیمان در داخل کشور وجود دارد. سال گذشته نیز تولید سیمان به حدود 69 میلیون تن و صادرات سیمان به حدود 8/18 میلیون تن رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها